Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hakkinenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

başımızdan geçen bir olayı anlatayım..


Çok sevdiğim bir abim; aracı 2000 model corsa 1.4 otomatik. adanaya acil gitmesi gerektiği için aracın bujilerini yetkili servisten aliyor ve dışarıda değiştiriyor.

Adanaya gitti ama dönemedi. yolda her nasılsa bujilerden birisi patlıyor (kafası kopuyor) silindir içine düşüyor. O buji serviste takılsaydı tüm hasar garantiye girecekti :( cebinden o zamanın parası ile inanılmaz rakamlar ödedi.

Size önerim garanti süreniz bittiyse ufak tefek işlerinizi; periyodik bakımlarınızı dışarıda yaptırın. hatta kendiniz bile yapabilirsiniz. Ama triger değişimi, buji değişimi hatta baskı balata değişimlerinizi aracınızın yaşı ne olursa olsun yetkili serviste yaptırın. Belki 2-3 kat fazla para verirsiniz ama en azından yapılan işlem garantili olur
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

Henüz garantisi devam eden aracımı, sol arka camdaki aşırı buğulanma sorunu il ilgili servise götüreceğim.
Bu işlem sonucunda serviste kendinin veya akrabasının çalıştığın düşündüğümüz sayın arkadaşımızın servis hakkında iyimserliğinin  ne kadar gerçekçi olduğunu değerlendirmeniz üzere aldığım cevabı veya yapılan işlemi sizinle paylaşacağım.
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

DERSİMLİ link' Alıntı:
Vermem.  005hihih

ben 15.000 bakımı serviste yaptım ama kısmet olursa 30.000 bakımı servise götürmeyecegim gercekten %40-%50 fazla para ödemek zoruma gidiyo  general_mmmmmmm
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

Cosmo link' Alıntı:
başımızdan geçen bir olayı anlatayım..


ևok sevdiğim bir abim; aracı 2000 model corsa 1.4 otomatik. adanaya acil gitmesi gerektiği için aracın bujilerini yetkili servisten aliyor ve dışarıda değiştiriyor.

Adanaya gitti ama dönemedi. yolda her nasılsa bujilerden birisi patlıyor (kafası kopuyor) silindir içine düşüyor. O buji serviste takılsaydı tüm hasar garantiye girecekti :( cebinden o zamanın parası ile inanılmaz rakamlar ödedi.

Size önerim garanti süreniz bittiyse ufak tefek işlerinizi; periyodik bakımlarınızı dışarıda yaptırın. hatta kendiniz bile yapabilirsiniz. Ama triger değişimi, buji değişimi hatta baskı balata değişimlerinizi aracınızın yaşı ne olursa olsun yetkili serviste yaptırın. Belki 2-3 kat fazla para verirsiniz ama en azından yapılan işlem garantili olur

tabiki eğer  bu  kişi özelde  bu bujiyi taktırdığında  bir  fatura  yada işlemin yapıldıüğına dair bir belge  alsa idi  özel servisten bu  hatanın  parasını alabilir idi  elinde o servisin işlem yaptığına dair bir ey olmayınca  hak iddaa edememiştir bence  yada  dava açıp uğraşmak istememiştir 
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

30bin bakımını özelde yaptırdım. Kaliper iyileştirmesi de içinde 240tl ödedim. Yağ gm dexos2, filtreler alman motocar.
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

Ağustos 2013'de 30.000 bakımı yaptırdım. Eskişehir-Alpata  yetkili serviste. Aracım Astra J, 1,3 dizel, 2012 model.

Toplam 530 TL ödedim.
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

eketen link' Alıntı:
Bariz belli olan -manifold arızası, soğutma suyu eksik uyarısı gibi- fabrikasyon hatada, bakımlarını yetkili serviste aksatmadan yaptıran kişiye kimse aracın garanti süresi bitmiş demez, diyemez. Hiç kimse 2 yıl içinde belli bir km ye ulaşmak mecburiyetinde değil. Böyle uygulamaların örnekleri var.  Böyle birşey yok diye yanlış kanı uyandırmayalım. Herkesin kendi tercihidir ama net ve kesin yargı ile bu yok denilemez.

- aynen bakımlarını aksatmadan bayiden yaptırdığım yetkililerde diyor bu dediklerinizi..
- o yüzden servis bakımına devam edeceğim, aracıma bindiğim sürece...
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

15.000 bakımı için 575 Tl verdim. 30.000 Bakımı için de 595 Tl dediler. Türkiye şartlarında araba sahibi olmak, olduktan sonra devamını getirebilmek epey külfetli.

1000 tl kasko
300 Tl sigorta
512 Tl Mtv
600 Tl yetkili servis bakımı

Aracınız 0 km ise durduğu yerde hiç kullanmasanız bile aylık masrafı maalesef 200 Tl. Kullandığınız vakit de üstüne yakıt parası 200-250 Koyduğunuz vakit Ortalam bi il veya ilçedeki ev kirasına denk geliyor. Şaka gibi.
 
Ynt: Dizel 30.000 bakımı(özel servis)

metlife link' Alıntı:
15.000 bakımı için 575 Tl verdim. 30.000 Bakımı için de 595 Tl dediler. Türkiye şartlarında araba sahibi olmak, olduktan sonra devamını getirebilmek epey külfetli.

1000 tl kasko
300 Tl sigorta
512 Tl Mtv
600 Tl yetkili servis bakımı

Aracınız 0 km ise durduğu yerde hiç kullanmasanız bile aylık masrafı maalesef 200 Tl. Kullandığınız vakit de üstüne yakıt parası 200-250 Koyduğunuz vakit Ortalam bi il veya ilçedeki ev kirasına denk geliyor. Şaka gibi.

- amma çok para harcıyormuşuz ya... nerden okudum bunu şimdi :) moralim bozuldu bak.... :))))
- bu ülkede araba sahibi olmak gerçekten büyük masraf....
- herşey vergi ve yüksek fiyatlı olunca....
- Allah cümlemize daha çok kazanç versin diyorum, başkada bi şey demiyorum bende :)))
 
Geri
Üst