Merhaba,
Balata kalınlığı veya durumu hakkında karar verirken balatayı yerinden sökmeden karar verilmesi son derece yanlış,benim tavsiyem balata mutlaka yerinden çıkarılıp kontrol edilmeli,zaten diskin arkasında kalan balatayıda sökmeden kontrol etmek pek mümkün olmuyor.
Alttaki balata astranın birkaç senedir kullanılmış ön fren balatasıydı,kontrol etmek üzere söktüğümde kalınlığı son derece iyi fakat yüzeyde çatlaklar oluşmuştu,bu forumdaki tavsiyeler üzerine yenilemiştim.
http://www.opelim.net/forums/attach...iskleri-ve-v-kayisi-hakkinda-fotograf1222.jpg
Bir alttaki resim ise otomatik vites focusun yaklaşık 30.000km kullanılmış arka fren balatasıydı,özellikle virajlarda frenleme asnasında aracın arka bölümünden metal sürtme sesine benzer sesler geliyordu,parçacıya gidip bakım malzemesi alırken arka fren balatalarınıda alalım dedik,yetkili kişi ışıkla balataları (yerinden sökmeden) kontrol edip boşuna balata almayın bunlar daha gider demişti fakat,garajda balataları sökdüğümüzde resimdeki manzara ile karşılaştık,balatalar hemen hemen ömrünün sonuna gelmiş fakat daha önemlisi diskin iç tarafında kalan balatanın kenarı diske sürte sürte iz yapmış.
Balata ve fren hidroliği değişti ve virajlardaki frenleme esnasında çıkan sürtme sesi tamamen ortadan kalktı.Demek istediğim balata kontrölünü yapmak için yerinden çıkartıp dışarıda kontrol ettiğinizde daha sağlıklı ve kesin teşhis koyabiliyorsunuz balata hakkında,sökmeden dışarıdan baktığınızda net ve sağlıklı karar vermek mümkün olmuyor,servis kitapçığı her fren sistemi için 30.000 veya 2 yılda bir defa olmak üzere bu kontrolleri tavsiye ediyor.