sanayideki inanış ve söylem; gazyağı boyayı yumuşatır ve besler derler. gazyağı bulamazsan mazot kullan farketmez diye de eklerler. bana göre bunun hiç bir bilimsel dayanağı yok.
gazyağının arabanın üzerindeki zift lekelerini çıkarmaktan ve motordaki yağı, kiri akıtmaktan başka hiç bir faydası olmaz.
üstelik araba gazyağı ile yıkandıktan sonra şampuan ile iyice yıkamazsanız acaip toz toplar ve o toz arabayı kötü çizer.
bir daha pasta cila, boya koruma ihtiyacın olmaz lafına gelince; senin yıkamacı ya tam salak ya da tam üç kağıtçı imiş. ben arabayı kaç defa gazyağı ile yıkadım ve her yıl 3-4 defa onca para ve zaman harcayıp boya koruma yapıyorum. boya koruma bile 3-4 ayda etkisini yitiriyor, gazyağı ne olaki onun yanında.
gazyağının litresi 5 lira al 1 litre gazyağı arabayı yıkayıp kurtuladıktan sonra süngere emdirip arabayı komple köpükler gibi dolaş. 5 dakika bekle ve şampuanla arabayı yıka duruma bak gazyağı tam çıkmamışsa bir daha yıka.
alt tarafı 5 lira ve 1 saat.
gazyağı her derde deva olsa tirilyon dolarlık bir sektör oluşmazdı dünyada.
bunlar cahil lafı, ötobüsçülerin çoğu otobüsü yıkarken suyun içerisinie çamaşır suyu ya da sirke koyar. sebebini sorduğunuzda boyayı parlak gösteriyor der. ama bilmezki ya da umurunda olmazki boyanın anası ağlıyor.
arabanın çok parlak ve güzel görünmesini istiyorsan ve boya çok umurunda değilse arabayı yıkarken suyun içerisine bulaşık makinesinde kullanılan sıvı parlatıcılardan koyun araba bulaşık makinsından çıkan porselen tabaklar gibi pırıl pırıl olur.