sorun dediğim parçadan ise sabahları rolantide sorun olmayabilir. çünki jikle konumunda iken araç o bahsettiğim parçanın sorunlu olma durumuna göre arızayı hissettirmeyebilir. şimdi durum şu; o parça mekanik bir değişken diren. içinde direnç filmine sürten küçük fırçalar var. biz pedala bastıkça radyo ses düğmesini çevirir gibi yapıyor. ve kalkış esnalarındaki bir iki milimlik kısmı aşınıyor. bu aşınan kısım beyine pedal konumunu yanlış iletiyor ama sabah ilk çalıştırmada rolanti ayarlayıcı kelebeği jikle yaptırmak için, bu aşınık bölgenin ilerisine kadar ittirdiğinden o parçanın sorunu o anda belli olmaz. o parça kelebek miline bağlı gaza bastıkça kelebekle eş zamanlı hareket eder. eğer aracınız elektronik gaz pedallı falan değilse sizde de o potansiyometreden var ve sorununuz bu olabilir.