Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

drwaverunner link' Alıntı:
Sn. Vehicle_dynamics,

Debriyaja basınca videoda bahsettiğim gibi bir ses geldi mi peki?

Bir de tek ve çift kademe olarak denediniz mi?

Denediğim yerde biraz trafik vardı, sesi net olarak duyamadım, ama ekrandaki kırmızı P harfi hiç sönmedi.
Sessiz bir yerde tekrar denerim.
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

hüseyintekin link' Alıntı:
Az yülenmişsindir gaza bence

Debriyaja basınca park frenini salıp salmayacağının sinyalini veriyor aslında. Sessiz bir ortamda 1 kademe ve 2 kademe çekerek tekrar denemekte fayda var.

Ama anladığım şu şimdilik: 2010larda var 2011lerde yok diye bir durum söz konusu değil.
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

Ben denedim Gaz vermeden bırakmıyor fireni gerçi benim araç otomatik vites olduğundan olabilir ama manuelde de aynıdır diye düşünüyorum buluşmada daha net keşif yapabiliriz.
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

1. Elektronik park frenini hiç iki kez çekmedim. Bir kez çektiğim takdirde, Aracı vitese alıp harekete kalktığım anda otomatik bırakma oluyor.
2. Ayrıca aracın hali hazırda bulunan yokuşta kalkış desteği sisteminden hafif bir ses geliyor 3 sn kadar araç asılı kalıyor ve harekete geçiyorsunuz.
3. Aracı geri vitese takıp frene basmadığım ama debriyaja basılı olduğu durumda yokuşta kalkış desteğinin çalıştığını gördüm.. araç öne de kaçmadı. sanki normal kalkış yapıyormuşum gibi gelen yokuşta kalkış desteğinden ses geldi ve araç öne kaçmadı... Bugün bu konuyu daha önceden de böyle yazmıştım ama hata olabilir diye tekrar denedim. ancak bu durumda değişkenlik olmadı yani araç öne de kaçmadı... tekrar tekrar deneyeceğim :)
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

şu 3. maddeyi biraz açıklar mısınz? eğimli yerde frensiz nasıl duruyordunuz mesela? çözemediğim için soruyorum ben eğimli bir yerde durdum bir kez hillholder tutar die kasmadım sonra freni bıraktım araç direk kaydı geri gitcektim ama normalde hep tutuyor hillholder 1 kez karşılaştım bu sorunla
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

astraowner link' Alıntı:
şu 3. maddeyi biraz açıklar mısınz? eğimli yerde frensiz nasıl duruyordunuz mesela? çözemediğim için soruyorum ben eğimli bir yerde durdum bir kez hillholder tutar die kasmadım sonra freni bıraktım araç direk kaydı geri gitcektim ama normalde hep tutuyor hillholder 1 kez karşılaştım bu sorunla

sanırım zaten sizinle konuşmuştuk bu konuyu benim aracın resimleri ile ilgili sayfada :)... yine aynı şekilde sizden sonra denedim... dediğim gibi oldu..yani geri vitese takılı debriyaja basılı iken frenden ayağımı çekince araç kaçmadı... geri geri gidebildim :) ama dediğim gibi tekrar deneyeceğim.
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

evet konuşmuştuk frene basmışsınız ve durmuşsunuz yani yanlış mı anlıyorum?
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

astraowner link' Alıntı:
evet konuşmuştuk frene basmışsınız ve durmuşsunuz yani yanlış mı anlıyorum?

evet aynen dediğim gibi aracı geri vitese aldım, debriyaja basılı iken ayağımı frenden çektim.. yokuşta kalkış desteğinin hafif bir sesi var o geliyor 2-3 sn kadar araba hareket etmiyor....
 
Ynt: Elektronik Park Freni Sesi ve Sistemin Çalışma Prensibi

evet sistem böyle işliyor zaten ama yokuşta geri vitese takarsanız yoksa her yokuşa gelince tutmuyor yani yokuş aşağı inerken durursanız sonra tekrar aşağı devam etmek istediğinizde aracın direk kaydığını görürsünüz yani biraz akıllı bir sistem :)
 
Geri
Üst