Hocam
Hocam, Bende atf kullanıp sorun yaşayan görmedim. Hatta arabama usta bir ara sormadan atf koymuştu Kış ayıydı ve araç buz gibi havada bile gayet yumuşak vites geçişi oluyordu. Sonradan atf olduğunu öğrenince yağı boşaltıp orijinal yağını bizzat servisten koduyla öğrenip aldım. Mesala bu orjinal yağıyla kışın atf deki o konforu yakalayamadım. Hatta biraz seri kullanıyım derseniz yağ ısınana kadar ses yapıyor. Ama bunu yazın dur kalk trafiğinde yada çok sıcak bir iklimde düşündüğümüzde atf yapısı dolasıyla bayağı bir ince birde ortam sıcaklığı yağı daha da ince hale getirecektir.. Ha keza atf bir dişli yağı olmadığı için dişlilere de tutunmaz. Buda zamanla demir tozu aşınma, sıyırma yapar diye düşünüyorum.
Arkadaşlar böyle bir video var. Yanlış yap kullanımından dolayı dişlilerde oluşan talaş ve vitesin 2 ye geçmemesi. Yanlış yağ kullanılmış. Benim araçta bu ara sabah özellikle 2 ye geç geçiyor eskiden böyle değildi. GM otomatik vites yağını koyduktan sonra böyle olmaya başladı.atf yagı normalde kullanılan manuel şanzımanlar icin 75/80 yaglardan biraz daha incedir lakin aracın şanzımanı ilk dolumunda otomatik yagı ile dolmaktadır fabrikadan cıkış böyledir kaliteli atf yagı kulladıgında şanzımana herhangi bir zararı yoktur aksine diger yaga göre daha cok yaglama yapmaktadır şanzıman icerisinde yagı dişlilerin serpmesi sonucu yaglama yapar diger yag kalın oldugu icin yeterince yukardaki dişlilere yagı atamamaktadır ve 5 ci vites yaglama kutusuna yag deliklerden yeterinde akmamaktadır o yüzden manuel şanzımanda bile opel icin söylüyorum atf kulanın