Easytronik m20 basınç tüpü hk.

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
461
Tepkime puanı
278
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese merhaba,
Araçımda kimi zamanlar, bir üst vitese geçememe, bazen boşa atma gibi sorunlar vardı. En son hata kodu olarakta hidrolik basınç hatası aldık. Araça yazılım güncellemesi ve kalibrasyon yaptık. Şuan herhangi bir hata yok. Ancak ustam, basınç tüpünün eskidiğinin bir daha yaparsa tüpün değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aracı sürekli kullandığım için işi şansa bırakmayı istemedim.Basınç tüpünü sipariş ettim. Aşağıya resimlerini de ekliyorum. Parçayı ben söküp takabilirim ama , söküp takma işleminden sonra tekrar bir program atmak, havasını almak vs. Gerekir mi ? Hiç bu işlemi yapan var mı? Yanlış bir şey yapıp sıfır parçayıda riske etmek istemiyorum. Ben Halkalıdayım. Usta maslakta sürekli git gel zor oluyor.

E3A8AE01-F53A-4D17-A8C0-0FE66B630D6B7b0998161da5dc39.jpg
7BA202D6-0302-46CD-A185-42029589BF3E0f0c9797bd75e6ec.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Valla bence her titizliğin sonunda bi hüsran oluyor. O yüzden bana sorarsan kumar oynama ustaya götür o değişsin.
 
Valla bence her titizliğin sonunda bi hüsran oluyor. O yüzden bana sorarsan kumar oynama ustaya götür o değişsin
Valla haklısınız. Sırf bu yüzden şevkim kırıldı arabaya bir şey yapmak istemiyorum. Sol far su alıyordu azıcık söktüm güzelce silikonladım. Radyatörü orayı burayı güzelce sildim taktım. Şimdi far ayar motoru çalışmıyor😂 fiat dualogıc formundan arkadaşlarla konuştum onlar direkt kendileri söküp takmışlar. Ben dediğiniz gibi ustaya götüreceğim hayırlısı artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Arkadaşlar herkese merhaba,
Araçımda kimi zamanlar, bir üst vitese geçememe, bazen boşa atma gibi sorunlar vardı. En son hata kodu olarakta hidrolik basınç hatası aldık. Araça yazılım güncellemesi ve kalibrasyon yaptık. Şuan herhangi bir hata yok. Ancak ustam, basınç tüpünün eskidiğinin bir daha yaparsa tüpün değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aracı sürekli kullandığım için işi şansa bırakmayı istemedim.Basınç tüpünü sipariş ettim. Aşağıya resimlerini de ekliyorum. Parçayı ben söküp takabilirim ama , söküp takma işleminden sonra tekrar bir program atmak, havasını almak vs. Gerekir mi ? Hiç bu işlemi yapan var mı? Yanlış bir şey yapıp sıfır parçayıda riske etmek istemiyorum. Ben Halkalıdayım. Usta maslakta sürekli git gel zor oluyor.

E3A8AE01-F53A-4D17-A8C0-0FE66B630D6B7b0998161da5dc39.jpg
7BA202D6-0302-46CD-A185-42029589BF3E0f0c9797bd75e6ec.jpg
Arkadaşlar merhaba, bugün basınç tüpü değişimini kendim yaptım. İnternette bununla ilgili nerdeyse özellikle opel için bilgi yok. Öncelikle aracı işlem yapmadan 1 gün boyunca çalıştırmayın. İşlemi yapacagınız gün aracın sürücü kapısını değil yan yolcu kapsını açıp kaputu açın. Bizim araçlarda pompa ilk görevi sürücü kapısı açıldığında alır ve tüpü basınçla doldurur. Biz tüpü sökeceğimiz için basınç dolmadan işlem yapacagız. Hidrolik bidonundaki tüm hidroliği büyük bir şırınga yardımıyla çekin.ardından basınç tüpünün sökülmesi için 22 numara yıldız anahtar lazım. Ancak burada önemli bir husus. Basınç tüpü motor kulağına çarptığı için çıkmıyor. Ama biz pes ediyor muyuz asla 😊basınç tüpünün bulunduğu bölümü 10 lokma ile 3 adet vida tutuyor. Basınç tüpünün önünde ve arkasında bulunan iki vidayı sökmeniz yeterli böylelikle tüpü esneterek çıkarmak için alan yaratabiliyoruz. Bidonun yanındaki görünmeyecek şekilde saklanmış vidayı sökmeye gerek yok 😊 şimdi aksiyon bitiyor sanıyorsunuz ama asla 😂tüpü oradan çıkaracak alan yok. Kalorifer hortumlarının anasını ağlatarak :) biraz zorlayarak tüpü çıkarabilirsiniz. Aynı yerden yeni tüpü sokup saydığım işlemleri tersinden yaparak sistemi toplayabilirisiniz. Ben rahat olsun diye boğaz kelebeği, intercoller hortumunu ve egr motorunu söküp yaptım. Herşeyden önemlisi bu işi cidden biraz tercübeniz varsa yapın önemli zarar verme ihtimaliniz var. Ben foto yada video çekemedim. Bugün istanbul sıcaktı bayağı yorucu oldu. Sonuç ne derseniz araçta şuan bir sorun yok. Vites geçişleri iyi bayağı zorlamama rağmen viteste olan o n mi ye gececeğim r ye mi olayı kalmadı. Ama daha çok yeni. Uzun yolda da test yapıp buradan bilgi vereceğim. Bu arada araca bir kalibrasyon yada hava alma işlemi yapmadım. Bı hafta ustaya gidip birde kalibrasyon yaptıracağım. Umarım yaptıklarıma değer ve şanzıman sorunu ortadan kalkar. Uzun test sürecinde gelişmeleri buradan paylaşacagım.
 
arkadaşlar merhaba, uzun bir test işleminden sonra. son durum hakkında bilgi vermek için yazıyorum. Basınç tüpü değişimi sonrası aracımda var olan 3. vitese ve üst viteslere geçmeme , boşa atma sorunu çözüldü. Servis benden 3.500 TL bedel istemişti. Bayağı bir araştırma sonrası 630 TL basınç tüpü, 45 TL yıldız anahtar ile 160 TL robot yağı ile karşılığı olmayan bir işçilik (kendim yaptım) :) ile sorunu çözdüm. Easytronik vitesi olup sorun yaşayan arkadaşlarım muhakkak bu basınç tüpünü kontol ettirin. Şimdi allah nasip ederse hava basıncını sağlayan pompanın kömürlerini de yenileyeceğim. Bu işlemleri tek başıma yaptığım için ne yazık ki video foto çekemedim. ancak detaylı sorusu olan arkadaşlarıma yardımcı olurum. kazasız belasız arızasız :) sürüşler..
 
Arkadaşlar herkese merhaba,
Araçımda kimi zamanlar, bir üst vitese geçememe, bazen boşa atma gibi sorunlar vardı. En son hata kodu olarakta hidrolik basınç hatası aldık. Araça yazılım güncellemesi ve kalibrasyon yaptık. Şuan herhangi bir hata yok. Ancak ustam, basınç tüpünün eskidiğinin bir daha yaparsa tüpün değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aracı sürekli kullandığım için işi şansa bırakmayı istemedim.Basınç tüpünü sipariş ettim. Aşağıya resimlerini de ekliyorum. Parçayı ben söküp takabilirim ama , söküp takma işleminden sonra tekrar bir program atmak, havasını almak vs. Gerekir mi ? Hiç bu işlemi yapan var mı? Yanlış bir şey yapıp sıfır parçayıda riske etmek istemiyorum. Ben Halkalıdayım. Usta maslakta sürekli git gel zor oluyor.

E3A8AE01-F53A-4D17-A8C0-0FE66B630D6B7b0998161da5dc39.jpg
7BA202D6-0302-46CD-A185-42029589BF3E0f0c9797bd75e6ec.jpg
Büyük ihtimal sorununuz düzelmeyecek. komple elden geçmesi lazım hirolik ünite diyaframı patlar genellikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Büyük ihtimal sorununuz düzelmeyecek. komple elden geçmesi lazım hirolik ünite diyaframı patlar genellikle.
Hocam, hidrolik ünite diyaframı dediğiniz, bu basınç tüpünün içindeki diyafram . Bu diyafram , tüpün içinde olduğundan , tüple birlikte komple değişmiş oluyor. Hidrolik sistem, basınç tüpü ve basıncı sağlayan pompa ile borulardan oluşuyor. konu açılış mesajında robotun ana şemasında ekledim. Burada ana faktör 40 bar basıncı tutan basınç tüpü. Hidrolik sisteme ilişkin başkaca parça göremedim ben. Artık bundan sonra olursa da en azından denemedik demem. zaten robot elden geçtiğinde bu tüp değişecekti kaybımız olmaz . 1.000 KM oldu işlemden sonra çok şükür bir sorun yok şuanlık. eskiden 1 km sonra hataya düşüyordu araç. bakalım kısmet artık.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
arkadaşlar merhaba, uzun bir test işleminden sonra. son durum hakkında bilgi vermek için yazıyorum. Basınç tüpü değişimi sonrası aracımda var olan 3. vitese ve üst viteslere geçmeme , boşa atma sorunu çözüldü. Servis benden 3.500 TL bedel istemişti. Bayağı bir araştırma sonrası 630 TL basınç tüpü, 45 TL yıldız anahtar ile 160 TL robot yağı ile karşılığı olmayan bir işçilik (kendim yaptım) :) ile sorunu çözdüm. Easytronik vitesi olup sorun yaşayan arkadaşlarım muhakkak bu basınç tüpünü kontol ettirin. Şimdi allah nasip ederse hava basıncını sağlayan pompanın kömürlerini de yenileyeceğim. Bu işlemleri tek başıma yaptığım için ne yazık ki video foto çekemedim. ancak detaylı sorusu olan arkadaşlarıma yardımcı olurum. kazasız belasız arızasız :) sürüşler..
Selam bende 2008 astra 1.3 easytronic bendeki sorun sabah ilk calismada f hatasi verip viyese gecmiyo 2. 3 dakka calistikhan sonra arac normale donuyo ve calostigi surece hata tekrarlamiyo genelde soguk havalarda yapiyo ama suan siklikla olmaya basladi m20 tup ile alakali olabilir mi pomba calisiyo sesi geliyo ama arac N A1 konumuna gecmiyo
 
Selam bende 2008 astra 1.3 easytronic bendeki sorun sabah ilk calismada f hatasi verip viyese gecmiyo 2. 3 dakka calistikhan sonra arac normale donuyo ve calostigi surece hata tekrarlamiyo genelde soguk havalarda yapiyo ama suan siklikla olmaya basladi m20 tup ile alakali olabilir mi pomba calisiyo sesi geliyo ama arac N A1 konumuna gecmiyo
Siz basinc tupuni degistirmissiniz sizde f hatasi cikiyomuydu bikac beyinciye gosterdim kimi direk tup degisicek diyo kimide a dan z ye baski balata dahil diyo yardimci olirsaniz
 
Siz basinc tupuni degistirmissiniz sizde f hatasi cikiyomuydu bikac beyinciye gosterdim kimi direk tup degisicek diyo kimide a dan z ye baski balata dahil diyo yardimci olirsaniz
Hocam selamlar. Ben basınç tüpü ile arıza yaşadığımda f hatası inan aldım mı hatırlamıyorum. Bende araç biraz yürüyüp dur kalka girdiğinde yada çok fazla vites düşüp çıkardığında tüpte kaçak olduğu için vites geçmiyor bir alt vitese düşüyordu. Örneğin 3 vitesten 4 e geçmiyordu. En son beyin şanzımanı korumak için boşa atıyordu. Arabayı stop edip, aküyü söküp tekrar taktığımda sistem tekrar basınçla dolup, arıza ortadan kalkıyordu. Benim araçta baskı balata sıvılar hepsi yeni değiştiği için ben direkt basınç tüpünü değiştirdim. Çok şükür arıza ortadan kalktı. Ama araçta bir kez bile basınç hatası varsa emin ol basınç tüpünden kaynaklıdır. Bu tür hatalarda sakın beyine müdahale ettirmeyin. Bu arabanın şanzıman beynini istesenizde bozamazsınız. Durduk yere beyin arızalı falan diyenlere inanmayın.basınç tüpüyle birlikte robot yağınıda değiştirtin. Petronas tutella marka.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Geri
Üst