direksiyonu nasil cevirmeliyiz?

normalde sürüş güvenliği için direksiyonu iki elle saat 9:15 akrep ve yelkovanın durduğu yerler gibi yani direksiyonun iki tarafından tutmak gerekir.

Sorunun cevabına gelince ben sol elimle direksiyonun en üst kısmından elimin ayasını dayamak suretiyle tutuyorum ve çevirirkende aynı şekilde elimin ayasıyla çeviriyorum çok rahat oluyor. Sağ elimde sürekli vitestedir. ;)

+1903
 
Ani ve sert virajları iki el ile dönmekte fayda var.

________________________________

Mertkan Özen
 
viraja girmeden hızını azaltacaksın viraja süratli girdikten sonra sonra 2 el bi ayakla cevirsen cıkarsın yoldan
 
Virajlara dönmek konusunda benim de biraz tecrübem var çünkü ilk kazamı viraja hızlı girdiğim için yapmıştım. Allahtan can kaybı olmadı. Neyse konuya gelelim. Ben bu işi biraz araştırdım ve aynen uyguladım çok işe yarıyor,

Eğer bir viraja yaklaştığınızda çok süratli olduğunuzu anlarsanız ne yaparsınız?

1. Virajı en dıştan alacak şekilde arabanın yol üzerindeki konumu ayarlayın. Sağa dönecekseniz en sol şeride sola dönecekseniz en sağ şeride geçin ki en dıştan alabilesiniz.
2. Tek bir direksiyon hamlesi ile dönmeye çalışın. Yani bu şu demek, virajın içinde direksiyonu sağa ya da sola oynatmayın. Bir kez kırın ve o şekilde dönün. O yüzden çok ustaca kırmanız lazım.
3. Kayma hissi yaşadığınızda hafifçe gaza dokunarak arabanın yola tutunmasını sağlayın araç yola tutununca gazdan ayağınızı çekin. Bas çek bas çek şeklinde.
 
Virajlara dönmek konusunda benim de biraz tecrübem var çünkü ilk kazamı viraja hızlı girdiğim için yapmıştım. Allahtan can kaybı olmadı. Neyse konuya gelelim. Ben bu işi biraz araştırdım ve aynen uyguladım çok işe yarıyor,

Eğer bir viraja yaklaştığınızda çok süratli olduğunuzu anlarsanız ne yaparsınız?

1. Virajı en dıştan alacak şekilde arabanın yol üzerindeki konumu ayarlayın. Sağa dönecekseniz en sol şeride sola dönecekseniz en sağ şeride geçin ki en dıştan alabilesiniz.
2. Tek bir direksiyon hamlesi ile dönmeye çalışın. Yani bu şu demek, virajın içinde direksiyonu sağa ya da sola oynatmayın. Bir kez kırın ve o şekilde dönün. O yüzden çok ustaca kırmanız lazım.
3. Kayma hissi yaşadığınızda hafifçe gaza dokunarak arabanın yola tutunmasını sağlayın araç yola tutununca gazdan ayağınızı çekin. Bas çek bas çek şeklinde.
 
koni amortisörler ve koni yaylarla serçe parmakla bile girersin :) şaka şaka daima çift el
 
Okuduktan sonra kendimi ve çevremdekileri düşündüm aslında tek kol - çift kol -9.15 -10.15 -10.10 hikaye geliyor( standart koymak açısından) .Bu tekniklerin hepside yol durumuna göre zaten kullanılıyor.Şahsen ben tek kolla araç kullanmaya bayılıyorum ama şehir içi ve yavaş kullanırken + hakimiyet ve arabamı tepkilerini tahmin edebiliyorum.Süratli,sert viraj ve rüzgarlı havalarda çift elimi kullanırım ,yerine göre 9.15 -10.15 -10.10. Her kullanım şeklinin bence avantajlı ve dezavantajlı olduğu yerler var ,iş doğru şekli doğru zamanda kullanmak diye düşünüyorum
 
Benim kafama takılan şey direksiyonu tutuştan ziyade direksiyon yükseklik ayarı olan araçlarda yükseklik neye göre ayarlandığı.Kaza anında acaba direksiyon simidi mümkün olduğunca göğüs kafesine paralele mi yoksa belli bir açıyla mı durması mantıklı olur?
 
bence direksiyon asla kaza cercevesinde dusunerek ayarlanmamalıdır..
nasıl rahat ediyorsanız,dizlerinizin direksiyona degmemesine dikkat edin..
herkes koltugu yukseltir,daha iyi gormek için,bu nedenle,direksiyonuda yukseltirler..
bence bu yanlıs,koltugu sonuna kadar kaldırmayın,direksiyonuda sonuna kadar kaldırmayın..
 
Direksiyonu 9.15 şeklinde tutuyorum.Ama ellerim çok terliyor.Direksiyon elimden kayar gibi oluyor.Direksiyonu pamuklu bezlemi kaplatsam ne yapsam.:pBazılarında görüyorum direksiyonunda kauçuk gibi bir malzeme ile kaplı.Sizce işe yarar mı?
 
Geri
Üst