Ekonomik sürüş teknikleri

inan verdiğin bilgiler gerçekten cok yararlı.ekonomi olayına hiç bu gözle bakmadım.benim bildihim ekonumi (aracım astra g 1,6 16v+brc lpg kiti+manuel) rampa aşığı vites boşta giderim,düz yolda 50km hızla giderken vitesi 5'e alıp devri 1500 civarında tutmak,vites değiştirmelerini olabildiğince 2000 devir civarında gerçekleştirmek gibi ...

peki bu yaklaşımlar yanlış bir tatktikmi?motora zararı varmı?aracım 91,000 km de ve yağ yakıyor saydığım sebeplerden kaynaklanabilirmi ...?

aracın için düz yolda 1500 çok az. 2000 gibi uygun olucaktır. motorunun durumunu bilemicem ama 1,6 için 2200 gibi rakamları vites değiştirirken görmen lazım gibime geliyor. motor sıhati iyi değilse 2300-2400 lerde de değiştirebilirsin.
rampa aşağı inerken boşda araban yakıt yakar ama 1000 devrin üstündeki bir vitesde yakıt yakmaz.
yaptığın ekonomi benim anlattıklarıma benzer ama bence devirlerin çok düşük. biraz yükselt. dediğim gibi motorun durumuna göre uygun devirleri bulucaksın.

düşük devirde motoru hırpalıyorsun sayılır. yağ yakma ondan olabileceği gibi ondan olmayabilirde. birgün sibop kesebilirsinde kesmeyebilirsinde. motoru takırdatmakla yataklarda vuruntuda yapabilirsin yapmayabilirsinde.
 
Son düzenleme:
aracımda yol bilgisayarı maalesef yok.keşke olsaydı :)
peki dik bi rampadan inerken 2.viteste inip bağartmakmı yoksa 3 veya 4, viteste rahat sessiz bir devirdemi inmek yakıtı kesecektir ??

devrin rölantiden yüksek olduğu sürece hangi vitesde olursan ol yakıtı kesecektir. ama sen yinede yüksek devirlerde tutarsan hem frenine kompresyon olarak faydası var (düşük devirde frenler az tutar). ama çokda bağırtma.
 
tamam o zaman bir denemek lazım bu durumu,peki gerçekten rampa aşagı gaza basmadan kontagı kapattıgımızda araba istop etmiyormu

etmez. rampa aşağı seni çeken kuvvet motoruda çevirecektir (çalışmayan arabayı vurdurmak gibi ama daha hızlısı tabi vurdurmadan) motor döndüğü sürece yağlama devam edecek, soğutma yani devir daim çalışacak ve fren için gerekli olan kompresyon oluşacaktır.
ama tekrar çalıştırmak için yapacağın işlem beyinli arabalarda ne yapar bilinmez, o yüzden durup sağa çek ve arabayı öyle çalıştır.

KONTAĞI KAPADIĞINDA DİREKSİYONUN KİLİTLENECEĞİNİ UNUTMA.
 
Bir saniye çok yanlış bilgi aman ha. kontak kapatma diye birşey yok...

uygun yolda sorunsuz deneyebilirsiniz. bir üstdeki yazımda açıklaması var. AMA KONTAĞI TAM KAPAMAYIN Kİ DİREKSİYON KİLİTLENMESİN. 1 KADEME KAPATMAK YETERLİDİR. sonucu bizlerlede paylaşabilirsiniz. aracım otomatik olmasa video çekerdim.
tekrar çalıştırmak için lütfen aracınızı riske atmayın ve sağa çekip durup çalıştırın. ben daha önce vectrada bu konuda çok iddaya girip denemeler yaptım. ve giderken debriyaja basıp düşük hızda kontağı açıp vurdurarak çalıştırdım. bir sorun olmadı.ama direkt açmak (yani debriyaja basmadan kontağı açmak) zarar verebilir. denemediğim için herhangi bir garanti veremem.
 
bazı bilgilere katılmıyorum..

yokuş aşşağı inerken viteste inmem yol boşsa boşa atarım.ve araç hızlandığı kadar hızlanır otobanda hızım 90 km düşene kadar beklerim sonra vitese atar devam ederim.eğer viteste inersem motor fireni ile araç rampa bitimine yavaşlar ve hızlandırmak için rölantide çalışan araca göre çok daha fazla benzin yakarsınız.ayrıca cruise control az yaktırır olayıda hikaye ..kullanmayı bilen adam daha az yaktırabilir.örneğin 100 e sabitledin yolda sizin gözle göremediğiniz rampalar vardır özellikle otoyolda siz cc de iken araç gaz vererek hızı sabit tutmaya çalışır.ben yokuş çıkarken sabit bir gazda çıkarım çıkmak için ekstra gaz vermem aracın tork devriyse 10-20 km bir farkla rampa biter araç tekrar düzlüğe gelince gazı hiç oynatmadan araç zaten eski hızına yavaşta olsa ulaşır.gerekirse vites düşürürüm ama gaza daha fazla basmam ..1.6 astram varken şehir dışı bir depo ile 700 km altına hiç düşmezdim(750 ortalama).kim ne derse desin ben bunları uyguluyorum memnunum..
 
Geri
Üst