Dik yokuşta tırmanmak

Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

birşey sormak istiyorum yokuşu 2. viteste çıkıyordunuz sanırım araba durma eğilimine girince 1. vitese atıp denemedinizmi çıkmayı bunu yaptıysanız ve yine çıkmadıysa bir sorun var bence özellikle 1.viteste bir aracın yokuşu kesinlikle çıkması lazım diye düşünüyorum ama tc içinse bizim araçta kesinlikle bir işe yaramıyor sadece bir kez çalıştığın gördüm o da lastiğe benzin yada yağ gibi birşey bulaşıncaydı onun dışında kalkışlarda falan aracın kontrolunu kaybedip ön taraf sağ sol yapsa bile kalkışta devreye girmiyor
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Yokuşu 1. viteste çıkıyordum, fakat gaza fazla basmamıştım, devir 1000 rpm i yeni geçmişti ki, araç stop etti.

Çıkanlar bana kaç rpm de çıktıklarını yazarlarsa oraya kadar gaza basarım.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Araçlarımızın bahsettiğiniz diklikteki bir yokuşta stop etmeden gidebilmeleri için max. tork devri olan 1850dd yı geçmiş olması ve düşük viteste olması gerekiyor, dediğiniz 1000dd civarlarında güç ve tork çok düşük olduğundan aracın yokuşta stop etmesi çok doğal, yaklaşık 300Nm lik dizel aracım bile 1000dd da çok dik yokuşlarda stop edebiliyordu ya da gaza tepkisiz kalabiliyordu kaldıki rölanti devrinde bile neredeyse 155Nm tork üretiyordu..
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Peki bu durumda tork yeterli seviyede iken patinaj yapıyor mu ve TC devreye giriyor mu? TC yi kasıtlı olarak kapatmak gerekiyor mu?
Gerçi bu birazda rampanın ne kadar dik olduğuna ve aracın yüklü olup olmadığına göre değişebilir.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Astra nın TC ü önceki araçlarımınkine benzemiyor; normalde azıcık patinaj söz konusu olsa TC devreye girerdi ancak Astra nınki sanki yol ve kullanım şartlarına göre biraz patinaja göz yumuyor, yokuşta ve hızlı kalkışta defalarca patinaja düşse de TC nin devreye girdiğini net olarak hatırlamıyorum bunun için kaygan zeminde uzun süreli bir patinaj denemesi gerek sanırım.


Siz tahminimce balatadan ötürü tekrar sorun yaşamamak için düşük devirde aracı hızlanmaya zorladınız ve devir yükselene kadar yol aniden dikleştiğinden araç stop etti; o esnada ya yokuşa gelmeden önce hızlanacaktınız ya da yokuştayken debriyaja basıp motor aracı çekebileceği devrine gelene kadar gaz verip debriyajı tatlı sert biçimde bırakacaktınız. Debriyajı uzun sürede bırakmak sıyrılmasına, daha hızlı bırakmak motor devrinin hızla düşmesine veya lastiklerin o anki tutunma durumuna göre tam tersi patinaja yol açabilir.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Sn Anıl. Bugün denedim. Gerçekten çok çok dik bir yokuşta 1.vites (a.s nin manuel modunda) 2000 devir de çok rahat, hiç zorlanma emaresi bile göstermeden ve patinaja düşmeden -Tc kapalı- tırmandı araç. Yol asfalt da değildi. Üzeri çok hafif kumlu arnavut kaldırımı. Bilginize...
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

2000 devir zaten yeterli bir devir ama çok dik bir yokuşta anıl arkadaşımız gibi 1000 devirde düz yoldaki gibi kaldırmaya yada gitmeye çalışmak oldukça zorlayacaktır ama bende 1. viteste hiç bir tırmanma esnasında motorun zorlanmasını gözlemlemedim
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

2000 devire biraz da o hafif kumda patinaja düşecekmi diye çıktım ama yok en küçük kaçırma olmadı. Ama 1000 devir, motor kaç hp olursa olsun -gerçekten devasa tork yoksa 500 Nm gibi- aracı böyle bir yokuşta imkanı yok taşımaz diye düşünüyorum.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

Deneme sonuçlarını paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar,

Ben de aynı yokuşu biraz daha hafif gaz vererek, 2000 devir seviyelerine çıkmadan,  geri geri çıkarmayı başardım.
 
Ynt: Dik yokuşta tırmanmak

eketen link' Alıntı:
Rampada geri geri kalkmak daha iyi bir durum,



Her zaman değil. Eğer geri vites oranınız 1.vites oranından daha uzunsa o zaman araç daha zorlanacağı için debriyajı sıyırma ihtimaliniz çok yükselir. Genellikle bir aracın en kuvvetli vitesi 1.vites olduğundan mümkün mertebe böyle kalkışlar 1.viteste yapılmalı.
+1
Kesinikle çok dik yokuşalrı geri-geri çıkmamak lazım debriyajı sıyırabilirsiniz.
 
Geri
Üst