Hayat Kurtaran Teknikler ( Cam Kırılması, Lastik Patlaması VB.)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

- Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor
kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!
Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir.
Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri
goturme kuvveti yok edilir.

demekki bu madde yazılırken cut off diye bişey yoktu. yani taaa 80 lerden kalmış olabilir bu yazı :D 1500 devire kadar debriyaja basmayın.
 
demekki bu madde yazılırken cut off diye bişey yoktu. yani taaa 80 lerden kalmış olabilir bu yazı :D 1500 devire kadar debriyaja basmayın.


adam ani frenlemeden bahsediyor sen cut off diyorsun:) karşına aniden biri çıktığında dur ben cut off yapıyorum dersen adamı altına alırsan adamı da off a geçirirsin artık :D :D :D
 
lastik patlayınca ne oluyo arkadaşlar hiç yaşayan yokmu hızlı giderken bu olayı Allah korusun kimseye göstermesinde
 
Güzel paylaşım teşekkürler...
 
lastik patlayınca ne oluyo arkadaşlar hiç yaşayan yokmu hızlı giderken bu olayı Allah korusun kimseye göstermesinde

6 yil kadar önceydi e39.... 5 lik bmw ile 200 km/h hizla giderken ön sag lastigim patladi. ilk belirti dreksiyonda hizla artan bir titreme oldu hemen anladim lastigin patladigini gazdan ayagimi cekip cok yavas bir sekilde ayagimi frene kaydum ufak ufak sag seride ordanda emniyet seridine kendimi attim.lastik el degmeyecek kadar sicakti hafif yirtilmaya baslamis canta inmeden hallattik... cok sükür yiyecegimiz ekmek varmis
not: araba 5 lik 6 silindir,alcaltilmis ve 18/40/245 lastilker vardi.
lastik patladigini tahmin ettiginiz yada hissettiginiz anda sakin ha sakin panikle ani fren yapmayin ..
 
Emrah yılmaz beyin, yaşadıkları olayı ben de yaşadım 29 kişilik mercedes 309 otobüsle trafikte boş olarak yol almaktaydım (trabzon-değirmendere mevki) birden güm diye ses bayağı gürültü koptu ve hemen anladım araç sola doğru meyillenmeye baş gösterdiği anda freni hafif, hafif yoklayarak aracı sağa yönlendirip durabildim ve şükürler olsun ki lastik dışında bir olay yaşamadım, böyle durumlar refleks ve panik olmayacak durumlar olması gerekir ama o an sürücünün refleksi ve panikleme durumu nasıl olur kimse bilemez ve kendisi de kestiremez.

Bir kaza anımıda paylaşım sizlerlen, yer rize yolu yıl 95-96 yağmur çişe ve arara yağıyor eski dere pazarı yolu normal virajlar var ilk veya ikinci viraj olacak petrol var o an da araç virajı düzleme anında (km 70-80 dodge arazili araç 83 mod.) denize doğru yöneldi yan yan kaymaya başladı ve o an direksiyonu sağa doru cevirerek bir an reflekslen, petrolun yanında tarlaya doğru ilerledik tarlanın önünde bulunan beton bariyere çarparak durduk bizlerde heranki bir yaralanma yoktu araç hasar gördü neyseki ucuz atlattık olayı diyecem şu ki kaza anında sürücünün neyle karşılaşacağı belli olmuyor ve o anlık refleksleri kazayı nasıl ve ne şekil kurtaracağı belirsizliğini koruyor, sonuç olarak dikkatsizlik ve sürat felakettir hayat güzel yaşamaya değer arkadaşlar, saygılar..
 
PaylaŞimdan dolayi Çok teŞekkÜrler
 
Geri
Üst