hiz hesip, sabitleme?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Alsace
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alsace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar, sizdende yardim yorumlarinizi bekliyoum

Forumda ilgili konulara elimden geldigince goz atmaya calistim. Muhtemelen benim eksik yada yanlis gormemden kaynaklidir, forumda eminimki bu probleme cozum getiren arkadaslar olmustur.Yinede yardimseverliginize yakindan tanik olan bir uye olarak. size problemimi net bir sekilde belirtmek isterim.

Aracim opel corsa cdti 1.3 75 Enjoy ecoflex . Bundan 2 gun once Alternator (V) kayisi isiklarda kalkista buyuk bir patirdi ile koptu , kasnaklarda camasir ipi gibi kalan parcasi ile eve kadar geldik. orjinal kayisini opelden 39€ a satin alip , hava filtre kutusu ve hava akis sensorunu yerinden sokup kayisi taktik. bu kisma kadar problem yasamadik. hersey cuk oturdu.

Bu gun oto yolda 5 viteste , motor 4000 devire, km ise 140 lara cikarken , 1 saniyeligine motor ariza lambasi ''yandi sondu''. arac one dogru yigildi. ve devir saati 3000 i km ise 120 i gecmez oldu. oto yoldan cikip , kontagi kapatip tekrar calistirdim duzelmisti derken, yine 3000 deviri gecince ayni olay tekrar etti.Sanki arac kendini emniyete aldi 3000 deviri gecmem diyo ve su anda hala ayni durumda.

Bu problem sitemizde; Hava akis sensoru , turbo basinc sensoru ve turbo hortumu degisimleri, manifold kurum temizligi ve egr valfi olmak uzere bir kac parcaya mal edilmis.
Bu problemi yasayan ve cuzume ulasan arkadaslar nasil bir yol izlediniz? ve ne elde ettiniz? sonuclari nelerdir ?Taktigim yada takacagim parcayi geri verme imkanim zaten yokta, bari sorunu cozebilsek..buyuk tecrube olurdu bizler icin. Yardimci paylasimlariniz icin simdiden tesekkur eder saygilar sunarim .
 
Merhaba arkadaslar, sizdende yardim yorumlarinizi bekliyoum

Forumda ilgili konulara elimden geldigince goz atmaya calistim. Muhtemelen benim eksik yada yanlis gormemden kaynaklidir, forumda eminimki bu probleme cozum getiren arkadaslar olmustur.Yinede yardimseverliginize yakindan tanik olan bir uye olarak. size problemimi net bir sekilde belirtmek isterim.

Aracim opel corsa cdti 1.3 75 Enjoy ecoflex . Bundan 2 gun once Alternator (V) kayisi isiklarda kalkista buyuk bir patirdi ile koptu , kasnaklarda camasir ipi gibi kalan parcasi ile eve kadar geldik. orjinal kayisini opelden 39€ a satin alip , hava filtre kutusu ve hava akis sensorunu yerinden sokup kayisi taktik. bu kisma kadar problem yasamadik. hersey cuk oturdu.

Bu gun oto yolda 5 viteste , motor 4000 devire, km ise 140 lara cikarken , 1 saniyeligine motor ariza lambasi ''yandi sondu''. arac one dogru yigildi. ve devir saati 3000 i km ise 120 i gecmez oldu. oto yoldan cikip , kontagi kapatip tekrar calistirdim duzelmisti derken, yine 3000 deviri gecince ayni olay tekrar etti.Sanki arac kendini emniyete aldi 3000 deviri gecmem diyo ve su anda hala ayni durumda.

Bu problem sitemizde; Hava akis sensoru , turbo basinc sensoru ve turbo hortumu degisimleri, manifold kurum temizligi ve egr valfi olmak uzere bir kac parcaya mal edilmis.
Bu problemi yasayan ve cuzume ulasan arkadaslar nasil bir yol izlediniz? ve ne elde ettiniz? sonuclari nelerdir ?Taktigim yada takacagim parcayi geri verme imkanim zaten yokta, bari sorunu cozebilsek..buyuk tecrube olurdu bizler icin. Yardimci paylasimlariniz icin simdiden tesekkur eder saygilar sunarim .

geçmiş olsun. bu tarz arızalar yaşandıktan sonra aracın hafızaya aldığı hata kodlarına bakarak bir yol izlemek en doğru yol olur. diğer türlü deneme yanılma yöntemiyle hemm maddi hem manevi boşa kürek çekilmiş olur.
önce aracınız destekliyorsa fren gaz pedalı ve kontak açma yöntemiyle arıza koduna bakmaya çalışın olmuyorsa aracınızı cihaza bağlatıp arıza kodlarını öğrenin. o şekilde daha net bilgi çıkar....
 
Yener bey´in de söylemis oldugu gibi fren ve gaza ayni anda basip kontagi yarim cevirin ECN ile baslayan hata kodlari gelecektir onlari yazarsaniz hemen hemen kesin probleme ulasmis oluruz ayni sorun ben uzun yolda giderken olmustu arac birden gaz kesip 3000 deviri gecmeyip 100-120 arsinda tikandi kaldi, bende hata koduna baktim DPF (dizel partikül filtre ) tikanmis yüksek basinc gösteriyordu ve motor korumaya gecmis belli bir devirin üzerine cikmamisti, bende bunun üzerine depoya DPF temizleyici ekleyip arac bu durumdayken 3000 devirden asagi düsürmemek kaydi ile uzun yolda 30 km kadar sürdüm DPF acildi sorun gitti son 4 aydir sorun yok..almanyada sartlar farkli otomobil ucuz servis ucuk ,eger sizdede ayni sorun varsa hata kodlarinda kesin gözükürse bence DPF yi söktürüp kimyasal sivi ile bir güzel temizletin bütün gözenekler acilsin birdaha bu konu ile ilgili uzun süre sorun yasamazsiniz..burada 200-400 Euro arasi Türkiye fiyatlarini bilmiyorum.
 
Yener bey´in de söylemis oldugu gibi fren ve gaza ayni anda basip kontagi yarim cevirin ECN ile baslayan hata kodlari gelecektir onlari yazarsaniz hemen hemen kesin probleme ulasmis oluruz ayni sorun ben uzun yolda giderken olmustu arac birden gaz kesip 3000 deviri gecmeyip 100-120 arsinda tikandi kaldi, bende hata koduna baktim DPF (dizel partikül filtre ) tikanmis yüksek basinc gösteriyordu ve motor korumaya gecmis belli bir devirin üzerine cikmamisti, bende bunun üzerine depoya DPF temizleyici ekleyip arac bu durumdayken 3000 devirden asagi düsürmemek kaydi ile uzun yolda 30 km kadar sürdüm DPF acildi sorun gitti son 4 aydir sorun yok..almanyada sartlar farkli otomobil ucuz servis ucuk ,eger sizdede ayni sorun varsa hata kodlarinda kesin gözükürse bence DPF yi söktürüp kimyasal sivi ile bir güzel temizletin bütün gözenekler acilsin birdaha bu konu ile ilgili uzun süre sorun yasamazsiniz..burada 200-400 Euro arasi Türkiye fiyatlarini bilmiyorum.

Bildiğim kadarı ile bu yöntem Astra lar için geçerli. Corsa larda bu yöntemle hata kodu öğrenilemiyor diye biliyorum.
 
büyük ihtimalle , kayışı takmak için söktüğünüz parçalar iyi oturmamıştır. 3000 devirde sabit kalması turbo ile alakalı gibi, turbo hortumunu kontrol ettiniz mi_? egzozdan duman atıyor mu?
 
geçmiş olsun. bu tarz arızalar yaşandıktan sonra aracın hafızaya aldığı hata kodlarına bakarak bir yol izlemek en doğru yol olur. diğer türlü deneme yanılma yöntemiyle hemm maddi hem manevi boşa kürek çekilmiş olur.
önce aracınız destekliyorsa fren gaz pedalı ve kontak açma yöntemiyle arıza koduna bakmaya çalışın olmuyorsa aracınızı cihaza bağlatıp arıza kodlarını öğrenin. o şekilde daha net bilgi çıkar....


Tesekkur ederim cevap icin oncelikle, Bende bluetooth lu kucur bir dianostik var, ariza lambalarini beyinden silmeye yariyor sadece. Yarin fren+gaz pedalini deneyecegim aracta. Eger desteklemiyorsa dediginiz gibi uygun bir cihazla kontrol etmek olacak ilk isim.
 
Yener bey´in de söylemis oldugu gibi fren ve gaza ayni anda basip kontagi yarim cevirin ECN ile baslayan hata kodlari gelecektir onlari yazarsaniz hemen hemen kesin probleme ulasmis oluruz ayni sorun ben uzun yolda giderken olmustu arac birden gaz kesip 3000 deviri gecmeyip 100-120 arsinda tikandi kaldi, bende hata koduna baktim DPF (dizel partikül filtre ) tikanmis yüksek basinc gösteriyordu ve motor korumaya gecmis belli bir devirin üzerine cikmamisti, bende bunun üzerine depoya DPF temizleyici ekleyip arac bu durumdayken 3000 devirden asagi düsürmemek kaydi ile uzun yolda 30 km kadar sürdüm DPF acildi sorun gitti son 4 aydir sorun yok..almanyada sartlar farkli otomobil ucuz servis ucuk ,eger sizdede ayni sorun varsa hata kodlarinda kesin gözükürse bence DPF yi söktürüp kimyasal sivi ile bir güzel temizletin bütün gözenekler acilsin birdaha bu konu ile ilgili uzun süre sorun yasamazsiniz..burada 200-400 Euro arasi Türkiye fiyatlarini bilmiyorum.


Tesekkur ederim oncelikle cevap icin, uzun yolda basiniza gelmis, tecrube ile sabit cumlelerinizi dikkatlice okudum. DPF nin tikali olmasi sasirtmaz beni.Km 180.000 lerde. Bu arada bende fransadayim, turkiyede degil. DPF i temizleyecek adam bulamam belki ama, sormak isterim yakit deposuna attiginiz DPF temizleyicinin Markasi ''Bardahl'' mi? Belcika mali sanirim. Fransadaki fiyati internet uzerinde 57€ civari. eger gercekten ise yariyorsa denemek isterim. Tesekkurler
 
büyük ihtimalle , kayışı takmak için söktüğünüz parçalar iyi oturmamıştır. 3000 devirde sabit kalması turbo ile alakalı gibi, turbo hortumunu kontrol ettiniz mi_? egzozdan duman atıyor mu?


Tesekkur ederim cevabiniz icin oncelikle. Kayisi takarken sadece hava filtre kutusunu soktuk. turbo hortumlarini yarin kontrol edecegim. Egzozdan duman atmiyor. Arac normal gunlerinde 4000 devir ve 165 kms hizi gecmiyordu zaten.Bu rakamlarda normal mi bilmiyorum 1.3 cdti ler icin?
 
Kaan bey,

ürün tam olarak bu hatta ben 2 tane aldim depo bosken ikisinide depoya bosaltip depoyuda %75 doldurdum.Amac kurumu yakmak icin 600 dereceye cikmadan 400 derece civari normal kullanimda kurumu yumusatiyor olmasi ve bazi kimyasallarla temizlemesi, isterseniz birtane alin depo bosken ekleyin depoya sonrasina yarim depo yakit koyun uzun yolda yüksek devirde kullanin biraz, tam masrafa girmeden ucuz yollu sansinizi denersiniz..

http://www.ebay.de/itm/2-Wynns-DPF-...30?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item43d42463a6
 
Kaan bey,

ürün tam olarak bu hatta ben 2 tane aldim depo bosken ikisinide depoya bosaltip depoyuda %75 doldurdum.Amac kurumu yakmak icin 600 dereceye cikmadan 400 derece civari normal kullanimda kurumu yumusatiyor olmasi ve bazi kimyasallarla temizlemesi, isterseniz birtane alin depo bosken ekleyin depoya sonrasina yarim depo yakit koyun uzun yolda yüksek devirde kullanin biraz, tam masrafa girmeden ucuz yollu sansinizi denersiniz..

http://www.ebay.de/itm/2-Wynns-DPF-...30?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item43d42463a6

Tesekkur ederim oncelikle bulent bey, Soylediginiz urunden 1 adet alip kullanacagim (mutlaka). Bu gun aracin problemi icin makinaya bagladik ; P0234 kodunu verdi. karsiliginda Turbo yuksek basinc durumu yaziyor. sizlerle paylasmak istedim. tekrar tesekkurler.
 
Geri
Üst