Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erdem2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

omergokbulak link' Alıntı:
aşağı çekince hızı tanımlıyoruz o başka bi düğme zaten bahsettiğimiz düğmeye basınca da son kaydedilen hıza dönüyo. Kaçırdığım bi nokta yo değil mi?

X işaretli düğmeye basınca hafızadaki hıza dönmüyor araçlarımız.

X işaretli düğmenin amacı sağ taraftaki açma-kapama düğmesinden farklı olarak hafızadaki hızı silmemesi

X işaretli düğme hafızayı silmeden hız sabitlemeyi devre dışı bırakıyor, sağdaki düğme hafızayıda silip kapatıyor.

X işaretli düğmeden devre dışı bıraktığınızda 2 yönlü tuşu yukarı kaldırırsanız araç hafızadaki son hıza otomatik çıkar, aşağı indirirseniz hafızaya yeni hız tanımlar.

ևok uzun oldu galiba inşallah yardımcı olabilmişimdir  :)
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

teşekkürler Mert bu sefer tamamdır. çok net bi açıklama olmuş :) Ama bunu klavuzda açıklamaları gerek
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

Bu açıklamada emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.
Bende nedir bu diyordum.
thnxx :)
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

omergokbulak link' Alıntı:
teşekkürler Mert bu sefer tamamdır. çok net bi açıklama olmuş :) Ama bunu klavuzda açıklamaları gerek

tomacco link' Alıntı:
Bu açıklamada emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.
Bende nedir bu diyordum.
thnxx :)

Rica ederim  :)

şimdi ufak bir araştırmayla gerekli bilgilerin kullanım klavuzunda da olduğunu fark ettim.

Hemen taratıp sizlerle paylaşmak istiyorum.

(Sayfa 159) Alttaki sayfada kırmızı ile işaretlediğim bölümde söylediğim gibi hızımızı hafızaya almak için set - tuşunun kullanılması yani iki konumlu tuşu aşağıya indirmemiz gerektiği belirtilmiş.

[img=631x600]http://www.yerlikuyum.com/yukle/dosyalar/14175.jpg[/img]

(Sayfa 160) Alttaki sayfada ise kırmızı ile belirttiğim bölümde söylediğim gibi hız sabitleyicinin X işaretli düğmeden devre dışı bırakıldığında önceden

kaydettiğimiz hızımızın saklanacağı, mavi ile işaretlediğim bölümde ise önceden hafızaya aldığımız hızın tekrardan aktif hale getirilebilmesi için Res+

tuşunun yani iki konumlu tuşun yukarı kaldırılması gerektiği bilgisi mevcutmuş.


[img=800x533]http://www.yerlikuyum.com/yukle/dosyalar/53709.jpg[/img]

Ben deneme yanılma yöntemiyle bunları öğrenmiştim ama klavuzumuzda da bu bilgiler mevcutmuş. Demek ki OPEL yaparsa eksik yapmazmış  :D
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

arkadaşlar kusura bakmayın tam hatırlamıyorum demiştim aşağı tuşu için. Ama Sn.Mert açıklık getirdi sağolsun. ben de deneyip bulmuştum, gayet güzel bir özellik.
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

tüm konuları işlemişiz başka merak ettiğimiz donanım var mı acaba?
Mesela bu özellikler hakkında yorum yapmak isteyen veya bunları aktif olarak kullanıp
deneyimlerini paylaşmak isteyen var mı?

Virajda Fren Kontrolü (CBC)
Virajda Tork Kontrolü (CTC)
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

HaKaN link' Alıntı:
tüm konuları işlemişiz başka merak ettiğimiz donanım var mı acaba?
Mesela bu özellikler hakkında yorum yapmak isteyen veya bunları aktif olarak kullanıp
deneyimlerini paylaşmak isteyen var mı?

Virajda Fren Kontrolü (CBC)
Virajda Tork Kontrolü (CTC)
CBC (Cornering Brake Control) nerede ise "yarım ESP" kadar yararlı bir sistemdir. Bildiğim kadarı ile BMW tarafından icat edilmiş sistem hala pek az araçta mevcut. (ևoğu opellerde sistem yıllardır var.) H kasada çok daha sert müdehaleler yapan CBC, J kasada ESP nin standart gelmesi ile yumuşatılmış.

Sistemin temel prensibi; araç viraj içindeyken sert fren yapılması halinde, lastikler arasındaki fren kuvvetlerini ayrı ayrı ayarlayıp aracın stabilitesini korumaya yardımcı olmak. Bunuda teknik olrak şöyle yapıyor;

Araçlar sert frende tabiri caizse ön tekerleklerinin üzerine kapaklanırlar. Bu sebeple arka lastiklerde az ağırlık ve dolayısı ile az tutunma kalır. Konu durum düz yoldaki sert frenlemelerde EBD nin müdelalesi ile bir problem teşkil etmez. Ancak virajda iken arka lastiklerin tutunmasının birden %20lere kadar azalmasından dolayı aracın arkası viraj dışına savrulacaktır. Yani oversteering olması kaçınılmazdır. CBC böyle bir durumda ilk iş olarak arka lastiklere yapılan fren basıncına müdehale ederk, basıncı çok ciddi miktarda azaltır ve limitler. Daha sonra ise arabanın understeering değil oversteering yapacağı kesin olduğundan viraj dışında kalan ön tekerleğin fren kuvvetini hızlıca arttırır. Böylece arabanın arkası atmaya yeltenirken  ;D ön dış tekerden gelen fren kuvveti ile tekrar virajın içine itilerek mutlak bir savrulma engellenir. Yani sistem kabaca sadece frende çalışan ESP olarak nitelendirilebilir.

ESP direksiyon ve yön sensörünün (yaw rate sensor) lastik hız sensörleri ile uyumuyla çalışır. Böylece virajda fren yapmıyorkende aracın oversteering mi understeering mi yaptığını tespit edip ona göre müdehalesini yapar ve savrulmayı önler. CBC ise virajda frende arabanın mecburen oversteering yapacağını bildiğinden buna uygun müdehalesini yapar. CBC nin yön sensörü yoktur.

O halde arabalarımızda ESP varken niçin CBC de var diyenleri duyar gibiyim.  ;D İlk bakışta evet saçma geliyor çünkü ESP de eğer araç virajda fren yaparsa oluşacak stabilite bozukluğuna aynen CBC gibi müdehale edecektir. Ancak fark CBC nin hemen hemen sürekli devrede olmasıdır. Yani ESP araç limit duruma yaklaşırken devreye girer, CBC ise küçük frenlemeler hariç, viraj içindeki frenlerde sürekli devrededir. Bu aracın kararlı gidişine katkı sağlamaktadır.

Bu sebeple ESP si olmayan bir araç ile virajda H kasa Astra lar ile kapışmayın. Her türlü yir.  ;D Zaten genlerinde olan iyi yol tutuş, sert lotus süspansiyonu ve CBC ile tavan yapmıştır.
 
Ynt: Hangi Donanım Hangi İşe yarıyor? Nasıl Kullanılıyor?

A14NET link' Alıntı:
CBC (Cornering Brake Control) nerede ise "yarım ESP" kadar yararlı bir sistemdir. Bildiğim kadarı ile BMW tarafından icat edilmiş sistem hala pek az araçta mevcut. (ևoğu opellerde sistem yıllardır var.) H kasada çok daha sert müdehaleler yapan CBC, J kasada ESP nin standart gelmesi ile yumuşatılmış.

Sistemin temel prensibi; araç viraj içindeyken sert fren yapılması halinde, lastikler arasındaki fren kuvvetlerini ayrı ayrı ayarlayıp aracın stabilitesini korumaya yardımcı olmak. Bunuda teknik olrak şöyle yapıyor;

Araçlar sert frende tabiri caizse ön tekerleklerinin üzerine kapaklanırlar. Bu sebeple arka lastiklerde az ağırlık ve dolayısı ile az tutunma kalır. Konu durum düz yoldaki sert frenlemelerde EBD nin müdelalesi ile bir problem teşkil etmez. Ancak virajda iken arka lastiklerin tutunmasının birden %20lere kadar azalmasından dolayı aracın arkası viraj dışına savrulacaktır. Yani oversteering olması kaçınılmazdır. CBC böyle bir durumda ilk iş olarak arka lastiklere yapılan fren basıncına müdehale ederk, basıncı çok ciddi miktarda azaltır ve limitler. Daha sonra ise arabanın understeering değil oversteering yapacağı kesin olduğundan viraj dışında kalan ön tekerleğin fren kuvvetini hızlıca arttırır. Böylece arabanın arkası atmaya yeltenirken  ;D ön dış tekerden gelen fren kuvveti ile tekrar virajın içine itilerek mutlak bir savrulma engellenir. Yani sistem kabaca sadece frende çalışan ESP olarak nitelendirilebilir.

ESP direksiyon ve yön sensörünün (yaw rate sensor) lastik hız sensörleri ile uyumuyla çalışır. Böylece virajda fren yapmıyorkende aracın oversteering mi understeering mi yaptığını tespit edip ona göre müdehalesini yapar ve savrulmayı önler. CBC ise virajda frende arabanın mecburen oversteering yapacağını bildiğinden buna uygun müdehalesini yapar. CBC nin yön sensörü yoktur.

O halde arabalarımızda ESP varken niçin CBC de var diyenleri duyar gibiyim.  ;D İlk bakışta evet saçma geliyor çünkü ESP de eğer araç virajda fren yaparsa oluşacak stabilite bozukluğuna aynen CBC gibi müdehale edecektir. Ancak fark CBC nin hemen hemen sürekli devrede olmasıdır. Yani ESP araç limit duruma yaklaşırken devreye girer, CBC ise küçük frenlemeler hariç, viraj içindeki frenlerde sürekli devrededir. Bu aracın kararlı gidişine katkı sağlamaktadır.

Bu sebeple ESP si olmayan bir araç ile virajda H kasa Astra lar ile kapışmayın. Her türlü yir.  ;D Zaten genlerinde olan iyi yol tutuş, sert lotus süspansiyonu ve CBC ile tavan yapmıştır.

thnxx bravoo
 
Geri
Üst