Ynt: Golf 6 vs Astra J Kıyaslaması ???
sorun doğuşta değil zaten milletimizde serbest piyasa da istediği fiyatı koyar aracına her zaman opelin istediği zaman indirip istediği zaman çıkarmasını savunduğum gibi doğuş grubu da fiyatım bu der ve satar ki şuan 70 bin küsüre jetta satılıyor şaka gibi ama bizim halkımız vw lere hatta vag grubu araçları bmw mercedes seviyesinde görüyor ve bu artık kalıplaşmış birşey ve önüne bu gidişle geçmek zor ve bu yüzden doğuşu kutlamak lazım hatta yeni bir örnek veriyim eskiden 1.8 tsi motorla satılan cc şimdi 1.4 tsi motorla satılıyor fiyat aynı düzeyde nereye gitti aradaki ötv farkı hop doğuş un cebine ama buna rağmen bu aracı millet alıyor 90000 tl eder diyorlar bence değeri 70000 seviyleridir tabi bu fiyata jetta olduğu için ve jettaya 70000 veren olduğu için isterse 150 bin desin herşeyi yapmakta özgür bizim milletin sömürülmeyi sevdiğini bilmeyen yok zaten durumlar ortadaxylent link' Alıntı:Hep aynı şeyleri konuşuyoruz, biraz farklılık olsun diye ben şeytanın avukatlığına soyunayım o zaman. Arkadaşlar Doğuş Otomotiv'i istediğimiz kadar eleştirelim, ki ben de eleştiriyorum, ama şöyle bir gerçek var ki adamlar arabalarını yüksek fiyatlardan satıyor diye onları suçlayamayız. Serbest piyasa ekonomisinin kuralı bu, herkes tuttuğuna geçiriyor. Devleti, benzine yüksek vergi koyuyor diye eleştirmek gibi bir şey değil bu. Sonuçta herkesin alternatifi var, herkes hangi markayı istiyorsa onu alır. Sizce Opel araçlarını daha yüksek fiyatlara satabileceğini düşünse fiyatları artırmaz mıydı? Emin olun onlar da fiyatları yükseltirdi. Ya da tam tersini düşünelim, VW satışları taban yapsa sizce Doğuş bu stratejisini sürdürebilir mi? Bence burada tartışılacak nokta Doğuş'un ya da VW'nin bunu nasıl başardığı olsa daha ilgi çekici olur. Gerçekten kaliteli araçlar üreterek mi, yoksa reklam ve pazarlama stratejilerine ağırlık verip marka değerini yükselterek mi? Tabii ki her ikisi de, ama hangisi daha ağır basıyor? Her marka ürünlerine marka değeri koyar. Örneğin, eminim ki çoğunuz Apple kullanıcısısınız ve inanın Apple kadar ürünlerine marka değeri koyan bir firma daha yoktur. şimdi aynı şeyleri Apple, Apple dağıtımcıları ve Apple kullanıcıları için de söyleyebiliriz sanırım. Olaya bu açılardan bakıp biraz empati yaparsak belki daha ilginç fikirler çıkabilir ortaya.