el freni çekik olduu halde geriye kayma

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
yok yaffsss drift pek bana göre değil acil durumlarda kalmadıkça:) wirajı alamicaksm elim mahkum kayıor yana.hem esp yerine de kullanabiliorum ama kontrolü çok zor.el freni teliyse vectra b için 75ytl diolardı halledilir 100civarına(75 olan sanayiciler arasındaki fiyat):D
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hem P' ye alacan, hem de el freni, hem de düz yolda.. :D Arabanı kimse oynatamıyacak
 

alban79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
bu kavrama sorunu bendede var.serviste hallediyolar ama belli bir süre sonra yine olyuo maalesef.el frenini köküne kadar çekmek gerekiyo:D
 

mustafa57

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
1,425
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ya ben anlamadım. siz sadece el frenini çekip arabayı boşta mı bırakıyorsunuz ? arabayı boşta bırakmanın mantıgı ne acep.
 

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
çok zor bi ihtimal bence o olmazsa vistesi sabitlerim :D

6-7 sene önce gözümün önünde oldu bu olay. eski bi pickup tarzı araba kaldırımın önünde dururken. önce marş bastı sonra vites attı. bu arada araba hoplayıp kaldırımdan atladı ve aşağı uçuruma doğru gitti. aşağıdaki apartmanın giriş katına vurdu. :) elektrik kontağı, vites vs tesadüfler silsilesi.

el freni olayında geçen yıl arabayı aldığımda ben de şaştım kaldım. genelde böyle değil de ondan. opelin el freni ayarı değişik. tutmuyor bu diye gittim, normal dediler serviste. sonuna kadar çekmek gerekiyor, en sonuna! çok dik yerde hala korka korka frenden çekiyorum ayağımı. renoda mesela 5 diş çek, zımbalanır oraya. opele has bişey.
 

Keboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
478
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o zaman sağlam yapalım.. önce el frenini çekelim, sonra viteste bırakalım, sonra direksiyonu kaldırıma doğru kıralım, sonra tekerin altına taş koyalım, sonra şasinin sağlam bir yerinden aracı en yakın direk-taş blok vs.. bir yere zincirle neyim bağlayalım en son garanti olsun diye de arkasına / önüne "DİKKAT KAYABİLİR" levhası asalım... :D muhahaha
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabayı neden vitesde bırakıyorsunuz siz el freninize güvenmiyormusunuz?Yoksa sizin el freniniz yok mu?Vites de bırakmak ne kadar saglıklı şanzuman için acaba....Vitesteki arabada kayma yapar bilginize....
:(
güvenmiyorum abi benimkide sonunda tutuyodu zorlaya zorlaya ki arada birde atma huyu vardı çekip bırakıyodum tak!diye iniyordu aşağıya en son bir ay önce kolu kırdım asılmaktan:D üşengeçlik birde zaman sıkıntısından gitmedim servise..:(:eek:ayrıca viteste kalmasının zararını açıklarmısınız acaba :S elfreni + vites + kaldırım + direksiyon kilidi benimki paranoya durumu biraz:rolleyes:
 

hasang

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
964
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
el frenini çekmeden önce(yokuş aşağı durumlarda)frene iice basın ve el frenini daha sonra zorlandığı seviyeye kadar çekin!(teli kopartmamaya özen gösterin:)) daha sonra arabayı önü aşağı doğru bakıyosa geri vitese yukarı doğru bakıyorsa 1. vitese alın!otomatik vitesli araçlarda park ettikleri zaman aynı şeyleri yapmalı!önce frene basarak el frenini çekmeli daha sonra vitesi parka almalı.tam tersini yaptığınızda önce parka aldığınızda hareket etmek için vitese takarken vites biraz kasılır ve şanzıman zorlanır.oo yüzden yükü vitese yani şanzımana vermeyin(düz vitesdede otomatik vitesdede) arkadaşlar abile çoğumuz bu bilgileri biliyoruzdur belki ama ben yinede hatırlatmak istedim...
 
Üst