Dik yokuşta tırmanmak

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Herkese selam,
Bugün başıma ilginç bir sürüş olayı geldi,bir yolun sonunda 90 derece sağa dönüş ile başlayan yol çok dik eğimliydi.
Köşeyi yavaşça döndüm ve gaza yüklendim, sanırım TC control devreye girdi ya da yeterince gaz vermedim, araç teklemeye başladı ve stop etti.Sonra tekrar eğimin başına kadar aracı saldım, gene yüklendim, gene stop etti, toplam 3 defa stop ettikten sonra aracı kenara parkettim.

Sanırım stop etmesinin sebebi motoru yeterince devirlendiremememdi.

Böyle bir durum için sanırım TC yi kapatıp gaza yeterince yüklenmek önerilir?Ya da dik yokuş çıkarken TC devrede olmalı mı?
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Selam.

Bahsettiğiniz yol tariflerinize göre muhtemelen eğim ve açı hesapları olmadan yapılmış bir yol ya da tabiri caizse traktör yoludur, bazen büyük şehirlerde dediğiniz gibi enteresan yollar yapılabiliyor..

Dediğiniz duruma bu bayramda Ankara da düştüm ancak ben aracı stop ettirmedim; araç çok dik asfaltta yola tutunamadığından patinaj çekiyordu ama patinaj engelleyici bu esnada gücü düşürmüyordu, araç patinaja devam ediyordu, araç patinaj çekip yolu çıkamadığından geri dönmüştüm.


Çekiş kontrolün kapatılması da işte bu gibi durumlarda gücün engellenmemesi içindir.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

nasıl bir yolmuş bu gerçekten çok merak ettim...
yokuşta kalkış desteği sayesinde, bu aracın o dikte,
durduğu yerden bile kalkıp gitmesi gerekir...
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

onderak link' Alıntı:
nasıl bir yolmuş bu gerçekten çok merak ettim...
yokuşta kalkış desteği sayesinde, bu aracın o dikte,
durduğu yerden bile kalkıp gitmesi gerekir...

Yokuşta kalkış desteği aracın sadece yokuşta geri kaymasını engelliyor, ileri yönde verdiği bir destek yok.

Bu arada benzer bir eğime bir hafta önce çıkmıştım,fakat aracı yavaşlatmadan belli bir devrin üzerinde yokuşa yaklaştığımda kalkmadaki problemleri yaşamamıştım.

İşin garibi konvoydaki en donanımlı araba benim olmasına rağmen, tofaşlar , renolar rampayı tırmanmasına rağmen, ben aracı aşağıda bırakmak zorunda kaldım.Opel bunu duysa bendeki arabayı geri alırdı heralde:)Kullanmasını bilmiyorsun, benim itibarımı sarsıyorsun diye.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

baskı balata yeni değişmişti sanırım
bundan kaynaklanmış olabilir mi, baskı balatanın alışma süreci var mı bilmiyorum
ama benim aklıma bu geldi
bir de aracı yeterince devirlendirememek
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

bir keresinde bnmde başıma eski aracımla(astra H) geldi dik bir rampada geri geri kalkmak zorundaydım mecbur yarım debriyaj yaparak yüklenmiştim arabaya rampayı bitirdiğimde yoğun bi balata kokusu gelmişti hafif yukarda kavramaya başlamıştı.daha sonrada rampalarda kalkarken arabaya yüklenince en ufak bişeyde koku geliyordu belli bi süre sonra kesilmişti ama
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

ben çok fazla dik yokuştan çıktım 1. vitese atıp da çıkamadığım yokuş olmadı çok şükür ağır patinaja düşmesi dışında durarakta kalktığım dik yokuşlar oldu
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Ben çok dik yokuşlarda, eğer farklı bir alternatif varsa yakınlarda ( örneğin 1-2 sokak ilerden fln ) o yolu kullanıyorum, çünkü eğer yokuş bayağı dikse araç kalkarken bayağı zorlanıyor, birde o yokuşta karşıdan araç geldiğinde durmak zorunda kalırsanız, gerçekten zor kalkıyor.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

aktaş link' Alıntı:
bir keresinde bnmde başıma eski aracımla(astra H) geldi dik bir rampada geri geri kalkmak zorundaydım mecbur yarım debriyaj yaparak yüklenmiştim arabaya rampayı bitirdiğimde yoğun bi balata kokusu gelmişti hafif yukarda kavramaya başlamıştı.daha sonrada rampalarda kalkarken arabaya yüklenince en ufak bişeyde koku geliyordu belli bi süre sonra kesilmişti ama

Rampada geri geri kalkmak daha iyi bir durum, çünkü tahrikli tekerlekler yere daha fazla basıyor, bu durumda patinaja da düşmezsiniz.Rampada durma sırasında yerçekimi ivmesinin yola paralel bileşenin yarattığı moment etkisi ile ön akstan arka akslara yük tranferi olur.

Baskı balatada sorun olsa sanırım araba stop etmezdi, motor devri azdı ve tork az gelince motor stop etti.Kalkış anında debriyajı zorlamayayım diye gaza fazla yüklenmedim.Aynı zamanda düz yolda hızlanması da normaldi.

Sanırım bu aracın yokuşta kalkış karakterini öğrenmek için biraz pratik yapmak gerekecek.

Bu arada beni arkadan izleyen bir aracın sürücüsü egsozdan sürekli su püskürdüğünü söyledi, servise sordum, içerdeki nemi atması gerektiği içindir dediler, yani yeni motorlardan olması gereken bir özellikmiş.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

astraowner link' Alıntı:
ben çok fazla dik yokuştan çıktım 1. vitese atıp da çıkamadığım yokuş olmadı çok şükür ağır patinaja düşmesi dışında durarakta kalktığım dik yokuşlar oldu

Peki dik yokuşları kaç devirde ve kaç kmh hız ile çıkıyorsunuz?İlk başta yarım debriyaj yapıyorsunuz sanırım, kaç saniye yarım debriyaj ile gidiyorsunuz?
TC devreye giriyor mu?Yoksa TC yi özellikle kapatıyor musunuz?Bu sorudan sonra aklıma başka bir soru geldi.TC yi kapatmak hangi durumda avantajlı olur?

Tahmin edersiniz ki aracın belli bir hızda rampa çıkabilmesi için belli bir tork üretmesi lazım, bunu belli bir devirde üretmesi lazım, bu devire karşılık gelen hızın da sizin hızınız ile eşleşmesi lazım ki,rampa çıkılabilsin. Daha hiç patinaj olayına girmiyorum bile.Ama söylediklerinize göre bizim araçlarımızda böyle bir durum yok.Motorun karakterine  ve aracın ağırlık merkezi konumuna göre her aracın patinaj yapmadan çıkabileceği belli bir hız aralığı olduğunu düşünüyorum.Bu aralığın dışında ya motor torku yetmeyecek, ya da tork fazla geldiğinden dolayı eğer önden çekişli ise, patinaj yapıcak.

Chevrolet cruze ları deneyen bir arkadaşım bu araçların dik yokuşlarda kalkamadığını birkaç araçta tecrübe ettiğini söyledi.
 
Geri
Üst