Fren Mesafeleri 100- 0 ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emree2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt:

gradient link' Alıntı:
Sayın Ballbreaker bridgestone turanza mı sizinkiler de?

Evet Turanza ve lastiklerimden memnunum.
 
Ynt:

ballbreaker link' Alıntı:
icini ferah tut kardesim. Lastigin gayet basarili avrupada yapilan testlerde bir cok BEN MARKAYIM diyen lastikleri geride birakmayi basariyor. Sana tavsiyem yabanci otomobil sitelerinin lastik testlerini okuman yabanci dil bilmiyorsan sorun degil. Google chrome browseri indir ve ilgili siteye gir. Ornegin www.autoshow.de yaz browser siteyi acinca turkceye cevir isaretle ve tamamini turkce oku. Bazi yerlerde cumle dusuk olabilir yada ufak tefek yanlisliklar ama yinede yuzde 95  anlayacaksin. Turkiyede esas sorun hic bir sekilde bilinmeyen markalardir. Bugun 205/55 R16 olcusu en cok kullanilan olcudur ve iyi markalarda fiyatlari 170-230 yurk lirasi arasinda degisir ama piyasada oyle koyu cin mallari varki 70-80 turk lirasina bulabiliyorsun. Isin kotu kismi ise sen aracina lastik takmak icin 800-900 lira para harcarken adam gidip 300 liraya ayni olcuyu aracina takip uzerine binip geziyor. Ama aldigi ne lastik ne durabiliyor ne motorun gucunu yere iletebiliyor yani tutunma gunesli kuru havalarda dahi sifir. Simdi bu adamda fren mesafesi neyi ifade eder? Yolda bir insani ezip oldurse hesabini kim verecek? Sirf ucuz lastik olsun diye herkesi tehlikeye atiyor. Almanyada satilan 23 degisik marka var (tüv onayli). Turkiyede ise 85 den fazla marka var.
Eyvallah abi dediğin sitelere bakıp inceleyecem.İngilizce sıkıntı değil neredeyse anadilim gibi ingilizcem var :).Almancam iyi değil onda translate kullanabilirim.Keşke her lastikle uğraşan senin kadar bilgili ve araştırmayı seven biri olsa.Ben lastikçiye gidiyorum birisi diyor ki 34 çok 30-32 yapalım diyor.diğerine gidiyorum 30-32 lastiği erken eskitir 34 ideal diyor.36 vur diyen bile var bilgi kirliliği var piyasada..
 
Ynt:

Öeta® link' Alıntı:
Teşekkürler bilgi için harika olmuş yazınız  14alkiss
Birde yoldaki gürültüyü araca ietmesindeki nedenle ilgili görüşleriniz varsa memnuniyetle dinleyebilirim j kasalardaki süspansiyonlar başarılı fakat yavaşlama şeritlerinde bazende ufak çukurlarda bile çok sarsılıyorum bunun tekerle alakalı olduğunu düşünüyorum taabi hiç sarsmıyacak diye birşey demiyorum bu farklı bir durum...

Yoldaki gurultuyu araca iletmesindeki ana sebep aracinizin yere cok saglam basmasidir :-)
Saka bir yana Astra J ler yol tutus konusunda cok basarili araclar ama en onemlisi suspansiyonun diger araclara gore daha sert olmasidir. Aracta bulunan yaylar ne kadar kuvvetli ve hizli tepki veriyorsa lastikleriniz yere o kadar iyi basiyorlar ve bazi durumlarda iceriye gereginden fazla ses aliyorlar. Dikkat edersen hic bir spor aracta buna almanlarda dahil sifir ses yoktur aksine iceriye yerden daha cok ses alir arac tabii yalitim cok cok ama COK ust seviyelerde degilse. Testlerde Porsche dahil bir cok arac kullanma imkanimiz oluyor ve ici bahs ettiginiz seritlerdeki yol cizgilerine denk geldiginde yada kucuk cukurlara vs baya ses aliyor. Sebebi dedigim gibi suspansiyonlar ve yaylarin sertliginden meydana geliyor yaylar lastikleri ayni zamanda o kadar guclu bir sekilde yere bastiriyor ki anlik bir cukur dahi olsa hissediyorsunuz. Yani arabana hangi lastigi takarsan tak bunu hisedeceksin. Ornegin Golf 7 en sessiz Golf olarak lanse edildi hatta Golf 6 dan bile %70 daha sessiz diye pazarlandi. Ama almanlar ne yapti? Hemen bir Golf 6 ve Golf 7 bir araya getirip testi gerceklestirdi. Sonuc?  Aradaki farki birakin %70, %2 bile cikmadi. Bu sefer firmadan hemen bir aciklama geldi biz araclari sizin sartlarda test etmiyoruz diye.
Ben sahsen aracimdan ses konusunda sorun yasamiyorum. Ama daha evvel VW jetta kullanmistim ve bu aracimla kiyasladigimda daha sessiz bir aracti. Ama sadece daha sessiz yol tutma konusunda astra kesinlikle daha ustun.
 
Ynt:

Tolga KARACA link' Alıntı:
Patlaşım için çok  thnxx


Astra ya Goodyear dan sonra Fransız üretimi Michelin P3 almıştım
Michelin Pilot Sport 3 direkt olarak Pirelli PZERO ya rakip olarak cikarilmis basarili bir lastiktir. Ama hamur yapisi itibari ile cok uzun omurlu olmamakla beraber 30.000 km lerde bitebilir aynisi Pirelli PZERO icinde gecerlidir, eger aracinizi performansli kullanirsaniz.
Bu lastigin ana amaci cok guclu motorlu araclarin yere maximum seviyede basmasi ve motor gucunu en iyi sekilde yola aktarmasini saglamaktir, ayni zamanda iyi bir sekilde durabilmeside onemli tabii.
Bunun aksini idda eden lastikci varsa eger yalan soyluyor kesinlikle inanmayin. Ben illa bahs ettiginiz lastigi takacak olsam kesinlikle Astraya takmazdim. BMW M3, Mercedesin AMG serileri, Porsche vs bu lastikle kullanilabilir. Astraya takacagim lastik illa Michelin olmali diyorsaniz energy saver serisi yeterli olur ama alternatiflerinide unutmayin lutfen.
 
Ynt:

sallierim link' Alıntı:
Eyvallah abi dediğin sitelere bakıp inceleyecem.İngilizce sıkıntı değil neredeyse anadilim gibi ingilizcem var :).Almancam iyi değil onda translate kullanabilirim.Keşke her lastikle uğraşan senin kadar bilgili ve araştırmayı seven biri olsa.Ben lastikçiye gidiyorum birisi diyor ki 34 çok 30-32 yapalım diyor.diğerine gidiyorum 30-32 lastiği erken eskitir 34 ideal diyor.36 vur diyen bile var bilgi kirliliği var piyasada..

Lastik hava basinci aracinda belirtiliyor. Kesinlikle orada verilen verilerin disina cikma. Ornegin lastik hava basinc tablosunda 32 diyorsa ve sen 30 yada 34 basarsan aninda yakit tuketimin %10 artar fren mesafen %15-20 artar ve hizlanman uzar. Neticede ilgili arkadas belli bir markayi satiyor olabilir ama her arac ureticisi farkli agirlik ve olculerde araclar urettigi icin hepsinin hava basincindan haberi olmayabilir. Hatta bazi durumda ureticiler on ve arkaya farkli hava basinclari oneriyorlar. Ornegin arac tam yuklu ve 4 kisi ile seyahat edecgin zaman farkli hava basinclari olabilir. Hic kimse usenmesin ve lastiklerinin hava basincini ayarlasin kesinlikle onun menfaatine olacaktir. Ya kapi icinde yada depo kapaginda grafikler ile belirtiliyor hava basinclar.
Bunun yaninda turkiye yol sartlarini goz onune alirsak eger lastiklerinizi en fazla 10.000 kilometrede bir balans ayarin sokun ve on arka yer degisimini muhakkak yapin. Gorecrksiniz lastiklerinizi cok daha uzun sure kullanma imkaniniz olacak.

Not: son yazdiklarimda cumleler vs dusuk olabilir lutfen dikkat etmeyin cunku tabletten yaziyorum klavye turkce degil ve kucuk oldugu icin yanlis harfler olabilir :-)
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

ballbreaker link' Alıntı:
Lastik hava basinci aracinda belirtiliyor. Kesinlikle orada verilen verilerin disina cikma. Ornegin lastik hava basinc tablosunda 32 diyorsa ve sen 30 yada 34 basarsan aninda yakit tuketimin %10 artar fren mesafen %15-20 artar ve hizlanman uzar. Neticede ilgili arkadas belli bir markayi satiyor olabilir ama her arac ureticisi farkli agirlik ve olculerde araclar urettigi icin hepsinin hava basincindan haberi olmayabilir. Hatta bazi durumda ureticiler on ve arkaya farkli hava basinclari oneriyorlar. Ornegin arac tam yuklu ve 4 kisi ile seyahat edecgin zaman farkli hava basinclari olabilir. Hic kimse usenmesin ve lastiklerinin hava basincini ayarlasin kesinlikle onun menfaatine olacaktir. Ya kapi icinde yada depo kapaginda grafikler ile belirtiliyor hava basinclar.
Bunun yaninda turkiye yol sartlarini goz onune alirsak eger lastiklerinizi en fazla 10.000 kilometrede bir balans ayarin sokun ve on arka yer degisimini muhakkak yapin. Gorecrksiniz lastiklerinizi cok daha uzun sure kullanma imkaniniz olacak.

Not: son yazdiklarimda cumleler vs dusuk olabilir lutfen dikkat etmeyin cunku tabletten yaziyorum klavye turkce degil ve kucuk oldugu icin yanlis harfler olabilir :-)
eyvallah abi aydınlattın bizi
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Lastikçiye itibar etmeyin, şoför kapısında yazıyor hangi durumda ne kadar hava gerektiği.

Şişirdiğiniz istasyona da dikkat edin, iki ayrı yerde kontrol edin havayı.
Merter'de ki 2. shell in hava pompası bozuk güvenmeyiniz. Yanlış basıyor havayı.
 
Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Sayın ballbreaker astra h aracımda er 300 turanza kullanmaktayım ve değişim zamanım geldi. Ben biraz gürültülü çalışması dışında çok memnunum aslında ve büyük olasılıkla da aynı lastikten alacağım, yazdıklarınızı görünce sizin de turanzaya alternatif fikirlerinizi almak isterim. Lastik ebadı 205-55-16. Verdiğiniz bilgiler için ayriyeten teşekkürler.
 
Ynt:

Uğur link' Alıntı:
Sayın ballbreaker astra h aracımda er 300 turanza kullanmaktayım ve değişim zamanım geldi. Ben biraz gürültülü çalışması dışında çok memnunum aslında ve büyük olasılıkla da aynı lastikten alacağım, yazdıklarınızı görünce sizin de turanzaya alternatif fikirlerinizi almak isterim. Lastik ebadı 205-55-16. Verdiğiniz bilgiler için ayriyeten teşekkürler.

Şu anda piyasada bulabileceğiniz en sessiz ve yuvarlanma direnci düşük lastik Pirelli P7 Cinturato serisi yada Pirelli P1 Cinturato serisidir. Kesinlikle çok memnun kalacaksınız bu lastikten. Hatta P7 Cinturato Blue serisi "AA" değerleri olan tek üründür. Benim aracımdada ER300 modeli var, lastiktende memnunum. Ama Türkiye yol şartlarına göre en uygun lastik yukarıda bahs ettiğim lastiktir. Siz tabi araştırmanızı yapıp öyle karar verin. Alternatif olarak Michelin Energy Saver seriside sizi memnun eder ama nazik bir lastiktir öyle bol çukura tümseğe gelmez kolay balon yapar ve yarılabilir.
 
Ynt: Ynt: Fren Mesafeleri 100- 0 ?

Sayın ballbreaker
Paylaşımlar için çok teşekkür ederim bende.

Benim de lastik incelemesi için önerebilecegim bir site
Www.tyrereviews.co.uk
Ingiliz lerin bilgilerine güvenirim.
Bu site Uluslararası birçok testi ve kullanıcı yorumları içeriyor. Bu çok da iyi oluyor. Test de çok başarılı çıkan bir lastik kullanıcılar tarafından hiç begenilmedigi oluyor. Tamamen beklenti ile ilgili tabi.

Son bir ayımı test ve yorumlar okuyarak geçirdikten sonra Dunlop sportmaxx rt almaya karar verip piyasada bulamayip yine gy efficient grip alıp çıkmak komik oldu :)
17" 215/50 lastik yok doğru dürüst piyasada.

Ha şunu belirteyim, hep performans lastiklerine baktım.

Idare edeceğiz artık bunlarla. :)
 
Geri
Üst