- Katılım
- 21 Ocak 2010
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Merhabalar,başımdan geçen ufak bir anımı paylaşmak istedim...
Geçen sabah izmir kordon yolu ile takribi 25 km hızla ve A2 durumunda işyerime giderken 2005 model opel astra h easytronik aracım birden N konumuna geçti, arkasından ben A1 konumuna aldım ve tekrar gaza basmama rağmen araç gaz yedi ancak hızlanmadı ve konsolda F işareti görüldü. Yine bu siteden öğrendiğim bilgilerle aracımı sağa çektim ve yaptığım kontrol ile ECN 1700 hata kodunu gördüm. Aracımı tekrar çalıştırdım ve işyerime kadar sorunsuz geldim buraya dikkat edin sorunsuz.
Yine sitede yaptığım araştırmalar ile F kodunun ve 1700 arıza kodunun debriyaj yada şanzuman sisteminden kaynaklanan bir sorun olabileceğini öğrendim.
sabah erkenden İzmir Opel Egem Yetkili Servise gitmeye karar verdim ve yaklaşık 7 kmlik yolu hiçbir sorun olmadan Egeme vardım.
Müşteri kabuldeki Murat Beye araçla ilgili sıkıntımı anlattım , ekleme olarakta ara sıra seçici modülden gırç gırç şeklinde bir kurma sesinin geldiğini ama bugüne kadar herhangi bir sorun yapmadığını bunun da kontorl edilmesini istedim.
Sabah 8 de içeri alınan aracım ile ilgili saat 12 ye kadar defalarca sormama rağmen doğru dürüst bir bilgi alamadım, sürekli olarak yeni yazılım yükleniyor yeni yazılım yükleniyor ve sonlara doğru araç yazılım kabul etmiyor şeklinde bilgiler aldım.
Saat 12 gibi içerden lütfedipte çıkan usta ( usta değil sanki opelin ceosu gibi bir tavrı vardı)
aracın seçici modülünün arızalı olduğunu büyük ihtimalle debriyajın komple değişmesi gerektiğini debriyaj rulmanınıda değişmesi gerektiğini belirtti bana, bende kendisine revizyon seçici modüle revizyon yapıyormusunuz dediğimde ise ne münasebet öyle bir işlem yok zaten şeklinde bir cevap aldım.
Akabinde parça fiyatlarını almak için müşteri kabul görevlisinin yanına gittim , seçici modül , debriyaj seti rulman ve işçilik hepsi dahil 4670 lira fiyat çıkardı ve mevcut kampanya ile %25 indirimle 3507 lira olarak olabileceğini söyledi.
Bu fiyatları duyduktan sonra bütçem zaten müsait olmadığı için ve kesinlikle hiçbir parçanın değişmesi gerektiğini düşünmediğimden gerekli arıza tesbit ücretini ödeyip ordan ayrılmak istediğim belirttim ve ne olduysa bundan sonra olmaya başladı ,aracımı hemen alıp gitmek istememe rağmen aracın çalışmadığını belirttiler, kendilerine aracı oraya getirirken sorun olmadığını belirttim ve aracı çalışır vaziyete getirmelerini istedim.
1 saat bekledikten sonra araç inanılmaz bir bağırtı ile silkelene silkelene geldi, içinden çıkan arkadaşa bu ne dedim seçici modül arızalı araba gitmiyor dedi beynimden aşağı kaynar sular döküldü inanın sağduyulu olmak için kendimi zor tuttum biraz bağırış çağırıştan sonra o anda yapıcak bişiyim olmadığını farkettim ve kendilerine ne kadar idare eder beni 1 km gidebilirmiyim dedim çok zor kapıda kalabilirsin dediler.
O sinirle araca bindim izmiri bilenler bilir egemin hemen ilerisinde 2. sanayi sitesi var hemen orda komşum olan elektirikçi bir arkadaşı aradım kendisine durumu anlattım 2. sanayide YAMAN OPEL adlı özel servis olduğunu ve çok iyi iş çıkardıklarını söylemesi ile oraya gitmeye karar verdim, araç kesinlikle gaz yemiyordu ancak gaza bas bırak şeklinde 1 km yolu zor gittim.
Tüm olanları ordaki arkadaşlara anlattım , hemen tech2 bağladılar araca debriyaja bakmak için tamı tamına 159 derece sıcaklık gösteriyordu ayar yapamadılar bi 15 dakika beklemek zorunda kaldık . tech2 cihazi ile kısa bir sürede debriyaj ayarını yaptılar ve bi deneyelim dediler uzun süre sanayi içinde gezmemize rağmen en ufak bir sorun olmadı araçta,.
Egemde yazılım yarım kaldı demelerine rağmen yazılımın yüklendiğini ancak ayarlarının yapılmnadığını belirttiler.
O anda arabamın orda kalmasıo için bu işlemin ne kadar ustalıkla ince ince işlendiğini algılamış bulundum.
Şu an arabamı kullanıyorum tech2 cihazı ile arızamı gideren YAMAN OPEL de 5 kuruş istemedi sadece müsait bi zamanda debriyaı değiştirmemin iyi olacağını araçta titreme oldğunu belirtti.
Biraz uzun oldu ama arkadaşlarım ustalarım siz siz olun opel egeme kesinlikle gitmeyin, başıma gelenleri yazdım yorumlara size ait.

Geçen sabah izmir kordon yolu ile takribi 25 km hızla ve A2 durumunda işyerime giderken 2005 model opel astra h easytronik aracım birden N konumuna geçti, arkasından ben A1 konumuna aldım ve tekrar gaza basmama rağmen araç gaz yedi ancak hızlanmadı ve konsolda F işareti görüldü. Yine bu siteden öğrendiğim bilgilerle aracımı sağa çektim ve yaptığım kontrol ile ECN 1700 hata kodunu gördüm. Aracımı tekrar çalıştırdım ve işyerime kadar sorunsuz geldim buraya dikkat edin sorunsuz.
Yine sitede yaptığım araştırmalar ile F kodunun ve 1700 arıza kodunun debriyaj yada şanzuman sisteminden kaynaklanan bir sorun olabileceğini öğrendim.
sabah erkenden İzmir Opel Egem Yetkili Servise gitmeye karar verdim ve yaklaşık 7 kmlik yolu hiçbir sorun olmadan Egeme vardım.
Müşteri kabuldeki Murat Beye araçla ilgili sıkıntımı anlattım , ekleme olarakta ara sıra seçici modülden gırç gırç şeklinde bir kurma sesinin geldiğini ama bugüne kadar herhangi bir sorun yapmadığını bunun da kontorl edilmesini istedim.
Sabah 8 de içeri alınan aracım ile ilgili saat 12 ye kadar defalarca sormama rağmen doğru dürüst bir bilgi alamadım, sürekli olarak yeni yazılım yükleniyor yeni yazılım yükleniyor ve sonlara doğru araç yazılım kabul etmiyor şeklinde bilgiler aldım.
Saat 12 gibi içerden lütfedipte çıkan usta ( usta değil sanki opelin ceosu gibi bir tavrı vardı)
aracın seçici modülünün arızalı olduğunu büyük ihtimalle debriyajın komple değişmesi gerektiğini debriyaj rulmanınıda değişmesi gerektiğini belirtti bana, bende kendisine revizyon seçici modüle revizyon yapıyormusunuz dediğimde ise ne münasebet öyle bir işlem yok zaten şeklinde bir cevap aldım.
Akabinde parça fiyatlarını almak için müşteri kabul görevlisinin yanına gittim , seçici modül , debriyaj seti rulman ve işçilik hepsi dahil 4670 lira fiyat çıkardı ve mevcut kampanya ile %25 indirimle 3507 lira olarak olabileceğini söyledi.
Bu fiyatları duyduktan sonra bütçem zaten müsait olmadığı için ve kesinlikle hiçbir parçanın değişmesi gerektiğini düşünmediğimden gerekli arıza tesbit ücretini ödeyip ordan ayrılmak istediğim belirttim ve ne olduysa bundan sonra olmaya başladı ,aracımı hemen alıp gitmek istememe rağmen aracın çalışmadığını belirttiler, kendilerine aracı oraya getirirken sorun olmadığını belirttim ve aracı çalışır vaziyete getirmelerini istedim.
1 saat bekledikten sonra araç inanılmaz bir bağırtı ile silkelene silkelene geldi, içinden çıkan arkadaşa bu ne dedim seçici modül arızalı araba gitmiyor dedi beynimden aşağı kaynar sular döküldü inanın sağduyulu olmak için kendimi zor tuttum biraz bağırış çağırıştan sonra o anda yapıcak bişiyim olmadığını farkettim ve kendilerine ne kadar idare eder beni 1 km gidebilirmiyim dedim çok zor kapıda kalabilirsin dediler.
O sinirle araca bindim izmiri bilenler bilir egemin hemen ilerisinde 2. sanayi sitesi var hemen orda komşum olan elektirikçi bir arkadaşı aradım kendisine durumu anlattım 2. sanayide YAMAN OPEL adlı özel servis olduğunu ve çok iyi iş çıkardıklarını söylemesi ile oraya gitmeye karar verdim, araç kesinlikle gaz yemiyordu ancak gaza bas bırak şeklinde 1 km yolu zor gittim.
Tüm olanları ordaki arkadaşlara anlattım , hemen tech2 bağladılar araca debriyaja bakmak için tamı tamına 159 derece sıcaklık gösteriyordu ayar yapamadılar bi 15 dakika beklemek zorunda kaldık . tech2 cihazi ile kısa bir sürede debriyaj ayarını yaptılar ve bi deneyelim dediler uzun süre sanayi içinde gezmemize rağmen en ufak bir sorun olmadı araçta,.
Egemde yazılım yarım kaldı demelerine rağmen yazılımın yüklendiğini ancak ayarlarının yapılmnadığını belirttiler.
O anda arabamın orda kalmasıo için bu işlemin ne kadar ustalıkla ince ince işlendiğini algılamış bulundum.
Şu an arabamı kullanıyorum tech2 cihazı ile arızamı gideren YAMAN OPEL de 5 kuruş istemedi sadece müsait bi zamanda debriyaı değiştirmemin iyi olacağını araçta titreme oldğunu belirtti.
Biraz uzun oldu ama arkadaşlarım ustalarım siz siz olun opel egeme kesinlikle gitmeyin, başıma gelenleri yazdım yorumlara size ait.

