tam otomatiklerde 2 yıl yarı otomatik ve manueller 3 yılda bir
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
hangi yağı kullanmalıyız peki ? marka ve model olarak
aracım astra h 1.3 dizel easytronik şanzıman 109.000 km de . bende bir değiştirsem iyi olacak gibi .
İlker hocam ben şanzıman yağını 7000 km önce değiştirdim. Ama sanırım bundan değil Automatik yazan (resim ekte) ile değiştirdim. Kutusu duruyor bakacağım yarın. Eğer böyle yaptıysam yanlış yaptım sayılır değil mi?Merhaba,
zamanında bu işe bayağı kafa yormuş biri olarak aşağıda ürünü kullanabilirsiniz. Türkiye'de şehir farketmeksizin tüm 'ustalar' easytronik şanzımana ne yazık ki atf koymaktalar. O sebepten muhakak yağı siz alıp öyle gidin.
https://www.onlineyedekparca.com/urun/sanziman-ve-direksiyon-yagi-75-90-1-lt-gm linkte
Hocam üşenmedim gittim baktım bagajda artan yağa. Kullandığım yap malesef ekteki resimde...Merhaba,
zamanında bu işe bayağı kafa yormuş biri olarak aşağıda ürünü kullanabilirsiniz. Türkiye'de şehir farketmeksizin tüm 'ustalar' easytronik şanzımana ne yazık ki atf koymaktalar. O sebepten muhakak yağı siz alıp öyle gidin.
https://www.onlineyedekparca.com/urun/sanziman-ve-direksiyon-yagi-75-90-1-lt-gm linkte
aracınızdaki şanzıman normal manuel şanzıman la aynı... onların tagı baskı balata degişiminde degişmekte yani şanzıman baskı balata icin söküldügünde yagıda degişir ve otomatik şanzıman yagı konurarkadaşlar 2004 corsa c 1.2 easytronic aracım 58.000km oldu
şanzıman yağı değişimini ne zaman yaptırmam gerekiyor
tşk...
Hocam bu yağ dexron 4 otomatik şanzıman yağı. Ne yazık ki dişli yağı değil. Bizim şanzımanlar otomatik değil aslında manuel üniteler o sebeple linkte verdiğim yağ ile değişim yapılması lazımdı. Ha bir şey olur mu derseniz ben atf kullanıp dişli kıran görmedim. Hatta kışın atf daha ince olduğu için yağlaması daha iyi oluyor. Ama uzun vade de dişlilere zarar vereceğini düşünüyorum.Hocam üşenmedim gittim baktım bagajda artan yağa. Kullandığım yap malesef ekteki resimde...
atf yagı normalde kullanılan manuel şanzımanlar icin 75/80 yaglardan biraz daha incedir lakin aracın şanzımanı ilk dolumunda otomatik yagı ile dolmaktadır fabrikadan cıkış böyledir kaliteli atf yagı kulladıgında şanzımana herhangi bir zararı yoktur aksine diger yaga göre daha cok yaglama yapmaktadır şanzıman icerisinde yagı dişlilerin serpmesi sonucu yaglama yapar diger yag kalın oldugu icin yeterince yukardaki dişlilere yagı atamamaktadır ve 5 ci vites yaglama kutusuna yag deliklerden yeterinde akmamaktadır o yüzden manuel şanzımanda bile opel icin söylüyorum atf kulanınHocam bu yağ dexron 4 otomatik şanzıman yağı. Ne yazık ki dişli yağı değil. Bizim şanzımanlar otomatik değil aslında manuel üniteler o sebeple linkte verdiğim yağ ile değişim yapılması lazımdı. Ha bir şey olur mu derseniz ben atf kullanıp dişli kıran görmedim. Hatta kışın atf daha ince olduğu için yağlaması daha iyi oluyor. Ama uzun vade de dişlilere zarar vereceğini düşünüyorum.
Hocam, Bende atf kullanıp sorun yaşayan görmedim. Hatta arabama usta bir ara sormadan atf koymuştu Kış ayıydı ve araç buz gibi havada bile gayet yumuşak vites geçişi oluyordu. Sonradan atf olduğunu öğrenince yağı boşaltıp orijinal yağını bizzat servisten koduyla öğrenip aldım. Mesala bu orjinal yağıyla kışın atf deki o konforu yakalayamadım. Hatta biraz seri kullanıyım derseniz yağ ısınana kadar ses yapıyor. Ama bunu yazın dur kalk trafiğinde yada çok sıcak bir iklimde düşündüğümüzde atf yapısı dolasıyla bayağı bir ince birde ortam sıcaklığı yağı daha da ince hale getirecektir.. Ha keza atf bir dişli yağı olmadığı için dişlilere de tutunmaz. Buda zamanla demir tozu aşınma, sıyırma yapar diye düşünüyorum.atf yagı normalde kullanılan manuel şanzımanlar icin 75/80 yaglardan biraz daha incedir lakin aracın şanzımanı ilk dolumunda otomatik yagı ile dolmaktadır fabrikadan cıkış böyledir kaliteli atf yagı kulladıgında şanzımana herhangi bir zararı yoktur aksine diger yaga göre daha cok yaglama yapmaktadır şanzıman icerisinde yagı dişlilerin serpmesi sonucu yaglama yapar diger yag kalın oldugu icin yeterince yukardaki dişlilere yagı atamamaktadır ve 5 ci vites yaglama kutusuna yag deliklerden yeterinde akmamaktadır o yüzden manuel şanzımanda bile opel icin söylüyorum atf kulanın
atf aksine bir dişli yagıdır normal manuel şanzımandan daha cok otomatik şanzımanın icinde dişli vardır ve yani sadece otomatik şanzımanda aracın yürümesi icin yag sıkışmıyor aynı zamanda şanzıman ic grubunun calıştıgı dişli yatak bilya vs bunları yaglamaktaHocam, Bende atf kullanıp sorun yaşayan görmedim. Hatta arabama usta bir ara sormadan atf koymuştu Kış ayıydı ve araç buz gibi havada bile gayet yumuşak vites geçişi oluyordu. Sonradan atf olduğunu öğrenince yağı boşaltıp orijinal yağını bizzat servisten koduyla öğrenip aldım. Mesala bu orjinal yağıyla kışın atf deki o konforu yakalayamadım. Hatta biraz seri kullanıyım derseniz yağ ısınana kadar ses yapıyor. Ama bunu yazın dur kalk trafiğinde yada çok sıcak bir iklimde düşündüğümüzde atf yapısı dolasıyla bayağı bir ince birde ortam sıcaklığı yağı daha da ince hale getirecektir.. Ha keza atf bir dişli yağı olmadığı için dişlilere de tutunmaz. Buda zamanla demir tozu aşınma, sıyırma yapar diye düşünüyorum.