hayırlı olsun kardeş sesi de dinledim maliyeti fazla ama bence araçlarımıza mümkün olanın en iyisini yaptırmalıyız. güle güle kullan ancak bir sorum olacak.
taktığın egzoz araçta sadece ses arttırımı mı yapıyor. yani bir tek sesten aldığın keyif mi var yoksa performans mı arttırıyor. arttırıyorsa bize bunu nasıl basitçe anlatabilirsin? bir de yakıt durumunu etkiliyor mu?
Öncelikle teşekkür ederim
Sesi nerde dinlediniz acaba?
Araçta egzoz sisteminden performans alabilmek için,sadece backbox (son susturucu) yeterli değildir. Aracın katalitik konvektörü çevre korumasına katkı sağlamak ve zehirli gazları tutmakla beraber aracın performansını da eksi yönde etkiler.Sıkıştırma artar,gazın dışarı çıkışı rahat olmaz. Bu sebeple katalitik konvektör iptali turbo araçta en rahat performans artışı sağlayan değişikliktir.Bununla beraber,orta susturucu iptali ve orjinal boru ebatının üstüne çıkılması da gaz çıkışını rahatlatacğından dolayı tercih edilir. Sonuç olarak,egzoz sisteminin araca göre yeniden ayarlanması gerekir. Yani komple bir egzoz sistemi [(backbox + orta susturucu iptali + (varsa - orta katalitik) test pipe + downpipe (katalitik konvektör iptali) + boru ebatı büyütülmesi ] ile en verimli performans alınır. Fakat bu işlemler kafaya göre değil,belirli ölçüler ile yapılmalıdır.
Sorunuza gelince,benim aracımda zaten yukarda saydığım çoğu işlem var idi. Katalitik iptali + 61mm olan orjinal boruların 70mm ye cıkarılması + orta susturucu iptali yani. Son susturucu da çok olmamakla beraber flow(akış) açısından önem taşımaktadır.Bu sebeple açıkçası Varex'den oldukça memnunum. Ancak Varex yerine başka markalar tercih edilirse performans değişmeyecektir.(Bundan önce de GReddy var idi.) Varex'in genel anlamda tek artısı vanalı sisteme sahip olması... Ve tabiki aracınızda komple Varex egzoz sistemi varsa da performans anlamında katkı sağlanır.
Aracımda hiçbir modifikasyon yok iken ve egzoz sisteminden sonra dynoda alınan sonuçlar:
Stock hali : 196 hp @ 232 n/m tork
Sonra : 211 hp @ 247 n/m tork
Farklı dyno'da : 209.6 hp @ 243 n/m tork
Bu arada yukarda anlattıklarım kendi bildiklerim olup,yanlızca turbo araçlarda geçerlidir. %100 doğruluğu olmayabilir,egzoz sistemleri hakkında detaylı bilgi araştırması yapmadan,sadece anlattıklarım ile yola çıkmayınız. Atmosferik araçlarda geri basınç (backpressure) aranmaktadır diye biliyorum,bu sebeple aracınız atmosferik ise,başka kaynaklara başvurmanızı öneririm..