Egr Den Kurtuldum...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sahlan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Egr iptalini soketini sökerek yaptım, çünkü lefkoşa daki serviste 150 lira sadece temizliğine istediler eğer parça değişirse dahada fazla tutar dediler sinirlendim soketini çıkardım. şimdi sürekli arıza ışığım yanıyor ama araba stop etmiyor yani atrafımdaki cisimlere çarpma şansım kalmadı. Yakıta gelince artışı hissettim ama bunda açık hava filtresininde etkisi var, ama hem motor tamamen temiz hava ile besleniyor hemde, daha rahat hava alıyor çekiş fark etti, yakında catalytic convector iptalide yapıcam sanırım dahada rahatlıyacak.
 
benim egr tam gitti tansu usta kapatma işlemini egrsi bozulmamış olması gerektiğini söyledi..burada egrsi bozulmuş araçlarınki kapatıldığını yazan arkadaşlar var.kafam karıştı şimdi egr iptali bozulmadanmı yapılıyor ....
 
Z motor EGR'de çıkıntı var Düz conta olmuyo. Nası bi aparat lazım ACİLLLLLLLLLL
 
motor artık öksüre tıksıra çalıştığından dolayı bugün egryi söktüm ve kömür gibi kurumların valfe yapıştığını gördüm yağlı spreyle ince tel fırçayla (2 hafta önce ustanın temizlediğinden) güzel temizledim dersem yalan olmaz :) . (arıza lambası yanıyor) egryi yerine oturttum . marşa bastım direk çalıştı (daha önceden gaz vermeyince çalışmıyordu) tabii bi sevinçle bi kaç denme daha yaptım çıktım bi tur attım tekrar döndüm ,,araç gene tıksırmaya başladı :mad:,,acaba başka bi yerinde probblem varmı diye düşündüm tekrar egryi söktüm bi baktımki bikaç parça topu iğnenin başı kadar kurum parçaları valfin arasına sıkışmış valf açık kalmış sıkışmış , galiba egrnin içindeki pompa ölmüş diye düşündüm ,,kapatmaya karar verdim yukarıda sorduğum soruya cevap alamasamda :(.. benim motor Z yle başlıyor ve pompa yukarı vuruyor. egrnin kendi contasını aldım 3 adet aynı şekilde kestim 2si 2,5mm aliminyum, 1i 1mm sac, contada 2 delik var biri yuvarlak diğeri u şeklinde ,aliminyum plakaların 2sine pompanın vurduğu yere yani yuvarlak yerlerini deldim sığacak kadar diğer 1mmlik sac kapalı sadece vida delikleri var .. egrye 2plaka aliminyum enson sac parçasını (sac parçası en altta manifotun ağzına gelecek ) taktım vidaları sıktım , Bismillah deyip marşa bastım :D direk aldı gene . bi tur attım döndüm tekrarlamadı İnşallah bi sorun çıkmaz ..
daha önceden motor vites aralarında pısıyordu şimdi pısmıyor motorda belli bi gaz yeme ve toplama oldu ..

bu yazdıklarım Z motorlu arkadaşlara bi nebze faydası olabilir aşağıda verdiğim resimdeki contların hepsi aynı ebatta ve nasıl olduğunu belirtiyor (resim berbat hiç özenmedim :D ) ..

ustalara sorum olacak
1-yaptığım işlemde bi yanlışlık görünüyormu
2-egr 10 dakkikalık gezintinin ardından neden bu kadar kurum toplamış olabilir
3- arıza lambasını tech 2den sildirsek gene yanarmı ,sildirmesek beyin bu arızayı devam ettirirmi..

not: 2 adet 2,5mm aliminyum plakayı daha kalın tek parça bulamadım ondan
 

Ekli dosyalar

  • 1.webp
    1.webp
    5.8 KB · Görüntüleme: 166
EGR yi soketini çıkararak iptal etmiştim benimde sorunum çözüldü ama arıza ışığı sürekli yanıyor sakıncası varmı?
 
motor artık öksüre tıksıra çalıştığından dolayı bugün egryi söktüm ve kömür gibi kurumların valfe yapıştığını gördüm yağlı spreyle ince tel fırçayla (2 hafta önce ustanın temizlediğinden) güzel temizledim dersem yalan olmaz :) . (arıza lambası yanıyor) egryi yerine oturttum . marşa bastım direk çalıştı (daha önceden gaz vermeyince çalışmıyordu) tabii bi sevinçle bi kaç denme daha yaptım çıktım bi tur attım tekrar döndüm ,,araç gene tıksırmaya başladı :mad:,,acaba başka bi yerinde probblem varmı diye düşündüm tekrar egryi söktüm bi baktımki bikaç parça topu iğnenin başı kadar kurum parçaları valfin arasına sıkışmış valf açık kalmış sıkışmış , galiba egrnin içindeki pompa ölmüş diye düşündüm ,,kapatmaya karar verdim yukarıda sorduğum soruya cevap alamasamda :(.. benim motor Z yle başlıyor ve pompa yukarı vuruyor. egrnin kendi contasını aldım 3 adet aynı şekilde kestim 2si 2,5mm aliminyum, 1i 1mm sac, contada 2 delik var biri yuvarlak diğeri u şeklinde ,aliminyum plakaların 2sine pompanın vurduğu yere yani yuvarlak yerlerini deldim sığacak kadar diğer 1mmlik sac kapalı sadece vida delikleri var .. egrye 2plaka aliminyum enson sac parçasını (sac parçası en altta manifotun ağzına gelecek ) taktım vidaları sıktım , Bismillah deyip marşa bastım :D direk aldı gene . bi tur attım döndüm tekrarlamadı İnşallah bi sorun çıkmaz ..
daha önceden motor vites aralarında pısıyordu şimdi pısmıyor motorda belli bi gaz yeme ve toplama oldu ..

bu yazdıklarım Z motorlu arkadaşlara bi nebze faydası olabilir aşağıda verdiğim resimdeki contların hepsi aynı ebatta ve nasıl olduğunu belirtiyor (resim berbat hiç özenmedim :D ) ..

ustalara sorum olacak
1-yaptığım işlemde bi yanlışlık görünüyormu
2-egr 10 dakkikalık gezintinin ardından neden bu kadar kurum toplamış olabilir
3- arıza lambasını tech 2den sildirsek gene yanarmı ,sildirmesek beyin bu arızayı devam ettirirmi..

not: 2 adet 2,5mm aliminyum plakayı daha kalın tek parça bulamadım ondan
akü kutup başını çıkart 2 saat sonra tak arızayı beyin siler diyorlar!!!! bi dene. Teyp kodunu unutma
 
akü kutup başını çıkart 2 saat sonra tak arızayı beyin siler diyorlar!!!! bi dene. Teyp kodunu unutma

siler derken beyin önbelleğine aldığı hataları sıfırlıyor siliyor yani arkadşımızn dediği gibi teyp kodu isteyecektir kutup başlarını taktıktan sonra....arkadaşlar EGR(Egsoz Gazı Sirkilasyonu) amaç silindirler içerisindeki yanmayı kötüleştirip EMisyon değerlerini düşürmektir iptal olursa fazla sakınca yok yakıt sarfiyatı biraz düşer diye biliyorum ayrıca REnault araçlarındaki dizel motorlarında egr soketi fabrikadan çıkmış halde üretiliyor ama saçla iptal deil REno daha 2003 senesinde iptal etmeye başladı opel neden egryi iptal etmeden sunuyor tam olarak bilmiyorum sanırım Emisyon değerlerini tam tutturkamk için olsa gerek...iptal olursa bi zararı olmaz diye biliyorum astramm usatmın dediği gibi mekanik olarak kurum ortadan kalkar fakat silindir içerisinde kurum yapmaz saçla iptal olmazda sadece soketle olursa ki başımıza zamanında çok geldi egr nin içi kurum yapıyor tıkanıyor araç çekişten düşüyor fazla yakıt yakıyor gaz tepkime süresi uzuyor vs... yani EGR yi iptal etmede bi sakınca yok bence fakat bazı abilerimiz performans arttırmak için katalizatörü iptal ediyorlar bence katalizatörü iptal etmemek gerek ...umarım yanlışım yoktur varsa affola ...saygılar...
 
siler derken beyin önbelleğine aldığı hataları sıfırlıyor siliyor yani arkadşımızn dediği gibi teyp kodu isteyecektir kutup başlarını taktıktan sonra....arkadaşlar EGR(Egsoz Gazı Sirkilasyonu) amaç silindirler içerisindeki yanmayı kötüleştirip EMisyon değerlerini düşürmektir iptal olursa fazla sakınca yok yakıt sarfiyatı biraz düşer diye biliyorum ayrıca REnault araçlarındaki dizel motorlarında egr soketi fabrikadan çıkmış halde üretiliyor ama saçla iptal deil REno daha 2003 senesinde iptal etmeye başladı opel neden egryi iptal etmeden sunuyor tam olarak bilmiyorum sanırım Emisyon değerlerini tam tutturkamk için olsa gerek...iptal olursa bi zararı olmaz diye biliyorum astramm usatmın dediği gibi mekanik olarak kurum ortadan kalkar fakat silindir içerisinde kurum yapmaz saçla iptal olmazda sadece soketle olursa ki başımıza zamanında çok geldi egr nin içi kurum yapıyor tıkanıyor araç çekişten düşüyor fazla yakıt yakıyor gaz tepkime süresi uzuyor vs... yani EGR yi iptal etmede bi sakınca yok bence fakat bazı abilerimiz performans arttırmak için katalizatörü iptal ediyorlar bence katalizatörü iptal etmemek gerek ...umarım yanlışım yoktur varsa affola ...saygılar...
renault sadece türkiyeye gönderdıgı araçlardakını ıptal etti mazottaki kükürtten dolayı. egr ıptal edılınce yakıt sarfıyatı azalmaz, artar.
 
corsa c araçlardada var her halde

EGR sorunlu ise arabanın çalışması esnasında bi sorun oluyor herhalde başka ne tür belirtileri var.....
 
evet corsalarda ne gibi etkiler var veya sizce iptal edelimmi bizlerde?
 
Geri
Üst