Gaz Yememe Rolanti Dalgalanma Motor Titreme

Bende de benzer sorunlar yaşadım deneme yanılma ile kendim buldum yoksa ustalar komple sökelim dediler. Aracım corsa sadece fikir vermesi açısından yazıyorum. Atesleme bobin kablo bağlantı yerinde nemlenme vardı. Oksijen sensoru soket baglanti pinlerinde yağ. Balata spreyi ile temizledim ve guzelce kur1uladım , yag kaçağının olduğu yeri (kapağa conta ekledim) çözerek kurtuldum. Bir kontrol edin derim. Soket pinlerinide kontrol edin kısa veya kopmuş olan yerinde oynayan varsa kablo değişimi de gerekebilir
 
arabamda hidrolik yağı kaçağı mevcut dediğiniz mantıklı geldi teşekkürler kontrol edeceğim

Birde distribütör kapağı bu arızaya sebep olabilirmi ?
 
Bendede yillardir tekleme, kesiklik problemi var. bu cumartesi arac dusuk devirlerde stop etmeye basladi aniden. Isiklara yanasirken devir dusunce stop ediyor oan vitesi bosa alabilirsem rolantide tekliyodu. Egr yi bogazi bogaza giren hortumlari kontrol ettim bisey goremedim. Benzine aldim baktim benzindede aynisini yapiyor. Buarada yillardir kesiklik zaten hem benzinde hem lpgde vardi. Servise gitmeye karar verdim daha servise varamadan yolda dreksiyon sertlesti pompa durdu, teyp kapandi, farlar sondu, klima sustu ve araba benzine gecti, lpg geciremiyordum. Araba fayton gibi oldu birden. Anladimki sarz gitti. Servise vardigimda da tespit ettikti sarz etmiyormus arac. Bu usta daha once arabayi bu sorun icin tum sensorler, manifold, beyin, bobin, bujiler, egr, yeni bogaz, depo havalandirma valfine kadar tek tek denedi ancak problemi bulamamistik. Araci yarin alicam nasipse. Ustamin dedigine gore duzgun sarz edememesi bu tarz problemlerde yaptirirmis. Eger sarz dinamosundan akuye dalgali akim geliyorsa dedi. Yarin araci aldigimda bikac gun test edicem bakalim bu sorunda duzelirse buraya yazarim arkadaslar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
motorun hava almaması gereken biryerden hava alıyor olabilir...benim kulbutor kapagının kaucuk contası yırtılmıstı mesela onu degistirdim duzeldi
 
motorun hava almaması gereken biryerden hava alıyor olabilir...benim kulbutor kapagının kaucuk contası yırtılmıstı mesela onu degistirdim duzeldi



Bunu dusunduk kontrol ettik ama bulamadik bisey. Ben halen havayla ilgili bir sorun oldugunu dusunuyorum, ancak biyandanda hava alsa hep ayni devirlerdemi yapar bunu diye dusunuyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
gaz kelebek potansiyometresini kontrol edin
 
Bende ki silkeleme sorunu %90 oranında azaldı kalan %10 lik kısmınıda sol aks başı arızalı ona veriyorum havalar düzelince onuda yapmayı düşünüyorum kendimce yapabildiğim arızaları yapmaya çalışıyorum,
şimdi gelelim nasıl düzeldiğine;şimdi evveliyatında 2000 dd altında ayağımı gazdan çekince ileri geri sallanma oluyordu ve devirlenirken hafif sallanarak devirleniyordu. öncelikle 1 adet avometre edinip buji kablolarının iç dirençlerini ölçtüm 2 kablomda hiç değer göstermiyordu diğerlerininde dirençleri çok yüksekti.istenilen değer araştırmalarım sonucunda avometre ölçüm skalasında 20kohm da ''0'' a en yakın direnç olduğunu gördüm eski kablolarımın 3 tanesi 16k civarında çıkıyordu 2 si zaten hiç değer vermiyordu bunun üzerine zetex kablo edindim değerleri kablo boyuna göre 1.13k ile 0.64k aralığında idi bunları taktım eski bujilerim ince paso tek tırnaktı orjinali kalın paso tek tırnakmış onları değiştim 2000dd silkeleme 1000dd silkelemeye geldi.sıra maf sen sörüne geldi onuda kartı kaydırmak suretiyle çözdüm daha stabil çalışmaya başladı( youtube ye video ekledim https://youtu.be/Qj54WkQ5Lk0 )ama silkeleme 1000 dd devam ediyordu sıra distribütör kapağını açmaya geldi kapak yansanayi hellüx marka imiş içerisine baktığımda iletken kısımlarda aşınma gördüm ayrıca tevzi makaram da valeo marka orijinal onunda dağıtıcı bakır kısmında hasar olduğunu gördüm ince zımpara ile düzelttim ancak kapak değişmeli idi bosch marka orijinal bi kapak aramaya başladım kapağı kelepir olarak bi parçacıdan 125 tl ye aldım en ucuz fiyat 260 tl idi kapağı taktım çalışma belirgin şekilde düzeldi ama tektük silkeleme devam ediyordu son olarak tevzi makarasını da ölçtüğümde verdiği direnç değeri 1.67k larda idi sanayiden yine kelepir intermotor (İngiliz malı muadil) ürünü 20 tl ye aldım ölçtüğümde 0,87k değer verdiğini gördüm montajı yaptım ve sonuç silkeleme %90 oranında kayboldu dediğim gibi aks kafası da değiştimi inşallah sorun tamamen çözülecek.
bu işlemleri tamamen kendim yaptım ustalarımız bu işlere yanaşmak istemiyor bi çoğu araç eski diye bakmak istemiyor,bu arada aracım 1992 vectra a kasa 2.0 motor.
yazdıklarım tavsiye niteliğinde değil bi çok arkadaşın başına gelip çözüm üretilemeyen silkeleme sorununa ait kendi çözümüme ait bilgi paylaşımıdır.
saygılar kolay gelsin.
 
Geri
Üst