GT im beni üzüyor....

RespecT' Alıntı:
Araba sürekli debi bozuyor.bence kablolardan ziyade soketleri tek tek elden geçirmeli.Beyin soketide dahil.oksidasyon-nem gibi hoş görünmeyen bi durum varmı bakmalı.Debimetre ve sensörlerdeki voltaj değerleri sağlıklı bir araçla kaşılaştırma yapılarak ölçülmeli.bariz voltaj farkları varmı incelenmeli.Kısacası bu işi elektronikçi ve oto elektroniğinde iyi bir usta incelemeli.Kesin söylemek değil ama bence debiye gelen sinyal olması gerekenden fazla voltajda olabilir.Bu beyin içerisinde yanmış bir direnç-diyot gibi küçücük bir malzemeden bile olabilir.Ve üzülerek diyeceğimki 3-4 milyara mal olacak bişiyde değildir tahminimce.

+ 1000
 
ALBATROS_09' Alıntı:
Ben servise gide gele artik nasil bir servis oldugunu anladim ariza cözemiyolar rutin her arabanin yapilan bakimlarini yapiyolar.Su degiscek bu degiscek diyolar yallah tekrardan yapiyo kisacasi takilan parcalarin garantisi dolsun bi daha gitmeyecegim papaz oldum zaten adamla verdim kayari suan arabam hasarli ana servis parca gelince aricak walla 5 aydir icime sine sine binemedim umarim bi care bulurlar.Sonuctan haberdar ederim....
sen genede o servıse gıt cunkı onlar sıranın nereye geldıgını bılır sımdı baskasına götursen sıl bastan arıza arayacak sen onlara götur gene
 
Onuda dusunuyorum ama su degiscek diyipte bi terslik cikarsa tahminle bisiylr yaparlar diye tirsiyorum ama oyle yapicam galiba
 
harbiden kolay gelsin ya çok kötü bi durum GT de çok sevdiğim bi araç birazda şanş var demekki bunda belki senden önceki sahibi bunu biliyo du pahalıya malolacak diye sattı arabayı inş en kısa zamanda en ucuz yollu bi şekilde halledersin ama Emre abinim önerilerini çok dikkate gerçekten bu işten anlıyor
 
Emre abi kim?isimler yazmiyo ya da ben mi bulamadim.Yeni yeni taniycaz herkesi artik insllah halledrim
 
Ben oluyo yani.usta değilim belki ama yılların mikroelektronikçisiyim.
Kayhan ın dediğide mantıklı.Bobini ölçtür(yaklaşık 1.2 ohm ) dirence sahiptir.ateşleme modülünü ve kablolarınıda kontrol ettir.Bunlar serviste başka arabalardan bile denenebilir.akışmetrenin soketlerindeki voltaj değerlerini sağlamıyla kıyaslamak lazım.birebir tutmasada kabaca aynı olur bunlar.debimetre içerisinde whestone tipi bağlı dirençlere sahiptir ve bunlardan değişken olanlar içindeki ince tellerdir.Hava akışına göre değer değiştirirler.Birde ısı algılayan ısıl değişken direç vardır.birde bunların çevrimini oluşturan bir devre(üst kapağının içinde) .kısacası debimetreye beyinden sabit bir besleme voltajı gelir.ve bu voltaj hava-ısı değişimleri ile değişen değişken sinyal(voltaj) şeklinde birkaç uçtan çıkar ve beyine iletilir.
beyinden gelen besleme voltajı yada çıkış uçlarına soketlerdeki kısadevre -oksidasyon-yada beyin arızası nedeniyle fazla voltaj gelirse debimetre içerisindeki devre ilk zarar gören kısım olur.Çok teknik oldu belki ama bi debinni yapısı bu.Gelelim ateşleme ile alakasına.
Kayhan arkadaşımızın dediği gibi ateşlemedeki problem hava akışına etki edip anlıki patlatma şeklinde hava akışına neden olursaki bu durumda debinin içerisinkeki kılcal algılayıcı teller kopar ve hasar görür,böyle bir durumdada debinin devresi değilde algılayıcı kısmı hasar görür.Ve debi ölçümü doğru yapamaz. Dediğim gibi debiye gelen -çıkan voltajları ölçersen
sağlamıyla hemen hemen aynı ise uzun süreli ölçümdede sıkıntı görünmüyorsa ateşlemedeki aksamları gözden geçirmek gerekir.
k.bakma çok detay-teknik yazdım ama umarım sen değilse de ustan anlar ve bir yol gösterir sana.Yinede şunu unutma: Ben bir usta değilim ve fikirlerim tamamen yardımcı olmak içindir.
kolay gelsin:)
 
tech 2 cihazına baglandı mı araç? Dostum MUTLAKA OKSİJEN SENSÖRÜNE BAKTIR
 
Emre cok tesekkur ederim bu bilgileri verdigin icin büyük insansin walla daha bilinli gidicem servise cok saol
 
Geri
Üst