Hayat Kurtaran Teknikler ( Cam Kırılması, Lastik Patlaması VB.)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
güzel paylaşım teşekkürler...
 
eline sağlık Cengiz abı cok guzel bilgiler paylaşmısın yine
 
Konu hortladı biraz ama çok önemli bir şeyi söylemeden geçemedim..

Ek Bilgi de Benden Olsun : Direksiyonu 09.15 pozisyonunda tutarsak Allah muhafaza bir kazada Hava yastıkları açılırken baş parmaklarımızı parçalar. Veya direksiyonda hangi parmağımız varsa.

Hava yastıklı otomobillerde direksiyon 10:10 pozisyonunda tutulmalıdır.

Güzel bir konu :)
 
takdir.

merhabalar!
mademki konuyu hortlattınız,bende ruh vereyim;
öncelikle konu muhteviyat olarak önemli,moderatör emek vermiş sayfalarca yazmış belki kopyala-yapıştır olabilir ama yinede emek vermiş,teşekkür ederim.
ikinci husus olarak bugünlerde oto cam filmlerine ceza kalkması gündemde aslında iyi olur,çünkü güneş içeriye çok giriyor ve klima açık olmasına karşın arabanın içi istenilen dereceye gelemiyor ama filmler olursa güneş ışın ve ısısı kısmen azalacak.
 
* Direksiyon tek elle kullanilmaz.Tek elle ayakkabinizin bagcigini
baglayamayacaginiz gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15
pozisyonunda tutun.


ben buna katılmıyorum tek elle daha rahat arac kullanılabılıyor
bence direksiyonu sımsıkı tutmak en iyisi.
ön lastik patladıgında ne olduğunu anlamadan şarampole gidersiniz...
bunun dışında taşlar, çukurlar hatta yuksek hızlarda ruzgar bile sizi uçurabilir...
 
Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor
kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!
Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir.
Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri
goturme kuvveti yok edilir.



bu mesaja bende katılmıyorum belki yanlış biliyorum ama debriyaja basınca araba ani bir ivmelenme yaşayabiliyor hatta kontrolsüz hissi bile verebiliyor belki frenden bir saniye sonra debriyaja basalım desek daha doğru olur.
 
paylaşım için tşkurler ama kim uyacak :)
 
"Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor
kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!
Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir.
Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri
goturme kuvveti yok edilir.
"

Ben bu bölüme katılmıyorum. Pekçok başlıkta da tartışıldı sanırım bu, debriyaja basarak fren yapmak her zaman daha riskli.

iki yönteminde bi açıklaması var diye biliyorum..

yüksek hızlarda fren yaparken debriyaja basmadan fren yapılırsa araç oturaklaşıyor ve savrulma olmuyor ve daha sert fren imkanı sunuyor çünki yüksek vitesle şanzuman araç motoruna motor freni uygulaması yapıyor..
ama matematiksel olarak debriaja basılması gerekiyor çünki motorun gücünü şanzumandan tekerlere gitmesini engellemek gerekiyor ama bu yapılınca balatalar çok kullanılıyor çabuk degişmesi gerekiyor ve yüksek hızlarda basınca araç savrulmaları oluyor..
(kesinligini bilmiyorum benim ögrendigim bu )
 
Hayat kurtaran en iyi teknik tecrübedir... aracı yol şartlarına göre kullanmak özellikle uzun yollarda takip mesafesini iyi ayarlamak gerek önde giden aracın arkasına yapışır isek adamın sadece gaz pedalından ayağını çekmesi dahi araçların birbirine girmesine yeter de artar bile....

Tek şerit yollarda olur olmadık yerde sollamayacaksın solar isen ölürsün....

Bilmediğin yollarda limitleri zorlamayacaksın zorlar isen ölürsün....

Bakımlarını zamanında yapıracaksın yaptırmaz isen ölürsün...

hadi var sayalım ölmedin o zaman sakat kalırsın.... bu kadar basit bunları göze alan varsa yollar onu bekler.
 
6 7 senedir araç kullanıyorum.Eskiden hiç korkmazdım,rahat kullanırdım.Bilmediklerimi öğrenince rahat rahat kullanamaz oldum :( bu günlerde 50 den yukarı çıkınca panikliyorum,her an birşey olacakmış gibi hissediyorum.Allah uzak eylesin..
 
Geri
Üst