hepimizin izlediği anne ve bebeğinin kurtulduğu kaza analizi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bzgin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
haklısın yokuş aşağı giderken geçmez ama bu kadar kar ve buz varken, sürtünme az iken, el freni çekik vaziyette iken ve debriyaj-fren tam basılı iken muhakkak geçerdi.. araç zaten gayriihtiyari kayıyor ve ilerliyor.

çok şükür bayan ve evladı sağ.

haklısın bu şartlar oluşursa dediğin olabilir
 
kadında suç arabalar kayar duramaz aman uzak durıyım demesi lazımdı 2 metre uzağından geçiosa bu havada 4 metreden geçmesi lazım %100 kadın suçludur bence.
 
Burada suçu birazda belediyedede arayalım.İzlediğim kadarıyla yolda hiç çalışma olmamış.Belediye tuzlama yapsaydı orda araba öğle kaymazdı.Bana göre kadına ve çocuğuna birşey olsaydı bunun 1.derece sorumlusu sürücü ve kadından önce belediye olacaktı.Çünkü eğimli yol buzlanma riski var sen önlemini önceden alacaksın.
Ayrıca kadınıda arabanın altının alçak olması kurtarmış.Yoksa altına girerdi kesin.Oradaki bebeği alan adamada ttebrik etmek lazım helal olsun valla
 
Kadının hatası bir yana taksi şoförü sürüş tekniği açısından hatalı karda yokuş aşağı el freni çekerek inilmez , arka tekerleklerin bloke olmasına sebep olacak kadar el freni çekilip inilmez o zaman ABS işlevini asla doğru düzgün görmez . Yokuş aşağı iniş tekniği vitese takıp aracın ağırlık merkezinin öne doğru kaymış olmasından yararlanarak ön tekerlekleri motor kompresyonunda bırakmak, ani durumda ise frene sona kadar basıp ABSnin dengeli frenlemesinden yararlanmaya çalışmaktır, tabi bir de lastiklerinizin iyi kötü az biraz da olsa yerle tutunması gereklidir.(Lastik sorunsalı) Dümdüz cam gibi yeni buz üstünde ani fren ile tüm tekerlekler birden direkt kitleneceği için ABS sensörü arabanın 4 tekerlek üstünde kaydığını anlamayacaktır. Öyle bir durumda freni, bırakıp yeniden yavaş olarak sonuna kadar basmak gerekir. Belki araba buzda kayacağı için gene durmayacaktır ancak istediğiniz en azından istediğiniz yöne doğru hareketlenebilecektir.
Bu olayda arabanın burnu altındaki kadın nedeniyle yukarı kalktığı için zaten az olan sürtünme iyice ön tekerleklerde ortadan kalkmıştır,iyice kontrol dışı kalmıştır. Şoförün kadını görünce önlem alması gerekirdi.
 
o hızda giderken geri vitese geçmezdiki araç...bikeresinde yokuş aşağı inerken, yaklaşık da bu hızda geri vitese taktım,gaaarrçç diye bir ses geldi:rolleyes: geçmedi yani...
size bi hatırlatmada bulunmak ıstıyorum. ıstersenız 100 km hızla gıdın yerler kaygansa frene tam basıp 2 sn sonra gerıye rahatca takabılırsınız. çünki akisler durdugu ıcın sanzumanı da duracaktır.. dedıgım gıbı 2-3 sn sonra takabılırsınız sanzuman ancak durur. ama bırde abs var sanzumanı tam durduyabılıyor işte
 
Ben biraz farkli dusuneyim, benim burada bir zincir kullaniyorum zincir metal deyil plastik zincir sakin akliniza plastik takoz gelmesin, zincir ,bu simdi normal zincirli aracla 60 kilometre veya fazlasi araca zarar verir ve karli olmayan yollarda cikarmaniz gerekir bu zincir mevsimlik olarak takiliyor ve fabrikanin verdigi hiz siniri 90 kilometre saatte, bu kis boyunca aractan cikarilmiyor simdi turkiyedeki yollari kar yagdigi zaman goruyoruz belediyeler yetisemiyor adam orada intihara gidergibi rampa asagiya aracla buz gibi karin uzerinde gidiyor bence surucu o anda yapacagi hicbisey yok o araca binerken zaten intihara kalkisip boynuna ipi gecirmis sonrasi allaha emanet o aracta sunu yapsaydi bunu yapmasaydi demek bence yersiz,biz aracimiza nasil havalarda ne gibi tedbir alarak binmeyi ogrenmeliyiz diye dusunuyorum saygilarimla..
 
videoyu izleyemedim gerçi ama
fotoğrafta gördüğüm direksiyon tam kırılmış,kadın da seçilmiyor orda, ama direksiyon tam kırık ve kayma yönü araç doğrultusu olduğundan, aracın itmekte olduğu kadın da aynı kaygan yüzeyde kaymakta olduğundan tekerlerin kadının üzerine çıkması için yeterli direnç oluşmamış
kadını sürükleyerek kaldırım gibi sert bir zemine çarptırsa kadının ezilmesi kaçınılmaz olurdu
şöfor gaza basmış diyorsunuz,direksiyonu kırdığı yöne hareket verip kadını araçtan kurtarmak istemiş olabilir
ama kadının paltosunun ucu teker altına girseymiş yine kadının hiç şansı olmazmış
verilmiş sadakası varmış kadının hakkaten
 
Ben biraz farkli dusuneyim, benim burada bir zincir kullaniyorum zincir metal deyil plastik zincir sakin akliniza plastik takoz gelmesin, zincir ,bu simdi normal zincirli aracla 60 kilometre veya fazlasi araca zarar verir ve karli olmayan yollarda cikarmaniz gerekir bu zincir mevsimlik olarak takiliyor ve fabrikanin verdigi hiz siniri 90 kilometre saatte, bu kis boyunca aractan cikarilmiyor simdi turkiyedeki yollari kar yagdigi zaman goruyoruz belediyeler yetisemiyor adam orada intihara gidergibi rampa asagiya aracla buz gibi karin uzerinde gidiyor bence surucu o anda yapacagi hicbisey yok o araca binerken zaten intihara kalkisip boynuna ipi gecirmis sonrasi allaha emanet o aracta sunu yapsaydi bunu yapmasaydi demek bence yersiz,biz aracimiza nasil havalarda ne gibi tedbir alarak binmeyi ogrenmeliyiz diye dusunuyorum saygilarimla..

katılıyorum :good:

ama birazda belediyenin suçu...kar yağcağını don olcağını biliyosunuz...hadi biz uyuyoruz siz niye uyuyosunuz:mad:

senede 1 kez kar yağdığında da insanlar rahatça dışarı çıkamayacaksa siz ne işe yararsınız?

madem kar yağınca belediyede uyuycak o zaman hiç boşuna o bu vergisi vermeye gerek...

ortada kamu hizmeti yok :confused:
 
Arkadaşlar bu ilk hareket yardımcısının işlevi nedir? Karlı ve buzlu ortamlarda kalkışta araca yardımcı olmak deil mi? Sizce el frenini bırakıp ilk hareket yardımcını kullansa kontrolü sağlayamaz mıydı?
 
Geri
Üst