Valla hocam bu egr Opelin bence başının belası değiştirmişsin ama dediğin gibi sorun devam ediyorsa sık sık temizleteceksin yada iptal edeceksin..Başka çaresi yok..Bu egr yi hangi mühendis bulduysa ......(iyiki bulmuş diyelim )
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
CIM modulunu bir kontrol ettirya arkadaşlar benimde motor ışığı yanıyordu serviste egr valfi yüzünden dediler(pislik falan birikiyormuş) 300 ytl verdik değiştirdik (bursa-yüce hünkar opel servisinde) ve ışık söndü.ama sizlerin dediği gibi giderken araba stop etmiyodu.Fakat şimdi 5-6 ay geçti bu egr valfini değiştirdikten sonra, tekrar motor ışığı yanmaya başladı..sizce ne olabilir?
süper paylaşımm kardeşşEvet arkadaşlar..
Ülkemizin yakıtları malum..En iyisi avrupadaki yakıtların yarısı kalitesinde bile değil...Dizel motorlarımızın yakıt sistemi komponentleri tamamen yakıt ile yağlanmaktadır..Kullandığımız yakıtların yağlama vasfı düzeyi avrupadaki yakıtlardan çok daha aşağılardadır..Ve yağlama vasfı düşük olan yakıtlar yakıt sisteminin miadını çabuk doldurmasında önemli rol oynar..Ülkemizin yakıtlarlarıyla çalışan dizel motorlarımız zaman içerisinde yakıtın, yakıt sistemindeki hassas parçalarda bıraktığı yapışkan katranımsı maddelerden sebep düzensiz çalışmaya ve ileri derece problemlerinden hiç çalışmamaya başlıyacaktır..Multijet motorlarda yanma sonucu açığa çıkan isli eksoz gazının belirli oranda bi kısmı, araçlarımızdaki EGR sistemleri vasıtasıyla tekrar emme manifolduna bırakılmaktadır..Motor karter havalandırmasından gelen motor yağ buharı ve turbonun azda olsa emme kanalına saldığı yağ bu eksoz gazı ile birleşip çamur gibi manifold cidarlarına yağlı kurum şeklinde yapışır kalır..Bu kurum oluşumuna zamanında müdahale edilmez ise..Bir müddet sonra sekman kırmaya varana kadar türlü türlü problemler çıkarmaya başlar..İşte Carbon Clean işlemleri kendilerini buralarda gösterirler..40 bin km de başlanıp her 20 binde periyodik olarak yapılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz..
Bu kimyasallar ile mavi olanı 1 e 2 oranında mazotla karıştırıp özel makinası ile araca tatbik ediyoruz..Motorun yakıt beslemesi makina üzerinden sağlanıyor..Böylelikle Yakıt pompası,Basınç regülatörü süzgeçi,Enjektörler,piston kafası ve eksoz subabına yapışmış olan kurum ve katranları söküp atıyor..
Sarı olanı ise manifold temizleme sıvısı..özel bir spray tüpü ile basınçlı olarak pulvarize bir şekilde manifolda enjekte ediliyor ve bahsettiğim kurumlu yüzeylerdeki kurumu çözerek zamanla ortadan kaldırıyor..Özellikle yoğun kurum bağlamış manifoldlarda kurum ilerleyip emme subaplarının çalışma yüzeylerine birikir..bu birikim biraz kalınlaştığında subap tam kapanamamaya başlar ve motorun sıkıştırma oranı düşer..Emme manifoldu temizleme sprayinin içeriye enjekte ettiği kimyasal subap çalışma yüzeyine biriken kurumuda parçalayıp yerinden kalkmasını sağlar..
Kurum oluşumunun önüne geçmenin tek yolu ise EGR sistemindeki egsoz gazı sirkülasyonunu engellemektir..Bunun bir kaç yöntemi var ve mutlaka her araçda engellenebilir..EGR sistemi kapatılan araçlarda kurum oluşumu tamamen yokolur..
Araç öncesine nazaran daha fazla oranda NOx gazı üretecektir..Ama o seviye bile ülkemiz standartları çerçevesinde geçerli kalıcağından emin olabilirsiniz..Malum avrupa emisyon standartları çok sert..Bunun dışında hiç bir zararını görmezsiniz..Biz senelerdir iptal ederiz bu sistemi..Şimdiye kadar kimse gelipde sen iptal ettin bak arbamın şurasına bu oldu burasına şu oldu dememiştir..
Arkadaşlar bu konu önemli..gereken özeni göstermenizi tavsiye ederim..Bu ürünün ülke genelinde 1000 den fazla uygulama merkezi var...Tek dikkat etmeniz gereken ürünün markası dır..Çok fazla taklidi vardır..MotorVac Carbon Clean ibarelerini arayın koyulan kimyasal kutusunda..Şu unutulmamalıdır ki bu ürünler depo katkısı değillerdir..Her biri mutlaka ilgili aplikasyon cihazı ile belirli konsantrasyonlarla kullanılırlar.
Benzinli araçlarda da benzer sıkıntılar var..Rolanti motoru sıkışıyor, enjektörlerin, yakıtın bıraktığı partiküllerden sebep hidrolik karakterisliği kararsızlaşıyor, piston kafasında ve sekman faturalarında biriken kurumu söküp atabiliyor..Carbon Clean ile bu tip arızalardan aracınızı uzak tutabilirsiniz..
EGR Nedir ve Nasıl Çalışır..;
Eksozdan alınan hava zaten yanmış olduğundan tekrar yanamaz..Eksoz gazının tekrar içeriye alınmasının sebebi Piston kafasını bir miktar soğutmaktır..Şu şekilde soğur piston kafası; eksoz gazı belirli oranda tekrar içeriye alınarak normal temiz hava ile karıştırılır..bu karışım piston tarafndan emilip sıkıştırıldıktan sonra yakıt üzerine püskürtüldüğünde %100 temiz hava gibi etkili bir yanma olmaz..İçeriye alınan eksoz gazı oranında yanma şiddeti azalır..Yanmayı bu şekilde dizginleyerek piston kafaasının belirli bir sıcaklığın üzerine çıkmasını engellerler..Piston kafası neden soğtulmalıdır.? ; çünkü piston kafasındaki sıcaklık belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yanma sonucu açığa NOx gazları çıkmaya başlar..Ve bu gazı emisyon standartları gereği pek sevmezler..
Arkadaşlar sağa sola yazdığım makalelerden derledim..Konuyla ilintililerdir..Faydası olabilir..