- Konuyu Başlatan
- #21
- Katılım
- 1 Mar 2024
- Mesajlar
- 340
- Tepkime puanı
- 157
- Puanları
- 43
Yazdıklarınızın neredeyse hiçbiri verimlilikle alakalı değil ki.
Ben bu konudan sizin kadar emin değilim galiba. Bunların 200 hp olanı da 100 hp olanı da aşağı yukarı 15-17 kw arası tüketiyor. Otobanda da 20 kW. Elbette Ami Topolino falan az tüketiyordur ama onları 2 tonluk arabayla karşılaştırmak onlara haksızlık 4.65 boyundaki 2.2 ton olana da hakarettir. Ki dediğim gibi o az tüketimden de emin değilim ben. Atıyorum 500kg lık araba 10kw tüketiyorsa 2tonluk alet 20 kw tüketiyorsa 2 tonluk olanın daha çok tükettiğini söyleyemeyiz, temelde daha verimli olduğunu dile getirmemiz lazım.
Corsa benim çoook uzun süredir ilgilendiğim bir araba değil, Parça fiyatları hakkında da fikrim yok. Ama bu benzinli araba için de geçerli dizel için de geçerli. Eğer sizin teziniz doğru olsaydı AdBlue sorunlarından DPF dolmasından herdaim muzdarip olan egzantrik zincileri ile ilgili türlü türlü hikayeler olan dizel PSA motorlu araçların dip fiyat görmüş olması gerekirdi. 100 bini geçmiş olan bu sorunların başgösterdiği bir arabanın bakım maliyeti 200 bin lira civarında. Ki sadece triger kayışının değişme maliyeti bile 70 bin lira yetkili servislerde. AdBlue zamazingosu için kimisi 40 diyor kimisi 60. DPF kim kaça kaptırabilirse. O arada enjektör ve turbo sorununuzun çıkmayacağını, yoldaki dingil bir istasyonun size çakma mazot itelemeyeceğini düşünüyoruz tabi. Yağını suyunu lastiğini değiştirdin al sana oldu 200 bin lira.
Batarya bitmez. Opel diyor ki, 8 sene sonra senin Grandland'ine koyduğum batarya %70 kapasite ile çalışacak. 77kW batarya var. Hadi faydalı kısmından alalım 73 olsun. 73x%70= 51kW. Yani bugün halihazırda satılmakta olan Volkwagen ID4, ya da Opel Astranın sıfır halindeki batarya kapasitesine düşecek. Yani kaza bela olmadığı sürece 8 sene sonunda illa batarya değiştirmeye gerek yok bu durumda. Ha satın alımlarda şuna dikkat etmek gerekecek, satın alınması düşünülen arabanın batarya performansının kontrolü mutlak surette şart.
Bu Elon manyağının kafası bir garip çalışıyor. En ucuz şarj noktaları da tesla da mesela. Millet 12 liraya kw ını satarken adam 7.90 dan satıyor. Keza Opel monophase (220V) şarj kablosuna 27 bin lira isterken adam aynısına 6000 lira istiyor. Ya o salak ya Stellantis kazıkcı.
Valla binmediğim kullanmadığım arabalar değil. Mokka kullanmadım gerçi ama Astrayı en son GTC de bırakmıştım. Ondan önce de kısa süreli OPC vardı zaten. Atmosferik benzinliden bahsettiğin dizellere geçince evet etkilenirsin ama orta uzun vadede o torkun ne olduğunu görürsün. Ben bunu almadan önce 300nm torklu dizel kuga kullanıyordum. O da 1800 kg falan zaten. Ondan önceki de 1.5 dizel Grandlandti, bir önceki gene kugaydı, vs vs vs. Hep bir Opel bi Ford diye gitmişim. Arada Volvolar, Toyotalar ve Fiat VW oldu falan filan ama evde hep ya bir Ford ya da bir Opel oldu. OPC ve GTC hariç Opellerin hepsi dizeldi. He bir arada 2011 di galiba (2010 da olabilir) 1.2 atmosferik Corsa almıştım kızıma ama o sayılmaz onu ben kullanmadım. 2003 ten bu yana dizel kullanıcısıyım zaten. Elektrikli ile dizel arasındaki farkı değerlendirebilirim gibi geliyor bana.
Kişisel tatmin olayı farklı bir konu. Fransızların şark kurnazlıklarına gelmeyin. O arabanın benzin motoru 130 hp. Elektrikli motorun gücü belli değil. Hybrid güç 200 hp yazmış. Muhtemelen 70 hp lik ufak bir elektrik motoru koymuşlardır. Motor denilen şey pil değil, benzinli motorla ard arda bağlayınca gücü birbirine eklenmez.Hadi aşırı iyimser olup elektrikli olan 145kW diyelim, onun gücünü baz aldılar desek 1 .8 kW lık batarya ile 145kw motor dönmez bile zaten.
Özetle hikaye o 200 beygir kısmı. Ha kötü mü? Bence değil, 8.4 sn 0-100 ü olan o boyuttaki arabaya kötü demek ayıp olur zaten. Ama hala rutin bakım gideri var, hala benzin masrafı var. Ve akıcılığının elektrikliye yaklaşması imkansız. Vitessiz olmanın avantajı.
MTV kısmına katılıyorum. Ama vergiden bahsedeceksek alırken verdiğimiz ÖTV den de bahsetmemiz gerekir. Daha düşük güçlü, teknik olarak da her anlamda daha oldskool olan, üstelik PHEV de olmayıp MHEV olan Grandland 2400 lira iken bu arabalar 1850 liraya satılıyor. Aradaki 550 bin liralık farkı yıllık MTV ile kapatmaya benim ömrüm yetmez. Bu farkın sebebi elektriklide ÖTV nin %10 olması. Normalde elektriklinin fatura bedeli hybridten 6000 euro daha fazla.
Neyle gidiyorsun çok merak ettim. 6 litre tüketsen 3500 km ancak yaparsın. 6x45=270 lira/100km minimum. Pinti moda girip 5 litreyle yürürüm diyorsan elbet daha az tüketebilirsin ama ona girince elektriklide 25 liraya gidiyor aynı mesafeyi. Bu tip karşılaştırmalar petrol-headler açısından pek içaçıcı olmaz.
Valla ne zahmeti olduğunu ben henüz anlayamadım. Fişi takıp gidiyorsun, dolunca sana mesaj geliyor, gidip arabanı alıyorsun. Ortalama yarım saat falan sürüyor bu süre. Pompacı beklemek yok, kasaya gitmek yok, şu yok, bu yok. Gidip alışverişini yapıyorsun, kahve içeceksen kahveni içiyorsun. Haftada bir zaten alışverişe gidiliyor. Ki ben tek başıma yaşıyorum, 4 kişilik bir aile zaten gidiyordur. Yok ben dışarıda şarj yaptırmam diyorsan ve evinde imkanın varsa daha da kolay. Akşam eve gelince bırak sabah fişini çek devam et. Nesi sahmetli bunun?
Ben gene söyleyeyim, batarya teknolojisinin daha çok su götüreceğini, zaman içinde gelişeceğini düşünüyorum. Bunlar daha yeni ayaklanmaya çalışan 2 yaşındaki bebekler gibiler. Ama elektrik motoru aynı elektrik motoru. Çok çok batarya değişir, şarj sistemi/hızı gelişir, gene aynı motora takılır devam eder. Stellantisin kullandığı batarya teknolojisi zaten yeni bir teknoloji değil. Rakipler 800V mimarisinde ve LPF ye geçti Stellantis 400V mimari ve NCM batarya kullanıyor. Stellantis önümüzdeki sene İspanyada bir batarya fabrikası açacak, orada ne üretecekler onu bilmiyorum umarım LPF falandır.
Şunu da teyid edeyim, "bence de" şehiriçi için küçük elektrikli amaçlar ideal. Ama buradaki küçük tanımı bende biraz farklı. Ami gibi topolino gibi triportör boyutlarındaki aletler bence araba sayılmaz. Onun vergisi bile olmaması lazım. Ama Corsa, Polo, Fiesta falan gibi aletler makul. Renault un Zoe si mi ne vardı. 200 km yi geçebilen menzili olsa şehiriçi için ideal olabilirdi. Ama şu an e208 ya da corsa-e gibi modeller şehiriçinde en mantıklı elektrikli arabalar gibi gözüküyor. Onlarında tüketimi büyüklerinden çok farklı değil. Frontera onlardan biraz daha az tüketiyor galiba.
Bu arada %70 şarj kapasitesini sağlayan çıkma bataryalarınız varsa alınır. Benim Bodrumdaki evin güneş enerji bataryalarını 50 kW la değiştirmek hiç fena fikir değil30kW da olur. Şimdikiler 10 kW mı ne olması lazım.
Hocam Motor GÜCÜ YÜKSEK Elektrikli araçlar daha Verimli REJENERATİF FRENLEME yapabilmekte dolayısıyla daha genel Verimlilikleri de Yükselmektedir.
Fırçasız Brushless motorlar %95 civarında Verimliliğe sahiptir. Fakat Daimi Neodyum Mıknatıslar nedeniyle Pahalıdır. 15 Yıl sonra Mıknatıslarin çekim kuvvetleri büyük ölçüde azalmakta Motor gücü düşmektedir.
Bildiğim kadarıyla sadece Megane etech Fırçasız Motor yerine Farklı bir motor kullanmaktadır.
DİZEL meselesinde şöyle bir durum vardır
Servisin Alternatifi Sanayide bugün motor Rektefesi 150.000 Lira civarında tutmaktadır.
Dpf Egr Adblue sistemleri İptal edilmektedir.
Ancak ELEKTRONİK Arıza durumunda Sorun daha karmaşık hale gelmektedir.
Bu sorun ELEKTRİKLİ yada DİZEL tüm araçların derdidir.
ARIZA durumunda ELEKTRİKLİ araçlar ciddi masraf açmaktadır.
BATARYA ÖMRÜ noktasında %70 Pil SAĞLIĞI sizi Yanıltmış muhtemelen
Hocam %70 PİL SAĞLIĞI demek BİTMİŞ Batarya anlamına gelmektedir!!!
Sıfır Araç 300 km gidebilirken 9 Yaşındaki %70 Pil Kapasitesi kalan otomobil 100 km ancak gidecektir.
Nmc Batarya ÖMRÜ Maksimum 10 YILDIR. LFP 12 Senedir.
Fakat LFP Batarya Soğuğu sevmez hem Şarj hızı Düşer hem de Menzili.
Tesla SR 60 kW Bataryası ile KIŞ mevsiminde -5 C derecede Şehir içerisinde SAKİN sürüşle 200 km Yol ancak yapabilmekte.
Yani 100 km'deki TÜKETİMİ 30 kW olmakta!
150 km Sabit OTOBAN hızlarında Tüketim 35 kW civarında gerçekleşmekte. Şarjı 170 km zor Dayanmakta.
110 km ile 18 - 20 kW Tüketen Elektrikli araçların Yüksek HIZLARDAKİ Tüketimleri Dramatik şekilde ARTMAKTADIR.
DİZEL araçlar ise 110 km ile 5 Litre yakarken 150 km ile 6 Litre Tüketecektir.
Bu nedenle Elektrikli araçlar ŞEHİR İÇERİSİNDE kullanıma çok daha Uygundur.
HİBRİD araçlardan 1.2 Austral Şehir İçerisinde 4 - 5 Litrelik bir Tüketime sahiptir. 46 Lira BENZİN fiyatından KM BAŞINA 2 Lira civarında Yakacaktır.
Şehir içerisinde 9.000 Liraya 5.000 km civarı Yol Yapması mümkündür.
ELEKTRİKLİ Araçlar da kW saati 11,9 Liradan İstasyondan Şarj ile Şehir içerisinde ortalama 17 kW Tüketimle KM BAŞINA 2 LİRA Yakacaktır!
Bazı dezavantajları nedeniyle Elektrikli Araçların İKİNCİ EL Değer KAYBI içten yanmalı otomobillerden çok Daha FAZLADIR..