gaz verince gelen şırıltı ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hsnmsn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu olay benim tipoda başıma gelmişti usta sogutma suyundaki havayı aldıktan sonra düzeldi.
 
ustamıza sordugumda bunlar kapalı sistem hava olmaz bunlarda cevabını verdi. Aracım Corsa C 1,3 dizel 2004 Model.

Hava olabilirmi? Ne dersiniz arkadaslar? araç su eksiltmiyor, radyatörlerde delik olsa su eksilmezmi?
 
ustamıza sordugumda bunlar kapalı sistem hava olmaz bunlarda cevabını verdi. Aracım Corsa C 1,3 dizel 2004 Model.

Hava olabilirmi? Ne dersiniz arkadaslar? araç su eksiltmiyor, radyatörlerde delik olsa su eksilmezmi?

Şimdi eğer virajlarda felan su sesi geliyorsa bunun için silece altı plastiği sökün tahliyeler tıkalı orası su doludur...bununla motorda gaza basınca su sesini karıştırmayın...eğer motorda su sesi geliyorsa çalıştırınca gaza basınca burda sistemde hava olduğunu gösterir,buda ya su seviyesi az yada conta
 
Şimdi eğer virajlarda felan su sesi geliyorsa bunun için silece altı plastiği sökün tahliyeler tıkalı orası su doludur...bununla motorda gaza basınca su sesini karıştırmayın...eğer motorda su sesi geliyorsa çalıştırınca gaza basınca burda sistemde hava olduğunu gösterir,buda ya su seviyesi az yada conta


Virajlarda gelmiyor ses, gaza bastıkça göğüs kısmından gelen bir şırıltı sesi.

yagmur tahliyelerini temizledi ustamız. aracın suyu boşaltılıp, antifiriz de koyuldu 4 lt. bunlara ragmen gaza bastıgımda şırıl şırıl bir ses duyuyorum tıpkı sürahiden bardağa su doldururken çıkan ses benzer bir ses.


  • Aracım su eksiltmiyior
    Radyatörde ısıtma sorunu yok.

Bunlardan yola çıkarak sistemde hava varsa corsa c nin havası nasıl alınır? yada conta problemini nasıl anlarız.? Teşekkürler.
 
hava olması normal değil...yani sistemde hava olsa kendiliğinden gider ama devamlı olması ya bir yerden su kaçırıyor yada conta bunun için basınc testi yapın derim
 
hava olması normal değil...yani sistemde hava olsa kendiliğinden gider ama devamlı olması ya bir yerden su kaçırıyor yada conta bunun için basınc testi yapın derim

İlginize teşekkür ederim. Bu basınç testini nerede yaptırabilirm?
 
Değerli arkadaşım üzülerek söyleyim. Bu sesin olması contanızın ömrünü tamamladığının göstergesidir. Opeller hava yapmaz. Havası varsa bile kendiliğinden atar. Aracınız şuan itibariyle su eksiltmiyor olabilir ama 2-3 ay sonra o sorunda başlayacaktır. Eğer motor soğukken genleşme kabını açtığınız zaman hava atıyorsa bilin ki contayla ilgili problem vardır. Aracınız hararet yapmadan daha büyük masrafa yol açmadan contanızı bir test ettirin.
 
Bu sorunun kaynağını eğer söyle bir geçmişine dair ve varsayım üzerinde göz atacak olursak. Siz aracı 2.el almışsanız ve aldığınız araç sahil kesimlerinde kullanılan bir araçsa muhtemelen önceki sahibi aracına antifriz koymamıştır. Sizde aracı alıp antifriz koymuşsunuzdur. Tabii uzun yıllar su kullanıldıysa aracın contası çürümüştür. Antifrizde bu çürüğü iyice açar. Sonuç olarak böyle şırıltılarla başlar, radyatör değişir, su boruları değişir ve en son çare olarak conta değişir. Şunu unutmayın conta yakan her aracın yağına su karışacak, yağda su olacak diye bir şey söz konusu değildir. İyi bir usta aracın sesinden bile anlar.
 
Bu sorunun kaynağını eğer söyle bir geçmişine dair ve varsayım üzerinde göz atacak olursak. Siz aracı 2.el almışsanız ve aldığınız araç sahil kesimlerinde kullanılan bir araçsa muhtemelen önceki sahibi aracına antifriz koymamıştır. Sizde aracı alıp antifriz koymuşsunuzdur. Tabii uzun yıllar su kullanıldıysa aracın contası çürümüştür. Antifrizde bu çürüğü iyice açar. Sonuç olarak böyle şırıltılarla başlar, radyatör değişir, su boruları değişir ve en son çare olarak conta değişir. Şunu unutmayın conta yakan her aracın yağına su karışacak, yağda su olacak diye bir şey söz konusu değildir. İyi bir usta aracın sesinden bile anlar.

İnal15,
Arkadaşım çok güzel bilgiler vermişsin. Sana durumu şöyle özetlesem yardımcı olabilirmisin?

2013-Mart ayında aldım aracımı, sürücü altındaki döşemenin göl içinde oldugunu hatta sürücü arkasındaki döşemenin de ıslak oldugunu farkettim. İstanbul-Ümraniyede tanımadıgım Özel bir opel servisine gittim. Direk yagmur tahliyelerine baktılar ve buraları temizlediler. Yoğunca yaprak kütleleri çıktı. su döktüler temizlendi.

2 hafta sonra döşemedeki ıslaklıkta hiç azalma olmadıgını farkedince tekrar gittim aynı servise, aracı bıraktım. ön silecek mekanizmasının altındaki bölümü komple söküp, suyun nereden girdiğini anlamaya calistilar ve silikon vs uygulama yaptılar, fren servosunun ordan biyerden aldıgını söylediler. silikon kuruyunca, araca antifiriz de koyup teslim ettiler. (en baştan beri su şırıltısı var, servisteki ustaya da söyledim, inatla sesi duyamadıklarını söylediler) (Servise yaptıgım ödemeler; 20 TL tahliyelerin temizlenmesi, 170Tl antifiriz ve silikon uygulaması.)

3 gün önce döşemeyi bir yıkamacı da iyice kurutturdum, kontrol de ettim kupkuru. Bugun sabah kontrol ettiğimde şoför döşemesi ıslanmış, Bu üç gün içerisinde uzun bir yol kat etmedim. max. 5km yol yapmışımıdır. Yağmur yağmadı, aracı yıkatmadım, su birikisinden de geçmedim.

Kafam karmakarışık ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum. Araç su eksiltmiyor fakat aracın şoför tarafındaki döşeme ıslanıyor.

Rica etsem yardımcı olabilirmisiniz? En azından izlemem gereken yol hakkında bilgi verirseniz minnettar olurum.
 
Döşemelerde ıslaklık varsa kalorifer peteğinde sorun vardır. Ön göğüs sökülecek onun arkasındadır zaten. Kalorifer musluğunu da değiştirin. İyi bir elektrikçi sizin sorununuzu çözer.
 
Geri
Üst