motor artık öksüre tıksıra çalıştığından dolayı bugün egryi söktüm ve kömür gibi kurumların valfe yapıştığını gördüm yağlı spreyle ince tel fırçayla (2 hafta önce ustanın temizlediğinden) güzel temizledim dersem yalan olmaz
. (arıza lambası yanıyor) egryi yerine oturttum . marşa bastım direk çalıştı (daha önceden gaz vermeyince çalışmıyordu) tabii bi sevinçle bi kaç denme daha yaptım çıktım bi tur attım tekrar döndüm ,,araç gene tıksırmaya başladı
,,acaba başka bi yerinde probblem varmı diye düşündüm tekrar egryi söktüm bi baktımki bikaç parça topu iğnenin başı kadar kurum parçaları valfin arasına sıkışmış valf açık kalmış sıkışmış , galiba egrnin içindeki pompa ölmüş diye düşündüm ,,kapatmaya karar verdim yukarıda sorduğum soruya cevap alamasamda
.. benim motor Z yle başlıyor ve pompa yukarı vuruyor. egrnin kendi contasını aldım 3 adet aynı şekilde kestim 2si 2,5mm aliminyum, 1i 1mm sac, contada 2 delik var biri yuvarlak diğeri u şeklinde ,aliminyum plakaların 2sine pompanın vurduğu yere yani yuvarlak yerlerini deldim sığacak kadar diğer 1mmlik sac kapalı sadece vida delikleri var .. egrye 2plaka aliminyum enson sac parçasını (sac parçası en altta manifotun ağzına gelecek ) taktım vidaları sıktım , Bismillah deyip marşa bastım
direk aldı gene . bi tur attım döndüm tekrarlamadı İnşallah bi sorun çıkmaz ..
daha önceden motor vites aralarında pısıyordu şimdi pısmıyor motorda belli bi gaz yeme ve toplama oldu ..
bu yazdıklarım Z motorlu arkadaşlara bi nebze faydası olabilir aşağıda verdiğim resimdeki contların hepsi aynı ebatta ve nasıl olduğunu belirtiyor (resim berbat hiç özenmedim
) ..
ustalara sorum olacak
1-yaptığım işlemde bi yanlışlık görünüyormu
2-egr 10 dakkikalık gezintinin ardından neden bu kadar kurum toplamış olabilir
3- arıza lambasını tech 2den sildirsek gene yanarmı ,sildirmesek beyin bu arızayı devam ettirirmi..
not: 2 adet 2,5mm aliminyum plakayı daha kalın tek parça bulamadım ondan