Havalandırma 1-2-3 te çalışmıyor 4 te çalışıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan byakut
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bendede aynı sorun vadı MOKIA arkadaşım sayesinde verdiği bilgiler sayesinde ucuz yollu olarak sorunu çözdüm.
icon14.gif
 
Aşağıda da yukarıda da uçuyor!

Zaferim,
Mokia çapraz kontrolü hem karada hemde havada yapıyor.
Yüksek hız onun yaşam biçimi!
Yeter ki inebileceği bir aprom (jet motorlu hava araçlarının inebileceği uluslararası havacılık normlarına, teknik kaidelerine göre yapılmış beton pist) olsun!
O bir çelik kanat!
Gerçi zaruret halinde apromsuz düzlüklerede iner onlar.
İşte bu Mokia bizler uyurken şahin gözleriyle feza daki satelite larımızın transponderlerinin hüzmelerinin daima borderlerimizin dahilinde kalmasını sağlayan ve NASA da bulunmuş ender teknokratlarımızdan.
Silikon Valley deki bir dizi tekno adamı cebinden çıkarır O!
Kendine misyon edinmiş, böyle platformlarda da Onno Usta gibi yüklü hobi tecrübeleriyle ancak Onno Usta ticari kaygı güderken; Mokia hiç bir menfaati olmadan, kendine ayıracağı zamandan da imtina ederek, kullanıcı düzeyindekilere anlayacağı seviyede destek çıkıyor...
Bu rezistans Clio da ve Dacia serisinde de aynı yapıda. Çok benziyor, ölçmedim ama sanırım ohmajları da komitatörün her kademesi için yakın değerlerdedir.
Yani diyorum ki rezistansı kavrulmuş arkadaşlara;Bulamazlar ise Renaultun rezistansını buraya eğer anlıyor ve uğraşabilirlerse adapte edebilirler.
Mokia nın dediği üzere de 1N 4000 serisi bir diyodu yönüne dikkat ederek şöntleyebilirler...
 
Son düzenleme:
Ofeza ne yaptın kardeşim sen ya.
Teşekkür ederim düşüncelerin için. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.
Bazı konular için servisler aramaya başladı transfer teklifi alırım heralde yakında:D

Bu fan rezistansının yapısı tüm araçlarda aynı Clio ve Dacia nin rezistansıda tip olarak aynıdır zaten ama önemli olan dip soketinin uyması.

O diyotun görevini de söyleyeyim ona göre diyot kullanmadan direkt de baglyabilirsiniz.
O diyot yüksek hızlarda iç hava fanınız kapalı iken eger gelen rüzgarın etkisi ile döner ve elektrik üretirse araca ters voltaj geçişini önlemek için konulmuş bi siğorta görevi görüyor.
Aracın havalandırma girişi zaten rüzgar almayacak bi yerde
o fanın kendi kendine dönme ihtimali zayıf zaten diyot bulamazsanız direkt iki noktayı birleştirip takabilirsiniz.
fanınız sorunsuz çalışır.
 
merhabalar

Benim aracımın fanıda sesli çalışıyor ve titreme yapıyor bu da aynı seydenmi kaynaklanır
 
Bişey yok fan rezistansının diyotu yanmış yada düşmüş.
Elinden geliyosa torpidonu söküp kendin yapıver.
servise gidersen komple değiştrmeye kalkarlar.

........3.........2..........4
_____|______|______|____________
|.......|.........|..........|...................|
|.......|......__|.......__|.....____.......|
|.......|.....|...|.....|....|....|.....|......|
|.....1.8....|..0.6...|...0.5...|.....|......|
|.....ohm...|..ohm..|..ohm..|...fuse....|
|.......|.....|....|....|....|....|.....|......|
|.......|.....|....|....|....|....|.....|......|
|.......|___|....|___|....|__|.....|......|
|__________________________|____|
...........................................|
...........................................1


1845786.jpg


Veya bu şekilde

DSC00297.jpg


Merhabalar, bende de 2005 Opel Corsa C kasa mevcut. Klima kademelerinde sıkıntı yaşıyorum iki gündür. 4. kademede çalışıyor sadece. Sorun acaba aşağıda fotoda olan parçada mı yoksa sizin attığınızda mıdır? Birde Sizin bu fotoğraftaki parça tam olarak nerede ?
 

Ekli dosyalar

  • b2ed9b98-7de0-4e0d-93ff-16fc8071ac5e.webp
    b2ed9b98-7de0-4e0d-93ff-16fc8071ac5e.webp
    51.9 KB · Görüntüleme: 15
  • 011361b2-e6de-43e3-9812-1d53bcb75872.webp
    011361b2-e6de-43e3-9812-1d53bcb75872.webp
    43.9 KB · Görüntüleme: 13
Zaferim,
Mokia çapraz kontrolü hem karada hemde havada yapıyor.
Yüksek hız onun yaşam biçimi!
Yeter ki inebileceği bir aprom (jet motorlu hava araçlarının inebileceği uluslararası havacılık normlarına, teknik kaidelerine göre yapılmış beton pist) olsun!
O bir çelik kanat!
Gerçi zaruret halinde apromsuz düzlüklerede iner onlar.
İşte bu Mokia bizler uyurken şahin gözleriyle feza daki satelite larımızın transponderlerinin hüzmelerinin daima borderlerimizin dahilinde kalmasını sağlayan ve NASA da bulunmuş ender teknokratlarımızdan.
Silikon Valley deki bir dizi tekno adamı cebinden çıkarır O!
Kendine misyon edinmiş, böyle platformlarda da Onno Usta gibi yüklü hobi tecrübeleriyle ancak Onno Usta ticari kaygı güderken; Mokia hiç bir menfaati olmadan, kendine ayıracağı zamandan da imtina ederek, kullanıcı düzeyindekilere anlayacağı seviyede destek çıkıyor...
Bu rezistans Clio da ve Dacia serisinde de aynı yapıda. Çok benziyor, ölçmedim ama sanırım ohmajları da komitatörün her kademesi için yakın değerlerdedir.
Yani diyorum ki rezistansı kavrulmuş arkadaşlara;Bulamazlar ise Renaultun rezistansını buraya eğer anlıyor ve uğraşabilirlerse adapte edebilirler.
Mokia nın dediği üzere de 1N 4000 serisi bir diyodu yönüne dikkat ederek şöntleyebilirler...

Hocam apron olmasın o :) Gerçi aprona hava aracı inmez, park edilir. Bir de Taxiway var ki o da pistten aprona giderken kullanılır. Eh bide pist var. Birde hepsine verilen "pat sahası" ismi var ki ondan hiç bahsetmeyeceğim.

Neyse, işin özüne dönecek olursak Mokia hocam baya baya çözmüş Opeli. Kendisini hayret ve takdir ile takip ediyorum.
 
Merhabalar, bende de 2005 Opel Corsa C kasa mevcut. Klima kademelerinde sıkıntı yaşıyorum iki gündür. 4. kademede çalışıyor sadece. Sorun acaba aşağıda fotoda olan parçada mı yoksa sizin attığınızda mıdır? Birde Sizin bu fotoğraftaki parça tam olarak nerede ?


O parça kalpe motoruna benziyor.
Sorunun fan rezistansından büyük ihtimalle.
Kontrol etsen iyi olur..
Yeri aşağıda
20325d1539278580-havalandirma-1-2-3-te-calismiyor-4-te-calisiyor-corsa-c-copy.jpg
 

Ekli dosyalar

  • corsa c copy.webp
    corsa c copy.webp
    47.4 KB · Görüntüleme: 25
Geri
Üst