GT im beni üzüyor....

sistemde kaçak olabilir....%5 lik voltaj farkı bile sensörleri bozarmış
 
Bi baktiriyim bari ya...
 
-- çözümü sana hemen söliim , sat o arabayı...
 
ilahi albatros.................sana şimdi fırça atacağım:) ..neden sfi almadın?:mad:

ecotech xev lerden kaçıınnnnn
 
O da olacak almanyali arabasi bu hasar hal olsun, ön panjur çatlakda fotolari koyacam temiz aslinda ama insllah düzene girecek...
 
RespecT' Alıntı:
Ben oluyo yani.usta değilim belki ama yılların mikroelektronikçisiyim.
Kayhan ın dediğide mantıklı.Bobini ölçtür(yaklaşık 1.2 ohm ) dirence sahiptir.ateşleme modülünü ve kablolarınıda kontrol ettir.Bunlar serviste başka arabalardan bile denenebilir.akışmetrenin soketlerindeki voltaj değerlerini sağlamıyla kıyaslamak lazım.birebir tutmasada kabaca aynı olur bunlar.debimetre içerisinde whestone tipi bağlı dirençlere sahiptir ve bunlardan değişken olanlar içindeki ince tellerdir.Hava akışına göre değer değiştirirler.Birde ısı algılayan ısıl değişken direç vardır.birde bunların çevrimini oluşturan bir devre(üst kapağının içinde) .kısacası debimetreye beyinden sabit bir besleme voltajı gelir.ve bu voltaj hava-ısı değişimleri ile değişen değişken sinyal(voltaj) şeklinde birkaç uçtan çıkar ve beyine iletilir.
beyinden gelen besleme voltajı yada çıkış uçlarına soketlerdeki kısadevre -oksidasyon-yada beyin arızası nedeniyle fazla voltaj gelirse debimetre içerisindeki devre ilk zarar gören kısım olur.Çok teknik oldu belki ama bi debinni yapısı bu.Gelelim ateşleme ile alakasına.
Kayhan arkadaşımızın dediği gibi ateşlemedeki problem hava akışına etki edip anlıki patlatma şeklinde hava akışına neden olursaki bu durumda debinin içerisinkeki kılcal algılayıcı teller kopar ve hasar görür,böyle bir durumdada debinin devresi değilde algılayıcı kısmı hasar görür.Ve debi ölçümü doğru yapamaz. Dediğim gibi debiye gelen -çıkan voltajları ölçersen
sağlamıyla hemen hemen aynı ise uzun süreli ölçümdede sıkıntı görünmüyorsa ateşlemedeki aksamları gözden geçirmek gerekir.
k.bakma çok detay-teknik yazdım ama umarım sen değilse de ustan anlar ve bir yol gösterir sana.Yinede şunu unutma: Ben bir usta değilim ve fikirlerim tamamen yardımcı olmak içindir.
kolay gelsin:)

yani bukadar iyi acıklanır baskan helalinden

+950.000
 
Katiliyorum

torsion' Alıntı:
tech 2 cihazına baglandı mı araç? Dostum MUTLAKA OKSİJEN SENSÖRÜNE BAKTIR


BENIM OKSIJEN SENSORUDE KABLOSU KISA DEVRE YAPINCA YAKIT DEGERLERIM DEGISMIS ARABANIN CALISMASI DUZENSIZLESMIS SONUNDA DA DEBI METREYI BOZMUSTU HATAYI BULANA KADAR ZORLANMISTIK OKSIJEN SENSORUNE BAKTIR KISADAN
 
Geri
Üst