Frontera 3.2 V6 hakkında detay bilgi.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yuhu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yuhu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese selam,

Sitede ve internette frontera b serisi ile ilgili çok detay bulamadım. Bu arabayı almayı düşündüğüm zaman detaylı bir araştırma yapmıştım. Bu arabayı merak edenler olduğunu biliyorum. Bu sebeple size internette araştırırken bulduğum ve kendi deneyimlerimden öğrendiğim birkaç bilgi vereceğim.

İlk olarak araın teknik detaylarından bahsedelim. 3165 cc, 6 silindir, 205 beygir, 1.872 kg, 400 lt yakın bagaj hacimli, max hızı 188 km (ben en fazla 175 km/h gördüm), 0-100km 10 sn (benim ölçtügüm 11.5 sn). Son iki ölçüm büyük olasılıkla aracımın LPG ‘li olmasından kaynaklanıyor.

Aracımın donanımları airbag(yolcu, sürücü), Abs, deri döşeme (ısıtmalı ön koltuklar), hidrolik direksiyon, klima, hız sabitleyici, 4 cam otomatiği ve elektrikli, ısıtmalı yan aynalar, immobilizer, Otomatik vites, arazi vitesi, tek tuşla sürüş anında 4x4 özelliği, elektrikli sunroof, ön far yıkama ve çeki demiri var. Daha başka özellikleride var fakat standart bir şehir içi sürücüsünün bilmesi gerekmiyor. (fakat ileride bunları öğrenip arazi şartlarında kullanmayı düşünüyorum.)

Frontera aslı adı ısuzu wizard dır.. Bu araç tüm dünyada satılmışdır ve çokcada satmışdır ama her coğrafyada farklı isimlerle satılmışdır. Aracın arazi ve çöl yeteneği çok iyidir.
Amerikada Isuzu Rodeo adıyla satıldı ve bir zaman Amerika’daki en popular suv sınıfında zirvede durdu.


ingiltere opel vauxhall adıyla satılır Epeyde tutmuş bir araçdır. Mısırda Chevrolet Frontera adıyla satılmışdır..
Isuzu Cameo ve Isuzu Vega adıyla Tayland da satılmışdır
Isuzu Frontier adıyla güney amerikada satılmış, ve Chevrolet Rodeo adıyla Ekvator, Kolombiya ve Bolivyada satılmışdır.

Üstündeki 3.2 Gm motor opel signum,vectra ve omega larda kullanılan aynı motordur ayrıca aynı motor Cadillac Catera (omeganın amerikan versiyonu) ve 2003-2007 arası cadillac cts de kullanılmışdır..
Ayrıca aynı blokda üretilen motor 3.0 versiyonu olarak saab 9000 ve ve saab 9-5 serisindede kullanılmışdır.

Haliyle parçada pekde sıkıntı olmaması gerekir. Motoru v6 euro 4 normlarında gayet kaliteli bir motordur..

Bu kadar bilgiyi vermemin sebebi şudur Bilinenin aksine bu aracın aslında dünyanın hiç bir yerinde parça sıkıntısı yokdur. Bu araçla dünyanın hangi ülkesine giderseniz gidin parça sıkıntısı çekmessiniz yeterki aracın ismini modelini doğru telaffuz ediniz..

Dünyada bilhassa ingilterede çok sevilen meraklısı fanatiği çok olan bir araçdır fronteraowners.org sitesindende frontera sevenleri bulabilirsiniz..

Türkiye’de parça bulamayanlar varsa ebay gibi alış veriş sitelerini kullanarak her tür parçayı temin edebilirler ebay asyada arıyorsanız ısuzu olarak aratın ebay ingilterede arıyorsanız normal frontera olarak aratın ebay americada arıyorsanız gene ısuzu diye aratın karşısınıza aracın bütün parçaları çok ucuza çıkıcakdır.. Motor parçası ararkende sadece frontera diye değil vectra signum omega diye sorarsanız her satıcı uyduğunu bilmez elinde parça varsada o listesindeki fronteraya bakar onu bilmesi gereken sizsiniz.. “ (Bu kısım alıntıdır, alıntı yaptıgım siteyi ve arkadaşı hatırlayamadığımdan yazamıyorum, burdan sevgilerimi sunuyorum J)

Bu alıntıyı okuduktan sonra e-bayde ufak bir araştırma yaptım, ve bilgilerin gerçek olduğunu teyid ettim.

Bu araç bir 4x4. Ancak off-road yapan arkadaslarımdan ve internetten edindiğim bilgiye gore hafif off-roadlarda standart donanımı ile bir problem yaşanmadığı ancak agır şartlar için birkac değişiklik yapılası gerektiğidir. Eğer benim gibi aracı şehirde kullanan, haftasonları ufak tepelerde, yeşilliklerde gezdiren, yazın kumsalda dolanan biriyseniz problem yaşamayacaksınız.

Gelelim aracı ilk gördüğünüzde ve bindiğinizde hissettiklerinize. İlk olarak bu arabayı görüpte beğenmeyene rastlamadım. Ben ilk gördüğümde aşık oldum. Oldukça dikkat çekici bir araç. Eğer benim gibi çok nazik hatlardan ziyade cok olmamak şartı ile daha kaba hatları seviyorsanız daha çok beğeneceksiniz. Arabanın cok farklı bir havası var. İçine bindiğinizde 2000 model bir araba için hiç fena olmayan bir görüntü ile karşılasıyorsunuz. Koltuk son derece rahat ve destekli. Göstergeler şık. İlk kez yüksek bir araba kullanıyorsanız görüş açısına alışmak biraz zaman alabiliyor. Özellikle park etmek tam anlamı ile bir işkenceye dönüşebiliyor. (Şu anda problemim yok, park sensörünü dahi almaktan vazgeçtim. Ama ilk günlerde arkadakine sıfır diye park ettim diye inip arada daha 1 mt oldugunu gördüğüm cok oldu ). Ama en büyük aşk arabayı çalıştırdığınızda hissediliyor. Marşa bastıgınızda, özellikle biraz gaz verdiğinizde, o koca arabanın sağa sola sallandıgını görmek, hissetmek, o sesi duymak gerçekten muhteşem. Aracın otomatik vitesi sürüşe son derece duyarlı. Spor modu var. (0-100 km arasını spor modunda denemıstım) Neredeyse 2. viteste 100 yapıyor. Direksiyon yumuşak ancak manevra kabiliyeti beni biraz üzdü. Park esnasında diğer suvlarla bir hamlede yapacagım hareketi, bu aracla 2 hatta 3 hamlede yapmam gerekebiliyor. Eğer araçtan performans bekliyorsanız, sizi yarı yolda bırakmıyor. Kalkıslarda atak. Şahsen ilk kullandıgımda bu kütlede bir aractan bu kadar hızlanma beklemıyordum. Frenlerde de herhangi bir problemle karşılaşmadım. Aracın 4x4 özelliğini kullandım, dediğim gibi tek tuşla geçiyor ama kar kıs olmadıgından pek birşey anlayamadım. Sadece araba kızgın kızgın sesler cıkarmaya basladı. Bende cok kızmasın dıye 4x2 ye aldım J. Şehir dısında yüksek hızlarda aracın kontrolü biraz daha zorlaştığı söyleniyor ancak ben böyle bir problemle karşılasmadım.

Gelelim aracın en merak edilen kısmına. Yakıt durumu. Aracı hem şehir içinde, hem uzun yolda kullanma fırsatım oldu. Şehir içinde eğer cok hız kalkışlar ve ani hareketler yapmazsanız 0.33 krş/km yakıyor. Biraz daha atak kullanmak isterseniz 0.38 krş/km oluyor. Yani normal bir sürücü için ortalama 0.35 krş/km diyebiliriz. Uzun yolda 0.30 krs/km ye kadar düşüyor. (ort 120 km/hr). Tabi bu veriler Lpg’li bir araç için. (Lpg fiyatı ort 2 TL / LT). Benım bır oncekı aracım vectra 1.8 idi. Ortalama sehır ıcınde 25 krş/km yakıyordu. Elbette bu durum insanın arabadan ne beklediği, ekonomik durumu ve arabadan aldığı zevk ile değerlendirilir. Bence bu özelliklerdeki bir araba için çok uçuk bir rakam değil. Eğer benim gibi araba kullanmaktan zevk alan, hatta haz alan biriyseniz, bu durum cokta umrunuzda olmuyor. Ben arabaya hiçbir zaman bir yerden bir yere taşıyan, 4 tekerlekli, motorlu bir taşıt olacak bakmadım. Her kullandığım arabayı hissettim. Vectramı sattığımda evcil hayvanımı baskasına vermıs gıbı hissettim, bir kez daha dönüp bakamadım. Anlatmak istediğim eğer bir arabayı seviyorsanız, sabah işe giderken onu gördüğünüzde mutlu oluyorsanız hatta bilen bilmeyen hakkında yorum yaptıgında sinirleniyorsanız, masrafta çıkarsa, çokta yaksa umrunuzda olmuyor. En azından ben böyle düşünüyorum.

Sonuç olarak aracın fiyatına bakarsanız ortalama 20.000 TL – 22.000 TL ye (internette 30.000 TL hatta uzeri fiyatlar oldugunu bılıyorum, ama onları ıstısna olarak kabul edıyorum) uygun bır frontera alabılırsınız. Aracın özelliklerini, donanımını, piyasadaki diğer araçlarla karşılaştırın. Yada hepsini geçtim. Aracı bir kere kullanın. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.


Anlatmayı unuttuğum daha birsürü şeyin olduğuna eminim. Merak ettiğiniz konuları seve seve cevaplarım.

Sevgiyle kalın.
 
acaba vectra b cdx 2.0 otm satılıp ta bu araç alınır mı ne dersiniz?
 
Miroğlu bile kullandı bunu, hey gidi hey heyy :)
 
Öyle güzel anlatılmış ki, kendi kendime ''para olsada alsak'' dedim :)
 
vergi ve yakıt sıkıntısı olmasa binilebilecek en iyi araçlardan bir tanesi...
 
Geri
Üst