Ekonomik sürüş teknikleri

Kalkışlarda dizel arabayla 2500 devirde vites atın yazmışsınız ekonomik olarak doğru ama o devirde vites atılırsa örn:corsa cdti ile comboya geçilirsiniz:)
Evet ama bu işin en basit kuralı, ya ekonomik olup geçileceksin, ya fazla yakıp geçeceksin...
 
teşekkürler buğra,
düz yolda 2500 bile çok bence..
 
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim ilk işim bu teknikleri uygulayarak, ne kadarlık kaybım olduğunu öğrenmek olacak.Birde 100 km/h dan sonra çift meme açar falan gibisinden tabirler var, bu konuda bilgi verirseniz memnun olurum.şimdiden teşekkürler...
 
eski karbüratörlü motorlarda "çift boğaz" denilen sistemler vardı. bu sisteme göre motor 3000 devire kadar tek boğazdan yakıt hava karışımı alırken, 3000 devirden sonra başka bir boğazın açılması ile motora gereken yakıt hava karışımını fazlasıyla sağlamaktaydı.
o zamanlar çıkagelen laf "3000den sonra ikiye katlar" "3000den sonra çift boğaz açar" şeklinde iken, artık günümüzde enjeksiyonlu araçlara uyarlanmasıdır o laf.

ama devir ve hız arttıkça dirençde artacağından, hız-yakıt verisi üst devirlerde tabiki daha yüksek olacaktır.
ancak size gereken motor torkunu karşılamassanız bazı engelleri aşamassınız. yani rampalarda torka göre haraket etmek gerekir.
 
asıl ilginiz için ben teşekkür ederim.
 
Geri
Üst