geç çalışıyorrrrr YARDIM

debimetre adı üstünde giriş havasının kütlesini ölçerek ateşleme avansı,yakıt hava karışımında adı geçen ilk eleman gibi bir sensördür...genelde üzerinde giriş hava sıcaklık devreside bulunur...modele göre değişir...ecu ya yani beyine gereken sinyal i gönderir..işletim sistemide gerekli karışım ateşlemeyi ayarlar,aynı şekilde su sıcaklık sensörü,manifold basınç-vakum,oksijen sensörü bu konuda önemli rolü vardır...

genelde içinden çıkılamayan arızalara sebep olurlar fakat kolay arızalardır :)
sebebi sensörlerdeki direnç veya elemanlar tembelleştiğinde genelde 1.5-5.5 volt arası çalışır ve devrede herhangi bir kısa devre veya açık devre konumuna sebep olmadığından arıza lambası yakmaz fakat misal 3.7 v geçirmesi gerekirken ohmaj düşmesi yani tembelleşme sebepli bu değer düşer veya sensörüne göre artar...
buda fakir veya zengin karışıma yol açar...akışmetre ve oksijen sensörü özellikle belli bir zaman aralığında zaten değişmesi gereken parçalardır...

düzgün diagnostik okuyan mekaniker veya elinde program olan bir kullanıcı içinden kolaylıkla çıkar..

fakat sizin geç çalışma probleminizi ben bunlara yormak istemiyorum...gözü kapalı dart atmak gibi birşey olur...
hava malum soğuk bende yaşıyorum aynı şeyi...aküm yaklaşık 5-6 senelik olduğuna eminim..oda soğuğu görünce tırtlayıveriyor...veya marş kömürünüzde akü ile karışık fazla akım çekiyordur..veya veya benzin geri dönüşleri buna sebep oluyordur...

probleminizi anlayabilmemiz adına biraz daha açabilirsiniz..mesela sıcakken yapıyormu gibi ? veya akünüzü hiç 1-2 gün yarttıktan sonra hiç marş basmadan ölçtürdünüzmü ??

okadar çok sebep olurki bazen çok basit bile olur...bir şase kablo oksitlenmesi,akünün saf su ihtiyacı,bazen bir sensör veya kelebek kurumlanması,sıcaklık devre zayıflaması...

farklı durumlarda sensörlerin bazen birbirini kandırması olabiliyor..buda ince bir nokta
 
2 sebeb var

1 sente kaçık
2 alt krank dişlisi aşınmış sente bozuluyor
buda benden , burda olsanız çay içene kadar sorun biter
 
2 sebeb var

1 sente kaçık
2 alt krank dişlisi aşınmış sente bozuluyor
buda benden , burda olsanız çay içene kadar sorun biter

walla ustam denızlılıyım ve aydına sırf bu yuzden gelebılırım bu araçta kısaca
sorun yoktu stop edıyordu bogaz kelebegı temızlendı o ara manıfolta vıda dustugu için manıfolt arac uzerınde uzun 7 saat cıvarı ugrasılıp sokuldu vıda alındı conta takıldı yenıden yerıne oturtuldu bu esnada bujı bujı kablosu değişti arac o gunden itibaren gec calışma geç marş almaya başladı araçta oksijen sensoru+egzoz sıstemı+ısı sensoru+benzın fıltre ve motoru+yagı fıltresı değişti.araç arıza ısıgı yakmıyor suan aksam bırakıp sabah marsa bastıgımdaa alıyor hafıf hafıf devır yukselıyor araç ıle bıraz yol yapıp duruyorum stop edıp tekrar marsa bastıgımda sanıyesınde alıyor ve devır anında 1000 cıvarı ve sıkıntı yok ama 3-4 saat beklerse arac zor calısıyor ve çalıstıgında gaza basmazsam stop edıyor ama gaza 1-2 defa 4000-5000 devır arası basarsam stop etmıyor yola cıkıyorum. olay suan kople bu.
 
debimetre adı üstünde giriş havasının kütlesini ölçerek ateşleme avansı,yakıt hava karışımında adı geçen ilk eleman gibi bir sensördür...genelde üzerinde giriş hava sıcaklık devreside bulunur...modele göre değişir...ecu ya yani beyine gereken sinyal i gönderir..işletim sistemide gerekli karışım ateşlemeyi ayarlar,aynı şekilde su sıcaklık sensörü,manifold basınç-vakum,oksijen sensörü bu konuda önemli rolü vardır...

genelde içinden çıkılamayan arızalara sebep olurlar fakat kolay arızalardır :)
sebebi sensörlerdeki direnç veya elemanlar tembelleştiğinde genelde 1.5-5.5 volt arası çalışır ve devrede herhangi bir kısa devre veya açık devre konumuna sebep olmadığından arıza lambası yakmaz fakat misal 3.7 v geçirmesi gerekirken ohmaj düşmesi yani tembelleşme sebepli bu değer düşer veya sensörüne göre artar...
buda fakir veya zengin karışıma yol açar...akışmetre ve oksijen sensörü özellikle belli bir zaman aralığında zaten değişmesi gereken parçalardır...

düzgün diagnostik okuyan mekaniker veya elinde program olan bir kullanıcı içinden kolaylıkla çıkar..

fakat sizin geç çalışma probleminizi ben bunlara yormak istemiyorum...gözü kapalı dart atmak gibi birşey olur...
hava malum soğuk bende yaşıyorum aynı şeyi...aküm yaklaşık 5-6 senelik olduğuna eminim..oda soğuğu görünce tırtlayıveriyor...veya marş kömürünüzde akü ile karışık fazla akım çekiyordur..veya veya benzin geri dönüşleri buna sebep oluyordur...

probleminizi anlayabilmemiz adına biraz daha açabilirsiniz..mesela sıcakken yapıyormu gibi ? veya akünüzü hiç 1-2 gün yarttıktan sonra hiç marş basmadan ölçtürdünüzmü ??

okadar çok sebep olurki bazen çok basit bile olur...bir şase kablo oksitlenmesi,akünün saf su ihtiyacı,bazen bir sensör veya kelebek kurumlanması,sıcaklık devre zayıflaması...

farklı durumlarda sensörlerin bazen birbirini kandırması olabiliyor..buda ince bir nokta
hocam tansu ustanın yorumunun altına acıkladım olayı sızın de bılgınıze basvurmak ıstıyorum.
 
kenan paşabahçeden bir arkadaşım usta tavsiye etti kendi tabiriyle 10 numara usta dedi ona bi uğrayıp sorununu anlatsan diyorum gözün kesmezse yaptırmassın eskişehirdesin zaten .ben dukkanını bi göreyim dedim full araç doluydu bide bmw suzuki falan
ne servisi olduğunu unuttum ama herhalde suzuki servisiydi.dükkan teksan sanayide çevre yolundan değilde hal in oradan girdiğinde ilerde iş bankasından 250-300 mt sonra sağdaki ilk dükkan.sen gösteririm dersen ben tam adresini ve telefonunu alırım.
 
kenan paşabahçeden bir arkadaşım usta tavsiye etti kendi tabiriyle 10 numara usta dedi ona bi uğrayıp sorununu anlatsan diyorum gözün kesmezse yaptırmassın eskişehirdesin zaten .ben dukkanını bi göreyim dedim full araç doluydu bide bmw suzuki falan
ne servisi olduğunu unuttum ama herhalde suzuki servisiydi.dükkan teksan sanayide çevre yolundan değilde hal in oradan girdiğinde ilerde iş bankasından 250-300 mt sonra sağdaki ilk dükkan.sen gösteririm dersen ben tam adresini ve telefonunu alırım.

olabılır giderim eger zahmet olmayacaksa numarası yada dukkan adı ogrenebılırsenız sevınırım.
 
olabılır giderim eger zahmet olmayacaksa numarası yada dukkan adı ogrenebılırsenız sevınırım.
dükkanın adı seçkin oto.. aras kargo veyurtiçi kargo ile yan yanalar .zaten dediğim gibi teksana giderken işbankasını geçince 150-200 mt ileride sağda yol kenarında umarım sorununu çözerler
 
dükkanın adı seçkin oto.. aras kargo veyurtiçi kargo ile yan yanalar .zaten dediğim gibi teksana giderken işbankasını geçince 150-200 mt ileride sağda yol kenarında umarım sorununu çözerler

tesekkur ederım yarın bı ugrayayım isabet oldu sanayı sol farımın kısa huzmesı sonmus onu da halettıreyım.
 
Geri
Üst