Elektrikli otomobil vergisi yüzde 3’e kadar indi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan falcon_78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
elektrikli araçları yıllardır yakından takip ediyorum zira elektrikli motorsikletede binmişliğim sürmüşlüğüm var..

elektrikli araba sadece ve sadece bu fransızların bir takıntısı dünyada almanlarında japonlarında elektrik üstüne argesi var ama verimli olmadığı için piyasaya bu tür araçları çıkartmaya lüzum gereklilik görmüyorlar japonlar denemeler yapsalarda onlarında elle tutulur bir girişimi yok pure elektrikli araçlarda..


kaldıki pure elektrikli araçlar menzili vasat ötesi bataryaları çabuk bitiyor zaten kiralama olayının esas çıkış noktasıda budur bu yasada zaten bana göre aylar önce fluence için hazırlanmış bir yasa yada fluence a göre ayarlanmış bir yasa türkiyede elektirkli fluence ı üretme kararı aldılar şimdi sorarım fransızlar aptalmıdır da elektrikli fluence bu kadar iyi olsa niye kendi ülkelerinde üretmezler..

fransada elektrikli araçların sayısı ne kadar.. kendi ülkelerinde satamadıklarını burada satmaya çalışıyorlar..taksicelere özel indirim olucakmış bir taksi 24 saat çift şöför çalışır ona hangi batarya hangi elektrik hangi menzil dayanır ...

arkadaşlar ben bu elektrikli araçları 90 lılardan beri yakından takip ediyorum inanın elle tutulur bir şey hiç bir firma yapamadı pure elektrikde en sonunda 90 lıların sonunda bakdılarki elektrikden bir halt olmuyor hybrid furyasını çıkardılar elektriğin yetersiz kaldığı bittiği yerde benzinli motor devreye giriyor ama buda tutmadı pek çok marka hybridlerini üretimden kaldırdı yada üretim sayısını çok düşürdü tüketim olmadığı için..

90 lılarda clio nun elektriklisinin menzili 120 km di 2011 fluen cın elektriklisinin menzili 160 km 20 yılda topu topu 40 km menzili yükseltmişler..

bu elektirk furyasıda gelip geçicidir normal içden yanmalı dizel benzinli motorlara alternatif bir yakıt yada basit çevirici kitlerle tıpkı lpg gibi alternatif yakıt bulunmassa bu elektrikli araçlar bir işe yaramaz ancak şehir içi mesken yerlerinde kısa mesafe git gel de işe yarar oda smart vari araçlarda güzel olur.. bir semtten bir semte kısa mesafe git geller için ideal olur..

bu elektrik furyasında teslayı bunun dışında tutuyorum kaldıki onun bile menzili 320km falandı fiyatıda 120 bin euro..

dünyada gemiler trenler kepçeler deniz altılar savaş uçakları normal uçaklar v.b aklınıza gelebilicek pek çok motorlu araçlar makinalar benzin mazot türevi yakıtlarla çalışıyor o yüzden alternatif bir yakıt şart..
 
dün ntv 0-100 programında izledim. araç aşırı ekonomik. torku kaçışı çok iyi diyorlar. ve can alıcı nokta 45 dakikada hızlı sarj diyorlar. 45 dakikada şarj olursa alınırda binilirde. gerçi 10 yıl sonra herşey bu sistem üzerine kurulu istasyonlar hızlı sarj yapıp 45 dakıkalık masaj hizmeti felan sunacaklar:)
bu arada hükümet boş durmayacak satış çoğaldıkça %3 vergi 13-23 lere çıkacak:)
 
dün ntv 0-100 programında izledim. araç aşırı ekonomik. torku kaçışı çok iyi diyorlar. ve can alıcı nokta 45 dakikada hızlı sarj diyorlar. 45 dakikada şarj olursa alınırda binilirde. gerçi 10 yıl sonra herşey bu sistem üzerine kurulu istasyonlar hızlı sarj yapıp 45 dakıkalık masaj hizmeti felan sunacaklar:)
bu arada hükümet boş durmayacak satış çoğaldıkça %3 vergi 13-23 lere çıkacak:)

ahh ahh gözünüzü böyle boyuyorlar işde gelecekde sistem bunun üstüne kurulucak falan filan diye.. ben bu dediğinizin 90 lıların başında trt 1 de fransız versiyonunu izledim o programdada adam elektrikli clioyu tanıtıp
2000 yılında fransada benzinli araç kalmıycak her yerde elektrik istasyonları olucak dedi buyrun yıl 2011..
o 45 dakkalık şarj süresi hızlı özel şarj makinelerindeki süredir normal aracı evinizdeki elektrikden şarj etmeye kalkarsanız yada normal bir prizden o şarj süresi 2 saat rahat tutar...

ayıca 45 dakikada hiç az değil 5 dakkada benzinlikde pompanın doldurmasına tahammül edemiyoruz kaldıki 45 dakika üstüne birde menzili kısa olduğu için ortalama 2-3 günde bir 45 dakikanı bu işe ayırıcaksın eğer günde 100 km yada üstünü yapıyorsan şayet her gün 45 dakikanı bu işe ayırıcaksın..
 
avrupalıya gelir, ş.içi için bi araba, uzun yol için 2. arabayı çeker adam garajına olur biter. bize uymaz bence. ben günlük 6km kullanıyorum ona uyar da memlekete gitmeye kalkınca 400km nasıl gidicez?

bi ara reno'nun şarj istasyonu projesi vardı, autoshowlardan birinde tanıtmışlardı, araba istasyona girince bataryalar dolusuyla değiştiriliyodu. öyle bi sistem olup yaygınlaşması lazım belki kullanılabilir bi şekle döner.
 
böyle şeyler yapıyorlarsa bari smart tarzı araçlara yapsalar yada o tip araçlar üretseler fiyatınıda hakkatten insanların ikinci araba tarzında bir ucuz rakamdan satsalar ne mükemmel olur işde o zaman elektrikli araba tam olarak işlevini yerine getirmiş olur hem trafikde çok az yer kaplar hem kullanımda boyutlarından dolayı rahatlık sağlar hem parkda rahatlık sağlar hemde milletin ikinci arabası olr şehir içi o smart tarzındaki aracı kullanır uzun yolada normal aracını..
 
zaten 140km yol için fluence gibi koca arabaya ne gerek var ki :), ş.içi ne bagaj lazım ne bişey

dicektim ki, bize lazım oluyo ya :D
bebek koltuğu, bebek arabası bi de alışveriş paketleri derken bu bile küçük kalıyo...

demekki bitane minik elektrikli işe gidip gelme aracı
bi de babayiğit benzinli alışveriş ve uzun yol aracı olacak :D
 
aracın menzili 140 ise berbat ötesi ben 160 diye biliyordumki o bile yetersiz.. 140 ise çok kötü. bu arada o yüksüz menzili sen bagajı doldurursan hanımı çoluğu çocuğu alırsan o menzil emin ol 90 km ye kadar düşer :D
 
2 de pedal veriyolarmış yanında :) ilk prize kadar bacağa kuvvet :D
 
Bende geçen hafta inceledim bu konuyu, Renoya gittim biraz bilgi alışverişinde bulunduk. Elektrikli Fluancelerin gelmesi 2012 yazını bulacakmış. şuanda Bursada üretimini gerçekleştiriyorlarmış. 160 km menzili varmış. İstasyonlarda hızlı şarj 35-40 dakika ancak evlerde 220 volt ile 8 saatte şarj oluyormuş.

Araç çok sessiz ve performans olarak iyiymiş. Batarya takası yani istasyonda beklememek için boşu ver dolusunu al sistemi olacakmış beklemek istemeyenler için. ancak bu kısmı biraz muammalı. 2 euroya dolduğunu söylüyorlar. takasda sanırım 10 euro alıyorlar. yani 79 euro kira bedelinin yanında ayda ortalama 1000 km yol yapan birisi için 6,25 batarya dolumu gerekmekte görünsede; bomboş bataryayla istasyona gidilemeyeceğinden en azından içinde 10 km lik bir enerji ile iade edilecektir.

bu durumda en azından 7 batarya dolumu gibi bir ortalama belirleyelim.
eğer hızlı değilde normal şarj olmasını istersek 6,25x2euro=12,50 euro yani 25 tl
79 euro kira bedelix2 tl=158 tl+25 tl de dolum=183 tl ye 1000 km yol katetmiş olunur.
eğer beklemek yerine batarya değişimini tercih edersek 7 batarya x 10 euro=70 eurox2tl=140 tl buna kirayıda ekleyince 300 tl gibi bir meblağ çıkarki zaten mevcut dizel araçlar bu fiyatlarla bu km leri yapıyorlar.

Avrupa ve amerikada insanların bu hybrid ve elektrikli araçları kullanmalarının tek nedeni sosyal sorumluluklarıdır. çevre kirliliği v.s. benim kişisel fikrim eğer vergisini düşürmüş olsalardı hybrid araçlar Türkiye şartları için daha kullanışlı olurlardı. Örneğin 60 km hıza kadar elektrikle sonrasında benzinle devam edebilirsin. üstelik şarj etmek için beklemekde yok kendi kendini şarj edebiliyor.

Sadece elektrikli araçlarda menzil uzamadığı sürece uzun yolda kullanımı bence işkence bile olabilir bu yüzden bence çok tutulmayacak.ama zaman gösterecek bakalım.

Aslında bana göre en önemli konulardan birtanesi dizel yakıtların durumu. Şuanda avrupa ve amerikada dizel yakıtlar benzinden daha pahalı. petrolün ucuz olduğu ülkelerde dizel kullanımı yasaklandı sadece ticari büyük araçlar izinle çalışıyorlar. Yakında Türkiyede imzaladığı protokoller gereği dizel yakıtı daha pahalıya satmaya başlayacak. yani dizel benzini geçecek. Avrupada lokomotif otomotiv firmaları dizel araç üretim sayılarını düşürmeye başladılar. özellikle ülkemizde bu talebe cevap veremiyorlar, her markada nerdeyse dizellerde sıra var.

Eğer dikkat ettiyseniz ufak motorlu benzinli ve düşük emisyonlu ve ortalama 1,6 ve 2,0 gücündeki motorlara yakın güç çıkarmaya başladılar. 2014 den sonra dahada ileri yönde bir adım atılacak. (Formula 1 de 1,6 motorlara geçilecek)

Felaket tellallığı yapmak istemem ama dizel araçlar birkaç yıl içerisinde alanların elinde patlar gibime geliyor. Gelecek LPG ve LNG (Alkolde bir alternatif) tarzı yakıtlara doğru kayıyor. şimdi birçok firma sıfır lpg li araçlar üretmeye başladı. 1,2 ve 1,4 turbo beslemeli motorlar içinde lpg kitleri yapılmaya başlanmış. hem temiz çevre hem ekonomik yakıt.
bakalım zaman neler gösterecek.
 
Son düzenleme:
gelecek hidrojende arkadaşım eğer piyasayı takip ediyorsan GM hidrojenli araçlarını bir bir tanıtıyor piyasaya çıkarıyor bmw hidrojenli bmw 7 sini sipariş üstüne üretiyor tanıtımınıda yapdı honda hidrojen yakıtlı araçlarını tanıttıki bu konuda en çok çeşidi sunan honda çünkü hidrojenli elektrikli aracını tanıttı yani aracın enerji kaynağı hidrojen şimdiki gibi elektrikli bataryalar değil haliyle elektrikli motor hem çok daha verimli hemde menzili bir arabadan bile fazla oluyor.. honda ikinci direk hidrojenle çalışan aracını yapdı ve honda son olarak suyla çalışan aracını yapdı depoya su koyuyorsun araç suyu kendi ayırıştırıp motora hidrojeni yolluyor egzosdanda su çıkıyor.. bunların hepsini honda tanıttı engel ne dersen tek engel yüksek maliyetler fabrikalar bu maliyetleri düşürmeye çalışıyor.. ve gelecek bu yakıtta neden bu yakıtta çünkü patlama gücü benzindende kuvvetli yani çok zengin bir yakıt türü araçlara çok iyi geliyor ve motoru temiz tutuyor üstelik çevreci..
 
Geri
Üst