Ekonomik sürüş teknikleri

Yazılanlara bir ek yapmak isterim. Yakıt ekonomisi adına, yaz aylarında gündüz yerine akşam seyahat etmenizi öneririm. Genelde uzun yola akşam üzeri serinliğinde çıkarım ki klima kullanmak zorunda kalmayayım.

Gündüz açılan farların da yakıt tüketimini az da olsa etkilediğini söyleyebilirim. Genelde bölünmüş yollarda gündüz farlarımı açmam.

Yüksek süratlerde pencere açmak da yakıt sarfiyatını etkiler. O yüzden 80km üzeri süratlerde ön pencereler yerine arka pencereleri 5 10cm açarak araç içerisinde dairesel bir hava sirkülasyonu sağlayabilirsiniz. Çok serinletici ve ekonomik bir yöntemdir.

Tekerleklerin hava basıncını, benzin kapağının içinde yazan ECO değerlerinde tutmaya özen gösteririm. Her haftasonu basınç değerlerini kontrol ederim. Comfort değerleri ses ve sarsıntı ile alakalı. Fakat pek de hissedeceğinizi zannetmem.

Hava Filtresini her ay kontrol ederim. Bazen çok kirli havalarda araç kullanmak zorunda kalabiliyorsunuz. Bu da hava filtresinin erken kirlenmesine, dolayısıyla yanma veriminin düşmesine yol açıyor.

Aracımda CID de her zaman Anlık tüketim ekranı açık durur. Anlık tüketimlerdeki değer değişimlerini gözlemleyerek aracınıza uygun en ekonomik sürüş tekniklerini kendiniz keşfedebilirsiniz. Ayrıca herhangi bir nedenden dolayı, tüketimdeki ani değişimlere göre oluşabilecek teknik arıza, yakıt kalitesi düşüklüğü, aşırı sıcaklık gibi şeyleri tespit edebilirsiniz.

2008 Astra H Enyoj 1.6 115HP sahibiyim. Geçen ağustos ayında aldığım arabam şu anda 21.000km devirmiş bulunuyor. Bilgisayarda görünen ortalama tüketim 7.2LTR/100km . Aracı %60 şehir içi, %40 şehir dışı kullandım. Ve her zaman ekonomik sürüş tekniklerine riayet ettim.
Geçen haftasonu akşam, 550km yolu (İstanbul Tuzla-İzmit - Yalova - Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir Gaziemir) arasını 95TL yakıtla (29ltr) kat ettim.

Bu aletlere (arabalara :) iyi davranırsanız onlar da size iyi davranıyor.
 
Gündüz açılan farların da yakıt tüketimini az da olsa etkilediğini söyleyebilirim. Genelde bölünmüş yollarda gündüz farlarımı açmam.

öncelikle paylaşım içn tesekkurler ama ben bu noktada takıldım. gündüz far açınca yakıta nasıl bir etkisi oluyor birde gece böyle bir etki söz konusu değil mi?
 
Aracınızda bulunan herhangi bir cihazı çalıştırdıgınızda; aracınız ilave elektrik ihtiyacını karşılayabilmek için motor devrini bir miktar yukselterek,alternatorun(sarj dinamosu) daha çok dönerek,daha çok enerji üretmesini sağlamak isteyecektir.Daha çok devir yapmak için de daha çok yakıta ihtiyaç olacaktır.

Aracınız oldugu yerde rölantide çalışırken,gözünüz devir saatinde olsun, klima tuşuna basınca devir saatiniz önce hafifçe düşecek sonra toparlayacaktır,aynı şekilde motor sesinde de ufak bir değişim hissedebilirsiniz

Bu ilave tuketim ne kadar hissedilir tartışılır ancak klimalı/klimasız sürüş arasındaki tüketim farkını hepimiz gözlemleyebiliyoruz.
 
öncelikle paylaşım içn tesekkurler ama ben bu noktada takıldım. gündüz far açınca yakıta nasıl bir etkisi oluyor birde gece böyle bir etki söz konusu değil mi?

by_corsa anlatmış sanırım.
fakat farkı gözlemlemek için gündüz araç rölantide çalışırken farları açın.
mesela rölantide CID ekranında anlık tüketimi gözlemleyin. benim araçta 0.7ltr/saat farları açınca 0.8ltr/saat
çok az bir fark. fakat sonuçta şarj dinamosuna ekstra yük bindiriyo.
 
öncelikle paylaşım içn tesekkurler ama ben bu noktada takıldım. gündüz far açınca yakıta nasıl bir etkisi oluyor birde gece böyle bir etki söz konusu değil mi?
Gece yolculuk muhabbetinden sonra gündüz farı olunca karışıklık oldu sanırım. farları açmak gece de gündüz de aynı oranda yakıt sarfiyatını artırır. Gece mecbur yakıyoruz zaten ama gündüz açmak bazı durumlarda gereksiz olduğu için fazladan yakıt sarfiyatına neden olabilir. Gündüz kapatmak ekonomi sağlar.
 
tmm tesekkur ederim evet gece ve gündüz işin içine girince karıstı biraz. :D
 
ya ben burdakilerin hepsini yaptım :) daha fazla benzin yaktı araba anlamadım nasil oldu ki :D:D:D
benzini farklı yerden almistim heralde ondan :)
 
benzin farkından o kadar olmaz.

devirsizliğe düşürmüşsündür. denerkenki devrine 200 devir daha ekle.
 
turbo dizelin varsa turbosuz kullan,aşırı farkediyor..
 
benzin farkından o kadar olmaz.

devirsizliğe düşürmüşsündür. denerkenki devrine 200 devir daha ekle.
heralde senin soylediginden dolayı oldu...
bir daha denicem işallah olur...
yada hiç denemiyim ben normalde kullandıgım gibi kullanıyım :)
 
Geri
Üst