Egr Den Kurtuldum...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sahlan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Rsim olmadan anlaşılmayacak, arkadaşım mümkünse resimlerinide bi koysan bizde faydalansak.
 
saç parçası nasıl çözer hadi hayırlısı
 
arkadaşlar sahlan uyemızım aracının motor numarası x ile baslıyor ve egrnın sıbobu ıcıne dogru acılıyor ıptalı kolay ama motor numarası z ile baslayan motorların egr sıbobu dısına dogru acıldıgı ıcın ıptalı zordur bılgınıze..
 
saç parçası nasıl çözer hadi hayırlısı

Saç parçasından arkadaşın kastı kör conta. Orjinal EGR contası üzerinde 2 adet yuvarlak delik bulunur. Bunlardan birisi egsoz manifolduna diğeri ise emme manifolduna bağlıdır. Arkadaşın araya koyduğu ise EGR için özel kesilmiş kör contadır. EGR yi tutan 2 adet vida var. Bunlar söküldükten sonra bu kör conta alta yerleştirlir. Daha sonra ise EGR tekrar yerine oturtulup vidaları sıkılarak EGR devre dışı bırakılmış olur. Bende devre dışı bıraktırmıştım vede yapılırken ustamın yanındaydım. Hepi topu 15-20 dk. lık iş. Bilginize
 
Astram .. kardes dedigini simdi dusundum benim egr gercekten ice aciliyor ama sorun deyil disa acilsa idi de ben onu yine iptal ederdim saca o sekilde bir bombe yaptikmi olur hatta sende varsa bu egr fotosunuda koy ben o saci yapip size gonderiyim ..Ben bu kapatma isini hollanda da bir forum da gezinirken gormustum ve uygulamada sorun olmuyormus bende yaptim simdilik super ..
 
Arkadaslar simdi isten geldim baktim bazi arkadaslar foto istemis simdi disari cikip sizin icin yeniden egr yi cozup fotolarini cekicem hava soguk ama olsun sizler icin buna deger ..
 
Daha öncede EGR hakkında bir çok konu açıldı ve EGR nin ne işe yaradığına dair bir çokda yazı var. EGR nin amacı egzos emisyon değerlerini düşürmek ve aracı çevreci hale getirmek. Başka bir amacı yok. İptal ettirirseniz aracınız emisyondan gene geçer. Zaten rölantide de EGR kapalı durumda oluyor.
Ayrıca Türkiye de EURO 1 standartlarına göre emisyon ölçümü yapılıyor. Bu yüzden çok daha kötü durumdaki araçlar emisyon ölçümünden rahatça geçebiliyor. Avrupada şu anda EURO 4 kullanılıyor sanırım. EURO 5 standartına geçileceğini duydum. Şimdiden EURO 5 uyumlu araçlar üzerine çalışılıyor. Hatta mercedes in sanırım seçici geçirken katalitik konvertör sistemi olduğunu da duymuştum.
Arabalar siniflandirilmaya basladi ve ona göre cama yapistirilan pullar aliyosun,onlarda arabanla girip giremeyecegin yerleri belirliyo örnek vermek gerekiyorsa euro 1 ile yola cikarsan gidecegin yere varamayabilirsin:D yani sehire giremeyebilirsin
 
iyide fotolari cektim simdi buraya nasil koyarim onuda siz soyleyin:))
 
Geri
Üst