Yazılanlara bir ek yapmak isterim. Yakıt ekonomisi adına, yaz aylarında gündüz yerine akşam seyahat etmenizi öneririm. Genelde uzun yola akşam üzeri serinliğinde çıkarım ki klima kullanmak zorunda kalmayayım.
Gündüz açılan farların da yakıt tüketimini az da olsa etkilediğini söyleyebilirim. Genelde bölünmüş yollarda gündüz farlarımı açmam.
Yüksek süratlerde pencere açmak da yakıt sarfiyatını etkiler. O yüzden 80km üzeri süratlerde ön pencereler yerine arka pencereleri 5 10cm açarak araç içerisinde dairesel bir hava sirkülasyonu sağlayabilirsiniz. Çok serinletici ve ekonomik bir yöntemdir.
Tekerleklerin hava basıncını, benzin kapağının içinde yazan ECO değerlerinde tutmaya özen gösteririm. Her haftasonu basınç değerlerini kontrol ederim. Comfort değerleri ses ve sarsıntı ile alakalı. Fakat pek de hissedeceğinizi zannetmem.
Hava Filtresini her ay kontrol ederim. Bazen çok kirli havalarda araç kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz. Bu da hava filtresinin erken kirlenmesine, dolayısıyla yanma veriminin düşmesine yol açıyor.
Aracımda CID de her zaman Anlık tüketim ekranı açık durur. Anlık tüketimlerdeki değer değişimlerini gözlemleyerek aracınıza uygun en ekonomik sürüş tekniklerini kendiniz keşfedebilirsiniz. Ayrıca herhangi bir nedenden dolayı, tüketimdeki ani değişimlere göre oluşabilecek teknik arıza, yakıt kalitesi düşüklüğü, aşırı sıcaklık gibi şeyleri tespit edebilirsiniz.
2008 Astra H Enyoj 1.6 115HP sahibiyim. Geçen ağustos ayında aldığım arabam şu anda 21.000km devirmiş bulunuyor. Bilgisayarda görünen ortalama tüketim 7.2LTR/100km . Aracı %60 şehir içi, %40 şehir dışı kullandım. Ve her zaman ekonomik sürüş tekniklerine riayet ettim.
Geçen haftasonu akşam, 550km yolu (İstanbul Tuzla-İzmit - Yalova - Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir Gaziemir) arasını 95TL yakıtla (29ltr) kat ettim.
Bu aletlere (arabalara iyi davranırsanız onlar da size iyi davranıyor.
Gündüz açılan farların da yakıt tüketimini az da olsa etkilediğini söyleyebilirim. Genelde bölünmüş yollarda gündüz farlarımı açmam.
Yüksek süratlerde pencere açmak da yakıt sarfiyatını etkiler. O yüzden 80km üzeri süratlerde ön pencereler yerine arka pencereleri 5 10cm açarak araç içerisinde dairesel bir hava sirkülasyonu sağlayabilirsiniz. Çok serinletici ve ekonomik bir yöntemdir.
Tekerleklerin hava basıncını, benzin kapağının içinde yazan ECO değerlerinde tutmaya özen gösteririm. Her haftasonu basınç değerlerini kontrol ederim. Comfort değerleri ses ve sarsıntı ile alakalı. Fakat pek de hissedeceğinizi zannetmem.
Hava Filtresini her ay kontrol ederim. Bazen çok kirli havalarda araç kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz. Bu da hava filtresinin erken kirlenmesine, dolayısıyla yanma veriminin düşmesine yol açıyor.
Aracımda CID de her zaman Anlık tüketim ekranı açık durur. Anlık tüketimlerdeki değer değişimlerini gözlemleyerek aracınıza uygun en ekonomik sürüş tekniklerini kendiniz keşfedebilirsiniz. Ayrıca herhangi bir nedenden dolayı, tüketimdeki ani değişimlere göre oluşabilecek teknik arıza, yakıt kalitesi düşüklüğü, aşırı sıcaklık gibi şeyleri tespit edebilirsiniz.
2008 Astra H Enyoj 1.6 115HP sahibiyim. Geçen ağustos ayında aldığım arabam şu anda 21.000km devirmiş bulunuyor. Bilgisayarda görünen ortalama tüketim 7.2LTR/100km . Aracı %60 şehir içi, %40 şehir dışı kullandım. Ve her zaman ekonomik sürüş tekniklerine riayet ettim.
Geçen haftasonu akşam, 550km yolu (İstanbul Tuzla-İzmit - Yalova - Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir Gaziemir) arasını 95TL yakıtla (29ltr) kat ettim.
Bu aletlere (arabalara iyi davranırsanız onlar da size iyi davranıyor.