Hare ve çizik giderme, Polish uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bugraGT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu soruyu bende soracaktım. Hangi ürün ve sırasıyla hangi işlemler acaba. Yardım edebilecek birisi varsa sevinirim...

eveeet tam da bu aralar aradığım şey :) hafif harelenme var onları gidermek için ne kullanmalıyım hangi markanın hangi ürününü tavsiye ederisiniz ? bu arada el ile uygulayacağım
 
Meguiar's ve bilindik ürünlerin aşındırıcılık seviye tablosu

Arkadaşlar aşağıda, bilindik malzemelerin ürünleri ve aşındırıcılık oranları verilmiş.
İşinize yarayabilir. Arkadaşında belirttiği gibi, Meguiar's üzerinden gidecek olursak, harelenmeler için #82 yada #83 güzel.
Aşağıdan yukarıya gittikçe aşındırıcılık oranları artıyor.

Meguiar's Boya Aşındırıcılık seviyeleri.webp
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aracım metalik ve koyu renk olmasından dolayı çok miktarda küçük çizikler var. nasip olursa bayram sonu pasta-cila yapacam ( el ile). şimdiye kadar cila yaptım fakat ilk defa pasta yapacağım.

1) Nnelere dikkat etmemi tavsiye edersiniz.
2) Aracı komple pasta yapıp daha sonra mı sileyim yada parça parçamı yapayım.
3) cila yapmak için 1 gün beklesem mi yoksa pastanın peşinden hemen cila mı yapayım.
4) boyada martı pisliğinden dolayı lekeler oluşmuş pasta ile çıkar mı acaba.

Not : bir daha kolay kolay koyu renk araç almam, favori rengim BEYAZ.
 
Arkadaşlar aracım metalik ve koyu renk olmasından dolayı çok miktarda küçük çizikler var. nasip olursa bayram sonu pasta-cila yapacam ( el ile). şimdiye kadar cila yaptım fakat ilk defa pasta yapacağım.

1) Nnelere dikkat etmemi tavsiye edersiniz.
2) Aracı komple pasta yapıp daha sonra mı sileyim yada parça parçamı yapayım.
3) cila yapmak için 1 gün beklesem mi yoksa pastanın peşinden hemen cila mı yapayım.
4) boyada martı pisliğinden dolayı lekeler oluşmuş pasta ile çıkar mı acaba.

Not : bir daha kolay kolay koyu renk araç almam, favori rengim BEYAZ.

Aracınızın uzun süre boya koruma işlemi görmediğini varsayarak adım adım yazmaya çalışacağım.

Dikkat edilmesi gereken çok nokta var hocam.

1-) Öncelikle basınçlı su ile kaba kir akıtılmalı.
2-) Köpük sıkıldıktan sonra 5 dakika beklenmeli.
3-) Durulama yapıldıktan sonra çift kova tekniği ile yıkanmalı.
4-) Çift kovadan sonra kil temizliği yapılmalı.
5-) Kil temizliğinden sonra demir tozu temizliği yapılmalı
6-) Demir tozu temizliğinden sonra araç durulanıp kurulanmalı.
7-) Tozsuz bir ortamda Menzerna marka pasta kullanmanızı tavsiye ederim.
8-) FG400 ile martı pisliklerinin vernikteki lekelerini alabilir, çıkmazsa işlemi tekrarlayarak devam etmelisiniz.
9-) FG400 den sonra 3500-3800 gibi ürünlerle ince çizikleri alırsınız.
10-) Ardından İpa yada fairy bulaşık deterjanı ile (fairy olması önemli) pastanın yağ kalıntılarını temizleyip kurulanmalı.
11-) Katı bir wax ile boyayı koruma altına almalısınız. Bu korumayı da her yıkama sonrası sprey cilalar ile desteklemelisiniz.
12-) Pastadan sonra kapalı garajınız varsa 1 gün bekletmekte fayda var, alttaki vernik tabakası eski tabakaya göre daha yumuşak olur. 1 gün beklenirse bu sebepten daha iyidir.
13-) Vaktiniz varsa bu işlemlerin hepsinin yapılması duruma göre en az 1 en fazla 4 gününüzü alacaktır.
14-) Koyu renk metalik araç candır fakat bakımı zordur :)
15-) Kurularken kullanılan bez çok önemli, çiziklerin çoğu kurulama esnasında oluşur
16-) Aracınızı fırça, sünger, bez yada makarna eldiven ile yıkamadığınızı kabul ediyorum onlar aracın boyasının düşmanıdır :)

Not: Yazdıklarım tam bir rehber niteliğinde olmayıp özettir. Her bir adım kendi içinde maddelere ayrılır :)
 
Aracınızın uzun süre boya koruma işlemi görmediğini varsayarak adım adım yazmaya çalışacağım.

Dikkat edilmesi gereken çok nokta var hocam.

1-) Öncelikle basınçlı su ile kaba kir akıtılmalı.
2-) Köpük sıkıldıktan sonra 5 dakika beklenmeli.
3-) Durulama yapıldıktan sonra çift kova tekniği ile yıkanmalı.
4-) Çift kovadan sonra kil temizliği yapılmalı.
5-) Kil temizliğinden sonra demir tozu temizliği yapılmalı
6-) Demir tozu temizliğinden sonra araç durulanıp kurulanmalı.
7-) Tozsuz bir ortamda Menzerna marka pasta kullanmanızı tavsiye ederim.
8-) FG400 ile martı pisliklerinin vernikteki lekelerini alabilir, çıkmazsa işlemi tekrarlayarak devam etmelisiniz.
9-) FG400 den sonra 3500-3800 gibi ürünlerle ince çizikleri alırsınız.
10-) Ardından İpa yada fairy bulaşık deterjanı ile (fairy olması önemli) pastanın yağ kalıntılarını temizleyip kurulanmalı.
11-) Katı bir wax ile boyayı koruma altına almalısınız. Bu korumayı da her yıkama sonrası sprey cilalar ile desteklemelisiniz.
12-) Pastadan sonra kapalı garajınız varsa 1 gün bekletmekte fayda var, alttaki vernik tabakası eski tabakaya göre daha yumuşak olur. 1 gün beklenirse bu sebepten daha iyidir.
13-) Vaktiniz varsa bu işlemlerin hepsinin yapılması duruma göre en az 1 en fazla 4 gününüzü alacaktır.
14-) Koyu renk metalik araç candır fakat bakımı zordur :)
15-) Kurularken kullanılan bez çok önemli, çiziklerin çoğu kurulama esnasında oluşur
16-) Aracınızı fırça, sünger, bez yada makarna eldiven ile yıkamadığınızı kabul ediyorum onlar aracın boyasının düşmanıdır :)

Not: Yazdıklarım tam bir rehber niteliğinde olmayıp özettir. Her bir adım kendi içinde maddelere ayrılır :)

muzaffer çok teşekkür ederimde , benim bunları yapmam çok zor. ben aracı güzelce temizledikten sonra pasta + cila yapacam. Artık olduğu kadar idare edecez.

16. madde de belirttikleriniz dışında aracı nasıl yıkayım. ben genelde sünger ile yıkıyorum.
 
muzaffer çok teşekkür ederimde , benim bunları yapmam çok zor. ben aracı güzelce temizledikten sonra pasta + cila yapacam. Artık olduğu kadar idare edecez.

16. madde de belirttikleriniz dışında aracı nasıl yıkayım. ben genelde sünger ile yıkıyorum.

Hocam fırçanın kendisi çiziyor, onda hem fikiriz.

Sünger neden çizer? Sünger kiri içine hapsetmez dolayısıyla sünger ile boyalı yüzey arasında kalan toz toprak zımpara gibi çizer aracı.

Bunun için günümüzdeki en güvenli yol uzun tüylü (tercihen koyun yünü) bir eldiven. Ancak çizik istenmiyorsa mutlaka çift kova yöntemiyle yıkanmalı.

Benzinliklerde Sonax Jant Temizleyicisi bulursanız 5. adımdaki demir tozu temizliğini onunla yapabilirsiniz. Ürün sarfiyatını azaltmak için de kaportaya sıktıktan sonra eldivenle yayarsanız moraran yerlerde demir tozunun olduğunu ve eridiğini görürsünüz (aracınız koyu olduğu için göremezsiniz aslında ama beyaz ve açık gri arabalarda görülür)

Adımların hepsi zor gelecekse en azından demir tozu ve kil temizliğini es geçmemenizi şiddetle öneririm öteki türlü pasta cila sırasında kaportaya saplanmış demir tozları ve ince partiküller de boyada çizik meydana getirecektir, siz en azından kil + demir tozu temizliği yapsanız bile, sanayide 150 200 liraya pasta-cila yapanlardan kat kat iyi sonuç alırsınız :)
 
Geri
Üst