devir saatinin kullanımı

hakanmirac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2007
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
iyi akşamlar arkadaşlar.
arkadaşlar arabayı kullanırken yüksek devirlerde kullanmayı seviyorum.bunun acaba motora veya arabaya zararı olur mu?devir saatinin 5-6 ya çıkması gibi.araba 97 vectra yanıtlarınız için şimdiden teşekkurler.
 
5-6 devirin zararı olmaz sadece çok yaktırır

5-6 devirin zararı nasıl olur
sen bu devirde sürekli gidersen 2 de takılı kalıp mesela ozmn o sonuçları ileride ağır olur diye düşünüyor
 
hakanmırac benım bıldıgım kadarı 2100-2500 aralıgında kullandıgında sorun olmaz 3000 cıvarıda vıtes deyıstırme en verımlı ve tasaruflu aralık bu dıye bılıyorum arabadan arabaya deyısıyomu net bı bılgımde yok ama guvendıgım tavsıyeler ben oyle kıllanmaya gayret edıyorum
 
valla devırı ukesek kullanmayı bende sevıyorum ama maalesef kullanamıyorum...cunku bu devırde sabahları kullanırsan arabaya zararı olur cunku motor soguk...sureklı yuksek devırde kullanmamalısın.yuksek devır arabaya fazla yaktırır buda aklında bulunsun...
 
arkadaşlar ilginiz için teşekkurler.ben arasıra yapıyorum onu.hani bazen bi coşarsın ya o zaman.zaten o da fazla sürmüyor.tekrar teşekkurler.

arkadaşlar aracımın yol bilgisayarında program yazısı çıktı.sanırım serviste program atılması gerekiyormuş.bunun maliyeti ne kadar olur acaba bilgisi olan var ve paylaşırsa sevinirim.bizim memlekette de servis yok sanırım 15 tatilde alanyaya gidip yaptıracam.en yakın orası çünkü.teşekkuler
 
arkadaşlar aracımın yol bilgisayarında program yazısı çıktı.sanırım serviste program atılması gerekiyormuş.bunun maliyeti ne kadar olur acaba bilgisi olan var ve paylaşırsa sevinirim.bizim memlekette de servis yok sanırım 15 tatilde alanyaya gidip yaptıracam.en yakın orası çünkü.teşekkuler

eğer araç yazılım yüklemesiyse 20 milyona yaparlar bişeydeğil o
 
soğuk motorla ani ivmelenmeleri sık yapmamak gerekir. düüşk viteslerde ise devri yükseltmek dişlilerdeki burulma momentini ve kesme gerilmesini artırır ve akma dayanımına yaklaştırır. örneğin 2. viteste arabayı bağırtmak hiç de iyi birşey değildir. vites kutunu bozarsın. araba bağırmadan vitesi değiştirmelisin.
 
şuda var araba zaten motora zarar vermeni otomatik engelliyo devir kesici ile sadece dikkat edilmesi gereken uzun süreli 6 de sabitleyip gitmemek
3 vitestesin 6.5 mu devir at 4 de hiç bir zarar olmaz diyorum
 
şuda var araba zaten motora zarar vermeni otomatik engelliyo devir kesici ile sadece dikkat edilmesi gereken uzun süreli 6 de sabitleyip gitmemek
3 vitestesin 6.5 mu devir at 4 de hiç bir zarar olmaz diyorum

arkadaşım 3. viteste odevre çıkarınca 4e atınca tabiki birşey olmaz, senin bu dediğin zorlama değil. Mekanik olarak sen dişlini sınır değerinde zorlarsan yorulma meydana gelir. Malzeme yorulma gerilmesine maruz kalıyorsa sürekli, akma dayanımına gelmeden çok önce de deforme olur. Burda sen diyorsun ki 3. viteste 6500 devre çıkarıp 4e at birşey olmaz, tabi ki olmaz. Burada önemli olan 4'e atmazsan ne olacağı.
Güç (Watt)= Açısal Hız (radyan/saniye) x Tork (N.m). Sen hızı artırıp torku düşürmüş oluyorsun 4'e atınca. Dolayısıyla dişlinin zorlanması da azalıyor.
 
varmıdır ole arkadaşlar valla sürekli 6500 devir döndüren :)

zaten dediğimiz aynı şeyler
 
Geri
Üst