Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Selam Arkadaşlar,
Aracı almadan ilk test sürüşü yaptığımda satış danışmanı EDC den bahsetti, araç kalkarken tork yetmezse stop ettirmiyor, gaz veriyor dedi.

Ben de buna güvenerek kalkışlar sırasında fazla gaz vermeden kalkıyorum, hatta araç çok düşük hızla giderken direk 2 ye atıp hızlanıyorum.
Fakat böyle yapınca aracı 4-5 kez stop ettirdim.Sonrasında biraz daha gaz vererek devam ediyorum.

Aracı ilk başlarda benim gibi stop ettirenler var mı acaba?Bu EDC nin fonksiyonunu bizzat hissedenleriniz oldu mu?
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

Bende 2. viteste kalkmaya çalıştım.Sonuç çogunda hüsran :)
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

bende  çok düşük hızda 2 ye taktım bir kaç kez bende stop etmedi. ama bu biraz muğlak bir konu yanlış yönlendirmekte istemem
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

Beyin fırtınası yapıyorum :)

Bu sistem Elektronik Kalkış Torku Kontrolü ise kalkış vitesi 1'dir. Bu sistem devreye 1. viteste giriyordur.

2. viteste stop etmesi bana çok garip gelmedi. Sistem o zaman 1. vites yerine 3. viteste de kalkmaya müsade etmesi lazım ki ben böyle olduğunu düşünmüyorum.

Buradaki kalkıştan kasıt duran aracın hareket etmesi olarak anlıyorum bu da sadece 1. viteste mümkün (hırs yapıp 2. viteste de kaldıranlar vardır minibüs gibi tabi :) )

Yazdıklarım kesindir demiyorum sadece akıl yürütüyorum :)
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

sn. drwaverunner'ın yazdıklarına katılıyorum. 2. viteste kalkma ise ayak alışkanlığına bağlı biraz
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

Kalkış torkunu , ben aracın 1nci viteste patinaja kalmaması için kullandığını düşünüyorum.

Yoksa 2nci 3ncü viteste kalkasınız diye yapıldığını sanmıyorum atmasyon yaklaşım gibi  011zaa

TC'da boşta kalan tekerleğe giden güç kesiliyor diye biliyorum. EDC ile araca patinaj çektirmek istediğinizde otomatikman gazı kesip çekişi düşürüyor.

ESP'nin bir uzantısı olsa gerek.
 
Ynt: Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)

drwaverunner link' Alıntı:
Beyin fırtınası yapıyorum :)

Bu sistem Elektronik Kalkış Torku Kontrolü ise kalkış vitesi 1'dir. Bu sistem devreye 1. viteste giriyordur.

2. viteste stop etmesi bana çok garip gelmedi. Sistem o zaman 1. vites yerine 3. viteste de kalkmaya müsade etmesi lazım ki ben böyle olduğunu düşünmüyorum.

Buradaki kalkıştan kasıt duran aracın hareket etmesi olarak anlıyorum bu da sadece 1. viteste mümkün (hırs yapıp 2. viteste de kaldıranlar vardır minibüs gibi tabi :) )

Yazdıklarım kesindir demiyorum sadece akıl yürütüyorum :)
Fazlasıyla mantıklı  rockk
 
Geri
Üst