Fren Mesafeleri 100- 0 ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emree2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Arkadaşlar merhaba,
Yazılanları sonuna kadar okudum. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum benim işim otomobil lastikleri üzerine. Amacım burada markaları övmek değil sadece bildiklerimi yazmak neticede bütün markaları satıyorum (amiral markalar Michelin, Bridgestone, Pirelli).
Bunların dışında ucuz markalar ((çin malı yada alt marka diye tabir edilenler hariç).

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum aracın fren mesafesi yukarıda saydığım amiral markalara göre değişmektedir.
Yıllar boyu edindiğim tecrübelerimi sizinle paylaşmak isterim. Tecrübe derken lastiğin imalatından tutunda yurt içi ve yurt dışı tecrübelerim dahil.

Öncelikle lastiklerin üzerinde bulunan desenler tamamen su boşaltmaya yönelik oluşturulmuş desenlerdir. Kalitesi mühendisliği ne kadar yüksek ise lastik o kadar iyi su boşaltır ve lastiğin yere temasını sağlamaya devam eder. Yine desenler sayesinde lastiğin çıkarttığı ses elden geldiğince düşük tutulmaya çalışılır. Ve lastiğin yapısı ve bileşenleride dönme direncini belirler. Günümüzde iyi markalar en düşük dönme direncini elde etmek için elinden geleni yapıyorlar. Düşük dönme direnci daha az ses, daha uzun ömür ve daha az yakıt demektir.

Gelelim fren mesafesine. Islak testler 80 km/h ile yapılırken kuru testler 100 km/h ile yapılmaktadır ve fren yapıldı sırada kesinlikle pedala tam basılır ve araç durana adar ( 0 km/h) ayak pedaldan çekilmez. Arkadaşımızın sorduğu gibi "bizim arabalar kaç metrede durabilir ?" sorusu tamamen aracın durumuna ve en önemlisi lastiklere bağlıdır. Size İstanbul Park pistinde yapılan bir testten bahs etmek istiyorum. Pistin park bölümünde hazırlanan ıslak pistte ( su fiskiyeleri ile sürekli ıslatılan ) aynı markaya ait C sınıfı sedan tipi 4 adet otomobile takılan iki ana markaya ait lastikler ile bizzat bunu yaşama imkanı buldum. Olayı anlatmadan önce size kısacası mantığını anlatmak istiyorum. Lastiklerin su boşaltımı saniye/litre şeklinde hesaplanır ve üzerinde bulunan desen ne kadar başarılı ise o kadar çok su boşaltımı olur. Araçların ikisinde Pirelli markasına ait P7 Cinturato lastikleri takılıyken diğer ikisinde Michelin energy saver serisi vardı. Ölçümler araçlara bağlanmış bilgisayarlar yardımı ile yapıldı. Saatte 80 km/h ile giden araçlar kuru zeminden birden ıslak zemine giriyolar ve tam pedal baskısı ile durmaya zorlanıyorlardı. Pirelli marka lstik takan araçlar 27-28.5 metre civarında durabilirken Michelin marka lastik takmış araçlar 33-34 metre civarında durabiliyorlardı. Dediğim gibi arçlar aynı marka model ve ağırlıkta idi. Şöför dahil her araçta 4 yetişkin bulunuyordu. Şimi bu fark neden diye soranlar olacaktır. Size teknik yönünden anlatayım, bahsi geçen lastikler iki rakip firmanın orta sınıf için en çok tercih edilen modelleri ve ölçüleri 205/55 R16 (91v).
Pirelli Cinturato P7 nin saniyede su boşaltma kapasitesi 45-50 litre iken Michelin Energy Saver adlı lastik yaklaşık olarak 35 litre boşaltabiliyor bu fark aradaki fren mesfesini açıklıyor. Bu mesafeler tabii ki kuru zemindede önemli rol oynuyor ve 100 km/h saat ile yapılan frenlemede Pirelli P7 Cinturato 36-37 metreleri bulurken Michelin Energy Saver 42-43 metreleri görebiliyor. Lütfen kıyaslama yapmadan önce ıslak frendeki hızı ve kuru frendeki hızı unutmayalım :) Yine bu konunun başlarında adı geçen ve bazı Astralarda üzerinde gelen Hankook marka lastikleri bahsettiği lastikler ile kıyaslamayalım çünkü ne üretim kalitesi ne de mühendisliği bu markalar ile baş edemez. En azından Amiral markalar lastiklerini üretirken lastiğin oluşumda kullandıkları bileşenlerin sayısı 250-300 arasındadır ve kesinlikle doğal kauçuktan imal edilirler. Bu arada doğal kauçuğun ton birim fiyatı 5000-5500 Amerikan dolarıdır. Diğerleri genelde suni kauçuğu tercih etmektedir ve suni kauçuk 500 Amerikan doları civarındadır. Hankooktaki bileşen sayısı Amiral markalarını yarısına bile çok uzaktır. En önemliside halk arasında lastiğin yanağı diye tabir edilen bölge takviyesizdir ve sert frenajlarda araç lastiğin desteksiz oluşundan dolayı gezme yapmaktadır. Yni lastiğin yere temaz ettiği bölüm ve jantın arasında kalan bölüm kendi içinde araç durana kadar hızlı hareketlere ile sağa solo hareket etmektedir. ( 100 ile giden bir araç sert fren yaptığı anda aracının ağırlığının %70 i ekstra yük olarak ön lastiklere biner. Ben aracımı alırken satıcı arkadaşa aracı kesinlikle hankook lastikler ile teslim almayacağımı ancak Good Yera yada Bridgestone lastikler ile alacağımı belirttim ve kabul etmezler ise başka bayiye gideceğimide söyledim. Bu ikinci Astra J aracım ve ilkinde Good Year ikincsindede Bridgestone lastikler var.
Çok uzun yazdım ve sizi daha fazla sıkmak istemiyorum bu kadar yeter bu akşam eğer lastikler ile alakalı sorularınız varsa size yardımcı olmaktan zevk duyarım arkadaşlar.
Lütfen yanlış anlaşılmasın bu yazıyı kesinlikle ve sadece sizleri bilgilendirmek amacı ile yazdım.
İyi akşamlar
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

ballbreaker link' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,
Yazılanları sonuna kadar okudum. ֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum benim işim otomobil lastikleri üzerine. Amacım burada markaları övmek değil sadece bildiklerimi yazmak neticede bütün markaları satıyorum (amiral markalar Michelin, Bridgestone, Pirelli).
Bunların dışında ucuz markalar ((çin malı yada alt marka diye tabir edilenler hariç).

֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum aracın fren mesafesi yukarıda saydığım amiral markalara göre değişmektedir.
Yıllar boyu edindiğim tecrübelerimi sizinle paylaşmak isterim. Tecrübe derken lastiğin imalatından tutunda yurt içi ve yurt dışı tecrübelerim dahil.

֖ncelikle lastiklerin üzerinde bulunan desenler tamamen su boşaltmaya yönelik oluşturulmuş desenlerdir. Kalitesi mühendisliği ne kadar yüksek ise lastik o kadar iyi su boşaltır ve lastiğin yere temasını sağlamaya devam eder. Yine desenler sayesinde lastiğin çıkarttığı ses elden geldiğince düşük tutulmaya çalışılır. Ve lastiğin yapısı ve bileşenleride dönme direncini belirler. Günümüzde iyi markalar en düşük dönme direncini elde etmek için elinden geleni yapıyorlar. Düşük dönme direnci daha az ses, daha uzun ömür ve daha az yakıt demektir.

Gelelim fren mesafesine. Islak testler 80 km/h ile yapılırken kuru testler 100 km/h ile yapılmaktadır ve fren yapıldı sırada kesinlikle pedala tam basılır ve araç durana adar ( 0 km/h) ayak pedaldan çekilmez. Arkadaşımızın sorduğu gibi "bizim arabalar kaç metrede durabilir ?" sorusu tamamen aracın durumuna ve en önemlisi lastiklere bağlıdır. Size İstanbul Park pistinde yapılan bir testten bahs etmek istiyorum. Pistin park bölümünde hazırlanan ıslak pistte ( su fiskiyeleri ile sürekli ıslatılan ) aynı markaya ait C sınıfı sedan tipi 4 adet otomobile takılan iki ana markaya ait lastikler ile bizzat bunu yaşama imkanı buldum. Olayı anlatmadan önce size kısacası mantığını anlatmak istiyorum. Lastiklerin su boşaltımı saniye/litre şeklinde hesaplanır ve üzerinde bulunan desen ne kadar başarılı ise o kadar çok su boşaltımı olur. Araçların ikisinde Pirelli markasına ait P7 Cinturato lastikleri takılıyken diğer ikisinde Michelin energy saver serisi vardı. ֖lçümler araçlara bağlanmış bilgisayarlar yardımı ile yapıldı. Saatte 80 km/h ile giden araçlar kuru zeminden birden ıslak zemine giriyolar ve tam pedal baskısı ile durmaya zorlanıyorlardı. Pirelli marka lstik takan araçlar 27-28.5 metre civarında durabilirken Michelin marka lastik takmış araçlar 33-34 metre civarında durabiliyorlardı. Dediğim gibi arçlar aynı marka model ve ağırlıkta idi. şöför dahil her araçta 4 yetişkin bulunuyordu. şimi bu fark neden diye soranlar olacaktır. Size teknik yönünden anlatayım, bahsi geçen lastikler iki rakip firmanın orta sınıf için en çok tercih edilen modelleri ve ölçüleri 205/55 R16 (91v).
Pirelli Cinturato P7 nin saniyede su boşaltma kapasitesi 45-50 litre iken Michelin Energy Saver adlı lastik yaklaşık olarak 35 litre boşaltabiliyor bu fark aradaki fren mesfesini açıklıyor. Bu mesafeler tabii ki kuru zemindede önemli rol oynuyor ve 100 km/h saat ile yapılan frenlemede Pirelli P7 Cinturato 36-37 metreleri bulurken Michelin Energy Saver 42-43 metreleri görebiliyor. Lütfen kıyaslama yapmadan önce ıslak frendeki hızı ve kuru frendeki hızı unutmayalım :) Yine bu konunun başlarında adı geçen ve bazı Astralarda üzerinde gelen Hankook marka lastikleri bahsettiği lastikler ile kıyaslamayalım çünkü ne üretim kalitesi ne de mühendisliği bu markalar ile baş edemez. En azından Amiral markalar lastiklerini üretirken lastiğin oluşumda kullandıkları bileşenlerin sayısı 250-300 arasındadır ve kesinlikle doğal kauçuktan imal edilirler. Bu arada doğal kauçuğun ton birim fiyatı 5000-5500 Amerikan dolarıdır. Diğerleri genelde suni kauçuğu tercih etmektedir ve suni kauçuk 500 Amerikan doları civarındadır. Hankooktaki bileşen sayısı Amiral markalarını yarısına bile çok uzaktır. En önemliside halk arasında lastiğin yanağı diye tabir edilen bölge takviyesizdir ve sert frenajlarda araç lastiğin desteksiz oluşundan dolayı gezme yapmaktadır. Yni lastiğin yere temaz ettiği bölüm ve jantın arasında kalan bölüm kendi içinde araç durana kadar hızlı hareketlere ile sağa solo hareket etmektedir. ( 100 ile giden bir araç sert fren yaptığı anda aracının ağırlığının %70 i ekstra yük olarak ön lastiklere biner. Ben aracımı alırken satıcı arkadaşa aracı kesinlikle hankook lastikler ile teslim almayacağımı ancak Good Yera yada Bridgestone lastikler ile alacağımı belirttim ve kabul etmezler ise başka bayiye gideceğimide söyledim. Bu ikinci Astra J aracım ve ilkinde Good Year ikincsindede Bridgestone lastikler var.
ևok uzun yazdım ve sizi daha fazla sıkmak istemiyorum bu kadar yeter bu akşam eğer lastikler ile alakalı sorularınız varsa size yardımcı olmaktan zevk duyarım arkadaşlar.
Lütfen yanlış anlaşılmasın bu yazıyı kesinlikle ve sadece sizleri bilgilendirmek amacı ile yazdım.
İyi akşamlar

Bizimle çok yararlı bilgiler paylaşmışsınız.  thnxx
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

ballbreaker link' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,
Yazılanları sonuna kadar okudum. ֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum benim işim otomobil lastikleri üzerine. Amacım burada markaları övmek değil sadece bildiklerimi yazmak neticede bütün markaları satıyorum (amiral markalar Michelin, Bridgestone, Pirelli).
Bunların dışında ucuz markalar ((çin malı yada alt marka diye tabir edilenler hariç).

֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum aracın fren mesafesi yukarıda saydığım amiral markalara göre değişmektedir.
Yıllar boyu edindiğim tecrübelerimi sizinle paylaşmak isterim. Tecrübe derken lastiğin imalatından tutunda yurt içi ve yurt dışı tecrübelerim dahil.

֖ncelikle lastiklerin üzerinde bulunan desenler tamamen su boşaltmaya yönelik oluşturulmuş desenlerdir. Kalitesi mühendisliği ne kadar yüksek ise lastik o kadar iyi su boşaltır ve lastiğin yere temasını sağlamaya devam eder. Yine desenler sayesinde lastiğin çıkarttığı ses elden geldiğince düşük tutulmaya çalışılır. Ve lastiğin yapısı ve bileşenleride dönme direncini belirler. Günümüzde iyi markalar en düşük dönme direncini elde etmek için elinden geleni yapıyorlar. Düşük dönme direnci daha az ses, daha uzun ömür ve daha az yakıt demektir.

Gelelim fren mesafesine. Islak testler 80 km/h ile yapılırken kuru testler 100 km/h ile yapılmaktadır ve fren yapıldı sırada kesinlikle pedala tam basılır ve araç durana adar ( 0 km/h) ayak pedaldan çekilmez. Arkadaşımızın sorduğu gibi "bizim arabalar kaç metrede durabilir ?" sorusu tamamen aracın durumuna ve en önemlisi lastiklere bağlıdır. Size İstanbul Park pistinde yapılan bir testten bahs etmek istiyorum. Pistin park bölümünde hazırlanan ıslak pistte ( su fiskiyeleri ile sürekli ıslatılan ) aynı markaya ait C sınıfı sedan tipi 4 adet otomobile takılan iki ana markaya ait lastikler ile bizzat bunu yaşama imkanı buldum. Olayı anlatmadan önce size kısacası mantığını anlatmak istiyorum. Lastiklerin su boşaltımı saniye/litre şeklinde hesaplanır ve üzerinde bulunan desen ne kadar başarılı ise o kadar çok su boşaltımı olur. Araçların ikisinde Pirelli markasına ait P7 Cinturato lastikleri takılıyken diğer ikisinde Michelin energy saver serisi vardı. ֖lçümler araçlara bağlanmış bilgisayarlar yardımı ile yapıldı. Saatte 80 km/h ile giden araçlar kuru zeminden birden ıslak zemine giriyolar ve tam pedal baskısı ile durmaya zorlanıyorlardı. Pirelli marka lstik takan araçlar 27-28.5 metre civarında durabilirken Michelin marka lastik takmış araçlar 33-34 metre civarında durabiliyorlardı. Dediğim gibi arçlar aynı marka model ve ağırlıkta idi. şöför dahil her araçta 4 yetişkin bulunuyordu. şimi bu fark neden diye soranlar olacaktır. Size teknik yönünden anlatayım, bahsi geçen lastikler iki rakip firmanın orta sınıf için en çok tercih edilen modelleri ve ölçüleri 205/55 R16 (91v).
Pirelli Cinturato P7 nin saniyede su boşaltma kapasitesi 45-50 litre iken Michelin Energy Saver adlı lastik yaklaşık olarak 35 litre boşaltabiliyor bu fark aradaki fren mesfesini açıklıyor. Bu mesafeler tabii ki kuru zemindede önemli rol oynuyor ve 100 km/h saat ile yapılan frenlemede Pirelli P7 Cinturato 36-37 metreleri bulurken Michelin Energy Saver 42-43 metreleri görebiliyor. Lütfen kıyaslama yapmadan önce ıslak frendeki hızı ve kuru frendeki hızı unutmayalım :) Yine bu konunun başlarında adı geçen ve bazı Astralarda üzerinde gelen Hankook marka lastikleri bahsettiği lastikler ile kıyaslamayalım çünkü ne üretim kalitesi ne de mühendisliği bu markalar ile baş edemez. En azından Amiral markalar lastiklerini üretirken lastiğin oluşumda kullandıkları bileşenlerin sayısı 250-300 arasındadır ve kesinlikle doğal kauçuktan imal edilirler. Bu arada doğal kauçuğun ton birim fiyatı 5000-5500 Amerikan dolarıdır. Diğerleri genelde suni kauçuğu tercih etmektedir ve suni kauçuk 500 Amerikan doları civarındadır. Hankooktaki bileşen sayısı Amiral markalarını yarısına bile çok uzaktır. En önemliside halk arasında lastiğin yanağı diye tabir edilen bölge takviyesizdir ve sert frenajlarda araç lastiğin desteksiz oluşundan dolayı gezme yapmaktadır. Yni lastiğin yere temaz ettiği bölüm ve jantın arasında kalan bölüm kendi içinde araç durana kadar hızlı hareketlere ile sağa solo hareket etmektedir. ( 100 ile giden bir araç sert fren yaptığı anda aracının ağırlığının %70 i ekstra yük olarak ön lastiklere biner. Ben aracımı alırken satıcı arkadaşa aracı kesinlikle hankook lastikler ile teslim almayacağımı ancak Good Yera yada Bridgestone lastikler ile alacağımı belirttim ve kabul etmezler ise başka bayiye gideceğimide söyledim. Bu ikinci Astra J aracım ve ilkinde Good Year ikincsindede Bridgestone lastikler var.
ևok uzun yazdım ve sizi daha fazla sıkmak istemiyorum bu kadar yeter bu akşam eğer lastikler ile alakalı sorularınız varsa size yardımcı olmaktan zevk duyarım arkadaşlar.
Lütfen yanlış anlaşılmasın bu yazıyı kesinlikle ve sadece sizleri bilgilendirmek amacı ile yazdım.
İyi akşamlar



+ thnxx

Michelin lerin Fransız-alman üretimleri ile İspanyol üretimleri arasındaki büyük kalite farkını neye bağlıyorsunuz abi.  :)
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

ballbreaker link' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,
Yazılanları sonuna kadar okudum. ֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum benim işim otomobil lastikleri üzerine. Amacım burada markaları övmek değil sadece bildiklerimi yazmak neticede bütün markaları satıyorum (amiral markalar Michelin, Bridgestone, Pirelli).
Bunların dışında ucuz markalar ((çin malı yada alt marka diye tabir edilenler hariç).

֖ncelikle şunu belirtmek istiyorum aracın fren mesafesi yukarıda saydığım amiral markalara göre değişmektedir.
Yıllar boyu edindiğim tecrübelerimi sizinle paylaşmak isterim. Tecrübe derken lastiğin imalatından tutunda yurt içi ve yurt dışı tecrübelerim dahil.

֖ncelikle lastiklerin üzerinde bulunan desenler tamamen su boşaltmaya yönelik oluşturulmuş desenlerdir. Kalitesi mühendisliği ne kadar yüksek ise lastik o kadar iyi su boşaltır ve lastiğin yere temasını sağlamaya devam eder. Yine desenler sayesinde lastiğin çıkarttığı ses elden geldiğince düşük tutulmaya çalışılır. Ve lastiğin yapısı ve bileşenleride dönme direncini belirler. Günümüzde iyi markalar en düşük dönme direncini elde etmek için elinden geleni yapıyorlar. Düşük dönme direnci daha az ses, daha uzun ömür ve daha az yakıt demektir.

Gelelim fren mesafesine. Islak testler 80 km/h ile yapılırken kuru testler 100 km/h ile yapılmaktadır ve fren yapıldı sırada kesinlikle pedala tam basılır ve araç durana adar ( 0 km/h) ayak pedaldan çekilmez. Arkadaşımızın sorduğu gibi "bizim arabalar kaç metrede durabilir ?" sorusu tamamen aracın durumuna ve en önemlisi lastiklere bağlıdır. Size İstanbul Park pistinde yapılan bir testten bahs etmek istiyorum. Pistin park bölümünde hazırlanan ıslak pistte ( su fiskiyeleri ile sürekli ıslatılan ) aynı markaya ait C sınıfı sedan tipi 4 adet otomobile takılan iki ana markaya ait lastikler ile bizzat bunu yaşama imkanı buldum. Olayı anlatmadan önce size kısacası mantığını anlatmak istiyorum. Lastiklerin su boşaltımı saniye/litre şeklinde hesaplanır ve üzerinde bulunan desen ne kadar başarılı ise o kadar çok su boşaltımı olur. Araçların ikisinde Pirelli markasına ait P7 Cinturato lastikleri takılıyken diğer ikisinde Michelin energy saver serisi vardı. ֖lçümler araçlara bağlanmış bilgisayarlar yardımı ile yapıldı. Saatte 80 km/h ile giden araçlar kuru zeminden birden ıslak zemine giriyolar ve tam pedal baskısı ile durmaya zorlanıyorlardı. Pirelli marka lstik takan araçlar 27-28.5 metre civarında durabilirken Michelin marka lastik takmış araçlar 33-34 metre civarında durabiliyorlardı. Dediğim gibi arçlar aynı marka model ve ağırlıkta idi. şöför dahil her araçta 4 yetişkin bulunuyordu. şimi bu fark neden diye soranlar olacaktır. Size teknik yönünden anlatayım, bahsi geçen lastikler iki rakip firmanın orta sınıf için en çok tercih edilen modelleri ve ölçüleri 205/55 R16 (91v).
Pirelli Cinturato P7 nin saniyede su boşaltma kapasitesi 45-50 litre iken Michelin Energy Saver adlı lastik yaklaşık olarak 35 litre boşaltabiliyor bu fark aradaki fren mesfesini açıklıyor. Bu mesafeler tabii ki kuru zemindede önemli rol oynuyor ve 100 km/h saat ile yapılan frenlemede Pirelli P7 Cinturato 36-37 metreleri bulurken Michelin Energy Saver 42-43 metreleri görebiliyor. Lütfen kıyaslama yapmadan önce ıslak frendeki hızı ve kuru frendeki hızı unutmayalım :) Yine bu konunun başlarında adı geçen ve bazı Astralarda üzerinde gelen Hankook marka lastikleri bahsettiği lastikler ile kıyaslamayalım çünkü ne üretim kalitesi ne de mühendisliği bu markalar ile baş edemez. En azından Amiral markalar lastiklerini üretirken lastiğin oluşumda kullandıkları bileşenlerin sayısı 250-300 arasındadır ve kesinlikle doğal kauçuktan imal edilirler. Bu arada doğal kauçuğun ton birim fiyatı 5000-5500 Amerikan dolarıdır. Diğerleri genelde suni kauçuğu tercih etmektedir ve suni kauçuk 500 Amerikan doları civarındadır. Hankooktaki bileşen sayısı Amiral markalarını yarısına bile çok uzaktır. En önemliside halk arasında lastiğin yanağı diye tabir edilen bölge takviyesizdir ve sert frenajlarda araç lastiğin desteksiz oluşundan dolayı gezme yapmaktadır. Yni lastiğin yere temaz ettiği bölüm ve jantın arasında kalan bölüm kendi içinde araç durana kadar hızlı hareketlere ile sağa solo hareket etmektedir. ( 100 ile giden bir araç sert fren yaptığı anda aracının ağırlığının %70 i ekstra yük olarak ön lastiklere biner. Ben aracımı alırken satıcı arkadaşa aracı kesinlikle hankook lastikler ile teslim almayacağımı ancak Good Yera yada Bridgestone lastikler ile alacağımı belirttim ve kabul etmezler ise başka bayiye gideceğimide söyledim. Bu ikinci Astra J aracım ve ilkinde Good Year ikincsindede Bridgestone lastikler var.
ևok uzun yazdım ve sizi daha fazla sıkmak istemiyorum bu kadar yeter bu akşam eğer lastikler ile alakalı sorularınız varsa size yardımcı olmaktan zevk duyarım arkadaşlar.
Lütfen yanlış anlaşılmasın bu yazıyı kesinlikle ve sadece sizleri bilgilendirmek amacı ile yazdım.
İyi akşamlar
bilgiler için teşekkürler.benim lastikler hankook.yazdıklarınızı okuyunca içim karardi.anlattığınıza göre ne çok sağlam ne de çok güvenilir.en az 4 yıl kullanmam gerekiyor bu lastikleri.malum 17 inclerin takımları 1500-2000 lira civarı.gerçekten bu lastiklerin hiç ümidi yok mu?  002tuhaff 002tuhaff
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Sayın Ballbreaker bridgestone turanza mı sizinkiler de?
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Teşekkürler bilgi için harika olmuş yazınız  14alkiss
Birde yoldaki gürültüyü araca ietmesindeki nedenle ilgili görüşleriniz varsa memnuniyetle dinleyebilirim j kasalardaki süspansiyonlar başarılı fakat yavaşlama şeritlerinde bazende ufak çukurlarda bile çok sarsılıyorum bunun tekerle alakalı olduğunu düşünüyorum taabi hiç sarsmıyacak diye birşey demiyorum bu farklı bir durum...
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Patlaşım için çok  thnxx


Astra ya Goodyear dan sonra Fransız üretimi Michelin P3 almıştım
 
Ynt:

eketen link' Alıntı:
+ thnxx

Michelin lerin Fransız-alman üretimleri ile İspanyol üretimleri arasındaki büyük kalite farkını neye bağlıyorsunuz abi.  :)

Kalite farkı öncelikle lastiğin üretildiği fabrikanın makine parkına bağlı bir durumdur. Lastik kalıplarının eskimesi bunda etki eder. Bugün bir lastik kalıbının maliyeti yaklaşık 1.000.000 € ile 2.000.000 € arasinda degismektedir. Kalip ne kadar eski ise cikan sonuc o kadar kotu olur ve lastige fazladan balans olarak yansir. Aradaki kalite farki buna bagli. Ama soylendigi kadar buyuk bir kalite farki arada yok.
 
Ynt:

sallierim link' Alıntı:
bilgiler için teşekkürler.benim lastikler hankook.yazdıklarınızı okuyunca içim karardi.anlattığınıza göre ne çok sağlam ne de çok güvenilir.en az 4 yıl kullanmam gerekiyor bu lastikleri.malum 17 inclerin takımları 1500-2000 lira civarı.gerçekten bu lastiklerin hiç ümidi yok mu?  002tuhaff 002tuhaff

icini ferah tut kardesim. Lastigin gayet basarili avrupada yapilan testlerde bir cok BEN MARKAYIM diyen lastikleri geride birakmayi basariyor. Sana tavsiyem yabanci otomobil sitelerinin lastik testlerini okuman yabanci dil bilmiyorsan sorun degil. Google chrome browseri indir ve ilgili siteye gir. Ornegin www.autoshow.de yaz browser siteyi acinca turkceye cevir isaretle ve tamamini turkce oku. Bazi yerlerde cumle dusuk olabilir yada ufak tefek yanlisliklar ama yinede yuzde 95  anlayacaksin. Turkiyede esas sorun hic bir sekilde bilinmeyen markalardir. Bugun 205/55 R16 olcusu en cok kullanilan olcudur ve iyi markalarda fiyatlari 170-230 yurk lirasi arasinda degisir ama piyasada oyle koyu cin mallari varki 70-80 turk lirasina bulabiliyorsun. Isin kotu kismi ise sen aracina lastik takmak icin 800-900 lira para harcarken adam gidip 300 liraya ayni olcuyu aracina takip uzerine binip geziyor. Ama aldigi ne lastik ne durabiliyor ne motorun gucunu yere iletebiliyor yani tutunma gunesli kuru havalarda dahi sifir. Simdi bu adamda fren mesafesi neyi ifade eder? Yolda bir insani ezip oldurse hesabini kim verecek? Sirf ucuz lastik olsun diye herkesi tehlikeye atiyor. Almanyada satilan 23 degisik marka var (tüv onayli). Turkiyede ise 85 den fazla marka var.
 
Geri
Üst