derdimi tam anlatamadım galiba
ilk defa öyle bir döndükçe dikleşen bir yokuşa girdim,hızımı alamadan yavaş bir şekilde girdim,billdiğim bir yokuş olsaydı zaten 1.vitesle girerdim.
öylesine dik bir yokuşa hızını alamadan 2.vitesle gir ,motor boğulur,mutlaka 1.vitese o anda ihtiyaç olur arkadaşım.
2.vitesin yemediği yokuşlarda tabi ki de 1.vitesle çıkacağız.ben burada kolay bir teknik sordum sadece...tsk.
Bizim opel vectra 10 km nin altına düşmeyince 1 e hiçbir türlü geçmiyor.Sizinkide geçmeyecektir büyük ihtimal.
ohh ne güzel valla ben 15 km de bile 1 e atamıyorum
Peki oyle yerlerde 1 ile gitmek zarar vermezmi araca 1 i kalkmak için kullanın diyorlarda .
olması gereken bu
Dik rampadasınız ,2.vites ile 40 kmh ile tırmanıyorsunuz önünüze araç çıktı gaz kesmek zorunda kaldınız.20 ye düştünüz nereye kadar çıkarsınız 2. vites ile?
yarım debriyajla çıktınız diyelim ki ,iyi şöförde bunu yapmamalı
Bizim opelde öyle 10 km nin altına düşmeden 1.vitese geçmiyor.Yarım debriyaj yapınca turbo kurtarıyor ama
Cmb arkadaşımızın cevabı gentleman'a karşı çok yerinde olmuş,benim anlatmak istediğim de buydu; çok iyi şoförsun 2 ile dik bir yokuşta çıkıyorsun araba yavaşlamak zorunda kaldı,o anda 1.vitese takmamamız gerekiyormuş ,o zaman yarım debriyaj 2 devam etmemiz gerekecek başka alternetif yok o zaman centleman arkadaşımız o zaman soruyorum sana peki iyi soför bunu yapar mı?
o zaman 1. vitese gecirebiliyorsan geçir
ben birikimimi ve izlenimlerime dayanarak söylüyorum ki yanınmıyorum yılda iki araba ile biri dizel biri benzin+lpg 80000 ile 100000 km arası yol katedıyorum ve su ana kadar ne giden aracı boşa attım nede 1.e
eger öyle bir 1. vites takıntınız varsa 10km hız altına düşün ve 1.e alın arabayıda geri kacırmayın sakın, kacırırım dıyede korkarsanız el frenını kullanın