geç çalışıyorrrrr YARDIM

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Daha önceleride yazdım sorunum devam edıyor kısaca toparlayacak olursam araç corsa b 1.4 16 v x14xe ecotec motora sahip atiker marka lpg li bir araç.
Araç seyir halinde boşa atılınca stop edıyordu bunun için gidilen servis boğaz kelebeği dedi ve temizledi sonra manifoltun içine vida düşürdüler o yuzden manifoldu araç üzerinde uzun uğraşlar sonucu cıkardılar vidayı aldılar.toparladılar o arada buji ve buji kablolarıda değişti orjinalleri takıldı.ne olduysa bundan sonra oldu araç eskişehirin en sogunda sabah 1-2 sanıyede marşa basıp çalısırken ya uzun marş+gaz pedalına basıyorum yada 1-2 marş denemesinden sonra çalısıyor.gözlemlerim; sabah ilk çalısmada devir 500-600-700 diye vayas cıkıyor ve 1000-1100 civarı ilk çalısmadan 10 sanıye sonra kalıyor yola cıkıyorum ılk 1-2 km vites değişimlerimde dikkat ediyorum devir 1500-2000 arası duruyor bıraz yol ve ısınma olunca normale donuyor buda yoktu aracımda.bi yere stop edıp 5-10 dk sonra geldiğimde marşa bastıgım anda alıyor yada denemelik stop edıp basıyorum marş motoru doner donmez alıyor ama stop edıp 2-3 saat sonra gelırsem zorlanıyor.
Benzin pompası değişti fark olmadı eskisini geri taktım
yagı filtreleri değişti
trigeri devirdaim pompası değişti
ısı sensoru ve oksıjen sensoru değişti
bujılerı yenı cıft tırnak kablolar orj gm değişti
egzoz sistemi katalizor dahil kople değişti( ordada kazık yedik bilgisizlıkten katalızoru bosuna değiştirmişiz yerine boş bı kovan takıldı)
bunlar bu arıza ustune değişen yerler ama sonuç alamadım
düşüncem=
1saçma şekilde sokulen manifolt hava alıyor
2hortumlarda sıkıntı var
3 kablolardan olabılırmı sokum takıp esnası cok ugrasıldı ortalama 8 saat
4 lpg enjektoru kacırıyor
5 bogaz kelebegıne yakıt damlıyor
6 enjektorlerı komutlayan ısı sensorunden gelen bılgıyı kodlayan role arızalı
7 benzın basıncını ayarlayan parca arızalı
8 egr yada bogaz kelebegı takımında bır hata var
bunlar forumlardan edındıgım aynı sorunlar ve kendı dusuncelerım
yardım edersenız sevınırım her defasında yuklu meblalar odeyip sonuçsuz kalmak cok kotu.
 
slm. depon.a borulardaki benzin geri kaçıyor.onun için depon opellerde hep çeyrek ve çeyrek üstü olaçak.
boşta stop edmesi.de giderken boşa atılmaz. attıgın.dada.hava bogaza.yani
karbiratör.e giderken sensör hızlı giren havayı okuyor.
motor rolantide çalışıyor.yani
biri kalk gidelim diyor biri bok yeme otur diyor.sen olsan ne yaparsın.
bide hava filtresinden bogaza giden boruda çatlak veya sensorde sorun var
olabilir
 
boşa atma olayı derken keskin bir u donusu yapacagım mesela debriyaja basıp vites kucultup kalkana kadarkı olay yanı gıderken bosa atıp dakıkalarca gıtmek değil.ki bunu herkes yapıyor o vıtes değiştirmek,donerken ve yenıden gaza basma zaman diliminde stop edıyordu.ama hava filtresınden giden boru olayı aklıma yattı yada sensoru belkıde hava borusunun takıldıgı yerde bır sorun var bılmıyorum artık sorunda tek bıldıgım uzun(8-10)saat durursa arac gaza dokunmadan mars alıyor ama dıkkatımı ceken eskıden basar basmaz marsa araba soguk oldugu için 1100 devırlerde calısıyordu şimdi basınca 1100 e cıkana kadar 4-5 sanıye 300-400-600 gibi hafiften kalkıyor sankı gaz kelebegı zorlanıyor sogukta ısınınca bu olay yok ama
 
akışmetre de yapabilir..üzerinde hava giriş sıcaklık devresi var ;) ve debimetre tembelleşme halindede yapabilir... bi deneyin bakalım ....

ahhh gözünü sevdiğimin karbüratörü diyor insan bazen
 
geriye rolanti motoru ve filitreden bogaza giden :bir:boru sensör kalıyor dikkat edecegin yer? bütün borular körüklüdür körük aralarında olan yırtıgı ilk
bakışta görmek zor oluyor.dikkatli bak.bide bogazda nemlenme varsa bogozdanda ayrı hava alabilir.bogaz kelepçesini ve kelepçenin sardıgı alan yani boruyu konrol et komple sök öyle sensörüde söküp alkol veya sprey kolanya ile temizle
anlayacagın sensör harici hava almaması
 
akışmetre de yapabilir..üzerinde hava giriş sıcaklık devresi var ;) ve debimetre tembelleşme halindede yapabilir... bi deneyin bakalım ....

ahhh gözünü sevdiğimin karbüratörü diyor insan bazen
Artı ben ekleme yapayım...

+ buji ateşleme yapıyormu ona bak bujiyi söküp şaseye tutarak eğer yapmıyorsa krankmili sensoru ısınınca sorun çıkarabilir birde motor sıcaklık müşürü
 
akışmetre tam olarak ne oluyor arkadaşlar o konuda pek bılgım yok bana hıssettırdıgı aracın hanı normal bır arabada marsa basarsın gaz vermeden kendı soguklugune gore dırek 1100 1200 devırlerde çalısır ve zamanla düşer bendeki durum=basıyorum marş alıyor devır saatı hafıf hafıf takılırcasına yavas yavas 1100 devıre cıkıyor motor sıcakken sıkıntı yok marşa dokunur dokunmaz alıyor tek sorun sogukken yada 2-3 saat bekleyınce izleyecegım yol nedir?+ debimetre nedir?
 
Geri
Üst