Easytronik m20 basınç tüpü hk.

IMG-20221124-WA0004.webpIMG-20221124-WA0006.webpIMG-20221124-WA0007.webp
 
Cikqn arizalar bunlar bir taneside akuator arizasi oda pomba okuyo galiba beyinle alakali bi ariza yok debriyaj degistimi bilgim yok ama racta cekis ile alakali bi sorun yok
 
Beyin yagi ve robot yaglarini degistirdim bi tup kaldi onuda sizin paylasmis oldugunuz degisim yollarini izleyerek degistirmeyi dusunuyorum para vericeksemde tupu degisip sansimi deneyerek vermek istiyorum herkez biseyler soyluyo
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Hocam basınç değeri kaç ? Makine basınç değerini de okuyor. Belirli vites değişimi sonrası basınç düşüyor bir daha toplayamıyorsa zaten tüp gidiktir. Yanış hatırlamıyorsam 45-50 bar değeri olması lazım. Aslında ustalar bu değeri görüp size nokta atışı söylemesi lazım. Bu tür arızlarda düşük maliyetten başlayarak ilerlemek lazım. Bende ustam önce easytronic yazılımını yükseltti yeniden kalibre etti. 25 km sonra yine arıza verdi. Umarım basınç tüpüyle çözülür. Büyük ihtimal tüptendir zaten. Kendini değiştirecekseniz dikkat edin yer çok dar. yıldız anahtar lazım. Aracı bir gün önce park edip sürücü kapısını açmadan yani pompayı devreye sokmadan açıp akü vs. Sökün. Basınç çok yüksek. Sakatlık olabilir. Değişim sonrası muhakkak kalibrasyon yaptırın. Değişim sonrası sistem hava yapıyor 100-150 km biraz sert vites geçişi oluyor sonra Siz kalibrasyon yaptırmasanız dahi sistem havasını alıyor. Aslında çok sağlam karekterde yapılmış bir vites sistemi ama gerek çok bilinmediği gerek ustaların ve biz kullanıcıların yanlış müdahalesi sonrası ilginç bulunmayan arızalar çıkabiliyor. Benim nacizane tavsiyem eğer arabayla çok haşır neşir değilseniz, işlemi ustaya yaptırın.
 
Valla hocam opel ustasi benim kadar biyerlerini sokup takmamistir cok ugrastirdi radyator termostat blok tipalari tamponlar farlar ic aydinlatmalar mazot kapak motoru su hortumlari egr 10 bin bakimlari amortisorler yani bu araba da ya bi araba parasi sanaiye vericeksiniz yada sansinizi deniyceksiniz oyle bi araba bu ariza icin hicbir usta kaliprasyon yada baska bi ayar yapalim demedi kimi direk tup degisicek diyo 5 bin tl kimi tup haric islemler var diyo 8 ile 13 arasi isin icine birde baski balata girerse 21 binden bahsediyo bende sansimi tuple denemek istiyorumda bu kalibrasyon isini yapana tup basinci olcene daha denk gelemedim selam verdigim an kimse cozum aramiyo direk olarak sundandir bundandir deyip liste kabartiyolar bu isin ustasi olan cevizlibagda bi ustaya gittim hic sizin dediginiz kalibrasyon olayina girmedi direk maddiyata gectik inan iyice daraldim
aracim bugun satsam satamiyorum lanetli sanki basima kaldi ama arac calistiktan sonra yolda sehir ici yada disi bi sorun cikartmiyo taki soguk havada ve sabahlari calismada 2 3 dakka arac calistiktan sonra vites gecisi oluyo sonrasi sorunsuz yola devam
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Valla hocam opel ustasi benim kadar biyerlerini sokup takmamistir cok ugrastirdi radyator termostat blok tipalari tamponlar farlar ic aydinlatmalar mazot kapak motoru su hortumlari egr 10 bin bakimlari amortisorler yani bu araba da ya bi araba parasi sanaiye vericeksiniz yada sansinizi deniyceksiniz oyle bi araba bu ariza icin hicbir usta kaliprasyon yada baska bi ayar yapalim demedi kimi direk tup degisicek diyo 5 bin tl kimi tup haric islemler var diyo 8 ile 13 arasi isin icine birde baski balata girerse 21 binden bahsediyo bende sansimi tuple denemek istiyorumda bu kalibrasyon isini yapana tup basinci olcene daha denk gelemedim selam verdigim an kimse cozum aramiyo direk olarak sundandir bundandir deyip liste kabartiyolar bu isin ustasi olan cevizlibagda bi ustaya gittim hic sizin dediginiz kalibrasyon olayina girmedi direk maddiyata gectik inan iyice daraldim
aracim bugun satsam satamiyorum lanetli sanki basima kaldi ama arac calistiktan sonra yolda sehir ici yada disi bi sorun cikartmiyo taki soguk havada ve sabahlari calismada 2 3 dakka arac calistiktan sonra vites gecisi oluyo sonrasi sorunsuz yola devam
 
Valla hocam opel ustasi benim kadar biyerlerini sokup takmamistir cok ugrastirdi radyator termostat blok tipalari tamponlar farlar ic aydinlatmalar mazot kapak motoru su hortumlari egr 10 bin bakimlari amortisorler yani bu araba da ya bi araba parasi sanaiye vericeksiniz yada sansinizi deniyceksiniz oyle bi araba bu ariza icin hicbir usta kaliprasyon yada baska bi ayar yapalim demedi kimi direk tup degisicek diyo 5 bin tl kimi tup haric islemler var diyo 8 ile 13 arasi isin icine birde baski balata girerse 21 binden bahsediyo bende sansimi tuple denemek istiyorumda bu kalibrasyon isini yapana tup basinci olcene daha denk gelemedim selam verdigim an kimse cozum aramiyo direk olarak sundandir bundandir deyip liste kabartiyolar bu isin ustasi olan cevizlibagda bi ustaya gittim hic sizin dediginiz kalibrasyon olayina girmedi direk maddiyata gectik inan iyice daraldim
aracim bugun satsam satamiyorum lanetli sanki basima kaldi ama arac calistiktan sonra yolda sehir ici yada disi bi sorun cikartmiyo taki soguk havada ve sabahlari calismada 2 3 dakka arac calistiktan sonra vites gecisi oluyo sonrasi sorunsuz yola devam
Aynı sorun bendede var havalar soğudu sabah çalıştirdigimda yada araç soğukken çalıştırdigimda 1dk f veriyor sonra düzeliyor
 
Siz sorunu nasıl çözdünüz basınç tüpü değişimi ile mi
 
Arkadaşlar herkese merhaba,
Araçımda kimi zamanlar, bir üst vitese geçememe, bazen boşa atma gibi sorunlar vardı. En son hata kodu olarakta hidrolik basınç hatası aldık. Araça yazılım güncellemesi ve kalibrasyon yaptık. Şuan herhangi bir hata yok. Ancak ustam, basınç tüpünün eskidiğinin bir daha yaparsa tüpün değişmesi gerektiğini söyledi. Ben aracı sürekli kullandığım için işi şansa bırakmayı istemedim.Basınç tüpünü sipariş ettim. Aşağıya resimlerini de ekliyorum. Parçayı ben söküp takabilirim ama , söküp takma işleminden sonra tekrar bir program atmak, havasını almak vs. Gerekir mi ? Hiç bu işlemi yapan var mı? Yanlış bir şey yapıp sıfır parçayıda riske etmek istemiyorum. Ben Halkalıdayım. Usta maslakta sürekli git gel zor oluyor.

E3A8AE01-F53A-4D17-A8C0-0FE66B630D6B7b0998161da5dc39.jpg
7BA202D6-0302-46CD-A185-42029589BF3E0f0c9797bd75e6ec.jpg
hocam bende bu parçayı değiştirmek istiyorum biraz yardımına ihtiyacım var senden başka kendi değiştirene denk gelmedim yeni parçanın ucundaki kapakmi var onu söküp mu takiyoruz içindeki hava boşalmasın
 
aynen hocam o tüpün koruma kapağı onu montaj esnasında söküp atmanız lazım. tüpün içinde hava yok . şanzıman sistemin de yer alan pompa vasıtasıyla hava basılıyor içine. bu konunun içinde işlemi nasıl yapacağınızı belirttiğim bir yer var orayı muhakkak okuyun. şayet araçla haşır neşir değilseniz eliniz yatkın değilse tek başınıza yapmamanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan77
Geri
Üst