Fren sistemi arızaları sorunları
Fren sistemi arızaları sorunları çareleri;
[FONT="]A Frenler ses çıkarıyor: [/FONT][FONT="]
1-Resonanz sesi balata ile disk arası titreşim uğultu ötme(sebepleri ya çapak dan kaynaklı disk tolerans altında,veya yüzeyi düz aşınmamış, değişmesi gerek ya fren balatası yuvaları kirli ,paslı,tel fırça balata sprayi ile temizlenip bakır macun sürülmeli.
2- Diğer olasılık balata sert veya bitik değişmesi gerek
3- fren balata yüzeyi veya disk yüzeyi paslı kirli(temizlenmesi gerek)
4- kaliber bozuk (silindir çalışır vaziyete getirilmeli veya pistonlar yenilenmeli manşeti ile birlikte yani rektefe diyelim)
5- fren balata yeni ise diske tam alışmamıştır disk çapakları alınmamıştır.
B Fren etkisi azalıyor;
1- pedal yolu normal ise
a) balatalar yağlanmış yanmış veya sertleşmiştir,çözüm; balatalar değişecek
b)balatalar yeni ise alışma süresi 300km ye erişilmemiştir.(gene dikkat yeni balata ve disk değişiminde 300km sert frenden kaçınınız)
2-fren pedal yolu kısa ise
Fren güclendirici çalışmıyor (vakum hortumu wastegate kontrol edilmeli hatta ventil dahil)
3- Pedal yolu uzun
Bir fren merkezi arızalı(örnek bir kaliber pistonu)
4-Arka fren arızalı(arka kampana balata kontrol edilmeli)
C Yüksek hızda fren yapıldığında fren gücü az olması ;
[/FONT] 1- A 2 den A5 bakınız
2 - B1 den B4 kadar bakın kotrol edin
D Fren pedalı yaylı;
1- frende hava var (tüm sistemin havası alınmalı hidrolik yağ değişmeli)
2- Zor şartlı uzun yolda devamlı frene basıyorsanız bu normal
E Fren Pedalı dibe kadar gidiyor;
1- Ana fren merkezi arızalı (değişmeli veya tamiri mümkünse atmir edilmeli)
2- her hangi bir yerde fren hidroliği patlak veya kaçırıyor(piston dahil)
3- fren hidrolği çok eski
F Fren pedal yolu uzun;
1-Disk düzgün değil
2- balata(arka kampana) ayarı doğru değil (burda araçınız durduğu yerde freni bir iki pompalayıp sert basarak tik sesi gelmesini bekleyin) astra f lerde tahminim G lerde sistem değişmedi Arka kampana baltaları dişli sistemli bu şekilde diş atlatmış kampanaya yakşaltırmış olursunuz,bunu bir iki defa yapın) tabii kampana içi tolerans altında aşınmış eski değilse.
3- fren hidroliği kaçırıyor
G Fren hidroliği seviyesi düşük;
1- fren disk yada balata seviyesi düşük bitmek üzere
2- Fren hidroliği bir yerden kaçırıyor
H fren tek tarafa çekiyor;
1- Bakın A2 den A7 ye
2- Fren diski arızalı veya farklı balata var(sertleşmiş tek taraflı)
3- Teker hava basıncı farklı
4- Direksion ayarı bozuk
İ Fren yapınca sürtme (tiz alçak frekans ) sesi gelmesi pedal (hatta aks)ın titremesi ;
Sebepleri;
1- Dİsk yüzeyi düz değil derin(oyuk) cizikler oluşmuş
2- Disk monte edilirken proya yüzeyi temizlenmemiş (pas,kirden) bundan dolayı anormal derecede diskte belli yerlerde yüzey aşınması fazla oluşmuş(disk yüzeyi parelel değil)
Her halukarda disk değişecek porya disk gelecek yüzeyi temizlenecek yeni disk monte edilecek.
K Fren yapınca Ses gelmesi (yüksek frekans) pedal hatta aks karoseri tirtremesi;
1-Fren caliber pistonları sorunsal,(hareket etmiyor)
2-Disk yamulmuş(paralel) değil
3-Balata montaj hatası
4- Disk tolerans altına inmiş kenarları çapaklı (disk toleransı düşünce torna risktir) kesinlikle değişecek Torna parasına verilene sağlığınız aileniz için değişmek en akıllı iştir.
Çözüm; 1 de kaliber tamir edilecek, 2 de disk değişecek, 3 de fren caliber balata sistemi temizlenecek tekrar monte edilecek , 4 de disk değişecek
L Balata görünümüne göre sorunlar çözümler;
1- Balata tek taraflı incelmiş; kaliberde eğilme veya balata yolu paslı balata hareketi kısıtlı
2- Balata yüzeyi düz değil ses çıkarıyor; disk yüzeyi tırtıklı hatta kenarları çapaklı, fren yapınca titreme ses yapıyor. Disk ve balatata değişecek
3- Bir aksda veya iki aksdaki fren balata kalınlıkları değişik ; fren balata yuvaları(çivileri) paslı balata takılı kalıyor veya kaliber rahat hareket etmiyor;kontrol edilmeli,pas kir temizlenmeli pistonlar kontrol edilmeli
Şimdilik bu kadarı aklıma geldi ekledim
kusura bakmayın aklıma geldikce ekleyeceğim iu an eklediğim fren pedali mesafesi uzun dibde kavrıyora arka kampana balata mesafesi açık onu ekledim