debimetre adı üstünde giriş havasının kütlesini ölçerek ateşleme avansı,yakıt hava karışımında adı geçen ilk eleman gibi bir sensördür...genelde üzerinde giriş hava sıcaklık devreside bulunur...modele göre değişir...ecu ya yani beyine gereken sinyal i gönderir..işletim sistemide gerekli karışım ateşlemeyi ayarlar,aynı şekilde su sıcaklık sensörü,manifold basınç-vakum,oksijen sensörü bu konuda önemli rolü vardır...
genelde içinden çıkılamayan arızalara sebep olurlar fakat kolay arızalardır
sebebi sensörlerdeki direnç veya elemanlar tembelleştiğinde genelde 1.5-5.5 volt arası çalışır ve devrede herhangi bir kısa devre veya açık devre konumuna sebep olmadığından arıza lambası yakmaz fakat misal 3.7 v geçirmesi gerekirken ohmaj düşmesi yani tembelleşme sebepli bu değer düşer veya sensörüne göre artar...
buda fakir veya zengin karışıma yol açar...akışmetre ve oksijen sensörü özellikle belli bir zaman aralığında zaten değişmesi gereken parçalardır...
düzgün diagnostik okuyan mekaniker veya elinde program olan bir kullanıcı içinden kolaylıkla çıkar..
fakat sizin geç çalışma probleminizi ben bunlara yormak istemiyorum...gözü kapalı dart atmak gibi birşey olur...
hava malum soğuk bende yaşıyorum aynı şeyi...aküm yaklaşık 5-6 senelik olduğuna eminim..oda soğuğu görünce tırtlayıveriyor...veya marş kömürünüzde akü ile karışık fazla akım çekiyordur..veya veya benzin geri dönüşleri buna sebep oluyordur...
probleminizi anlayabilmemiz adına biraz daha açabilirsiniz..mesela sıcakken yapıyormu gibi ? veya akünüzü hiç 1-2 gün yarttıktan sonra hiç marş basmadan ölçtürdünüzmü ??
okadar çok sebep olurki bazen çok basit bile olur...bir şase kablo oksitlenmesi,akünün saf su ihtiyacı,bazen bir sensör veya kelebek kurumlanması,sıcaklık devre zayıflaması...
farklı durumlarda sensörlerin bazen birbirini kandırması olabiliyor..buda ince bir nokta
genelde içinden çıkılamayan arızalara sebep olurlar fakat kolay arızalardır
sebebi sensörlerdeki direnç veya elemanlar tembelleştiğinde genelde 1.5-5.5 volt arası çalışır ve devrede herhangi bir kısa devre veya açık devre konumuna sebep olmadığından arıza lambası yakmaz fakat misal 3.7 v geçirmesi gerekirken ohmaj düşmesi yani tembelleşme sebepli bu değer düşer veya sensörüne göre artar...
buda fakir veya zengin karışıma yol açar...akışmetre ve oksijen sensörü özellikle belli bir zaman aralığında zaten değişmesi gereken parçalardır...
düzgün diagnostik okuyan mekaniker veya elinde program olan bir kullanıcı içinden kolaylıkla çıkar..
fakat sizin geç çalışma probleminizi ben bunlara yormak istemiyorum...gözü kapalı dart atmak gibi birşey olur...
hava malum soğuk bende yaşıyorum aynı şeyi...aküm yaklaşık 5-6 senelik olduğuna eminim..oda soğuğu görünce tırtlayıveriyor...veya marş kömürünüzde akü ile karışık fazla akım çekiyordur..veya veya benzin geri dönüşleri buna sebep oluyordur...
probleminizi anlayabilmemiz adına biraz daha açabilirsiniz..mesela sıcakken yapıyormu gibi ? veya akünüzü hiç 1-2 gün yarttıktan sonra hiç marş basmadan ölçtürdünüzmü ??
okadar çok sebep olurki bazen çok basit bile olur...bir şase kablo oksitlenmesi,akünün saf su ihtiyacı,bazen bir sensör veya kelebek kurumlanması,sıcaklık devre zayıflaması...
farklı durumlarda sensörlerin bazen birbirini kandırması olabiliyor..buda ince bir nokta