far sensörü bağlantısı hakkında

cyclone marka far sensörünü oto elektrikçeye bağlattım ama konsol ve plaka lambaları yanmıyor ayrıca ekranda far ve arka ışıklar uyarısı çıkıyor ben bu sorunu nasıl çözebilirim bide flow in home olarak bağlanmadı o özellik varmı acaba aracımda aracım opel astra g 99 model ilginize çok teşekkür ederim şimdiden

Far anahtarının arkasından bağlantı yapacaksınız. Başka yere gerek yok. Üstelik sizin aracınız şaseye göre değil, 12V'a göre çalışıyor. Yani sensör devresinde benim gibi değişiklik yapmanıza gerek yok.

73698324.jpg


İşlemlerinizi sırasıyla anlatayım:

1. Resimdeki bağlantıda sensör devresinde rölelerden çıkan kırmızı kablo (+ ucu) aküye değil, far anahtarının 4 nolu ucuna (siyah kabloya) bağlansın ki, aracın kontağını kapattığınızda sensör de kapansın, aküden yemesin. Ayrıca sensör ana üniti devresinde beyaz kabloyu da kırmızıyla birleştirin.

2. Sensör ana ünitten çıkan siyah kablo ve beyaz kablo, far anahtarının 12 nolu ucuna (kahverengi kablo) şase için bağlanacak.

3. Sensör rölelerinden çıkan sarı kablo, far anahtarının 10 nolu ucuna (gri-yeşil kablo) parklar için bağlanacak.

4. Sensör rölelerinden çıkan kahverengi kablo, far anahtarının 13 nolu ucuna (sarı kablo) parklar için bağlanacak.

19ob.jpg
 
Bu akşam bir sorun farkettim. Far sensörü açık ve karanlık ise far anahtarını da açarsam araba stop etmiyor. Hadi bakalım, nedendir ne yapmam gerekir?
 
Bu resimdeki devre Vectra'dakinin aynısı galiba, geçen gün detaylı incelemiştim.

58L ve 58R çıkışı sadece parkları ve plaka aydınlatmasını yakıyor. Gösterge aydınlatmaları için 56K'ya da bağlantı lazım.
 
Bu resimdeki devre Vectra'dakinin aynısı galiba, geçen gün detaylı incelemiştim.

56R çıkışı sadece parkları ve plaka aydınlatmasını yakıyor. Gösterge aydınlatmaları için 56K'ya da bağlantı lazım.

1999 astra g x16xel için. Benim anlattığım şekilde çalışması lazım gösterge aydınlatmalarınin da
 
Far anahtarının arkasından bağlantı yapacaksınız. Başka yere gerek yok. Üstelik sizin aracınız şaseye göre değil, 12V'a göre çalışıyor. Yani sensör devresinde benim gibi değişiklik yapmanıza gerek yok.

73698324.jpg


İşlemlerinizi sırasıyla anlatayım:

1. Resimdeki bağlantıda sensör devresinde rölelerden çıkan kırmızı kablo (+ ucu) aküye değil, far anahtarının 4 nolu ucuna (siyah kabloya) bağlansın ki, aracın kontağını kapattığınızda sensör de kapansın, aküden yemesin. Ayrıca sensör ana üniti devresinde beyaz kabloyu da kırmızıyla birleştirin.

2. Sensör ana ünitten çıkan siyah kablo ve beyaz kablo, far anahtarının 12 nolu ucuna (kahverengi kablo) şase için bağlanacak.

3. Sensör rölelerinden çıkan sarı kablo, far anahtarının 10 nolu ucuna (gri-yeşil kablo) parklar için bağlanacak.

4. Sensör rölelerinden çıkan kahverengi kablo, far anahtarının 13 nolu ucuna (sarı kablo) parklar için bağlanacak.

19ob.jpg

ii de hocam sensör ünitesindeki beyaz kabloyu 2 yere bağlamışsın o nasıl olacak
 
ii de hocam sensör ünitesindeki beyaz kabloyu 2 yere bağlamışsın o nasıl olacak

Pardon karıştırmisim, düzenleyip tekrar yazarım
 
estağfurullah hocam sadece kafam karıştı :) bence siyah, beyaz kablo aynı bağlantıda kalsa da olur
bi sorum daha olacak sarı ve beyaz kablo bağlantı yerleri ne normalde ikiside kontak mı
 
Son düzenleme:
Far anahtarının arkasından bağlantı yapacaksınız. Başka yere gerek yok. Üstelik sizin aracınız şaseye göre değil, 12V'a göre çalışıyor. Yani sensör devresinde benim gibi değişiklik yapmanıza gerek yok.

73698324.jpg


İşlemlerinizi sırasıyla anlatayım:

1. Resimdeki bağlantıda sensör devresinde rölelerden çıkan kırmızı kablo (+ ucu) aküye değil, far anahtarının 4 nolu ucuna (siyah kabloya) bağlansın ki, aracın kontağını kapattığınızda sensör de kapansın, aküden yemesin. Ayrıca sensör ana üniti devresinde sarı kabloyu da kırmızıyla birleştirin (2 tane sarı kablo var. röleden çıkan değil ana ünitten çıkan sarı kablo).

2. Sensör ana ünitten çıkan siyah kablo ve beyaz kablo, far anahtarının 12 nolu ucuna (kahverengi kablo) şase için bağlanacak.

3. Sensör rölelerinden çıkan sarı kablo, far anahtarının 10 nolu ucuna (gri-yeşil kablo) parklar için bağlanacak.

4. Sensör rölelerinden çıkan kahverengi kablo, far anahtarının 13 nolu ucuna (sarı kablo) parklar için bağlanacak.

19ob.jpg


estağfurullah hocam sadece kafam karıştı :) bence siyah, beyaz kablo aynı bağlantıda kalsa da olur
bi sorum daha olacak sarı ve beyaz kablo bağlantı yerleri ne normalde ikiside kontak mı

normalde kontak. ama beyaz olan şase olduğu için direk şaseye bağlanabilir. sarı olanı yukarıda anlattığım gibi zaten kontak voltajına bağlıyoruz.
 
Bu resimdeki devre Vectra'dakinin aynısı galiba, geçen gün detaylı incelemiştim.

56R çıkışı sadece parkları ve plaka aydınlatmasını yakıyor. Gösterge aydınlatmaları için 56K'ya da bağlantı lazım.

şemayı tekrar inceledim, astra ve vectranın bağlantıları birbirinden farklı. yukarıda anlattığım şekilde bağlanırsa hem parklar hem de göstergeler yanıyor.
 
Geri
Üst