İlk aracım, korkularım ve meraklarım

Görkem Özdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba Sayın Abilerim, Büyüklerim...

Aranıza kısa bir başlangıç hikayesi ve sorularımla giriş yapıyorum.

2013 Şubat'da 28.500 TL'ye 2012 Corsa 1,2 Essantia satın aldım. Yetkili bayi tarafından 16 inç çelik jant + 5 michelin lastik ve park sensörü hediye edildi.

Aracı sıfır aldım. Şöyle ki, bayi 2012 satış kotasını tutturmak için 2 araç daha bünyesinde çalışan bir yönetici üzerine sattı gösterip garaja koymuş. Aldığım araç o araçlardan birisi.

Korku ve meraklarım o ki;

1) Antalya'dan aldığım aracın direksiyonunun Ankara'ya gelirken çok az (belki 4-5 mm) sola yamuk olduğunu farkettim. Yol etkenlerini düşündüm ancak 500 kilometre bunu test edebilmek için iyi bir mesafe. Düz gitmek istediğimde direksiyonu hafif sola kırmam gerekiyor.

2) Dikmen/Ankara'da oturduğum için (Ankaralılar bilir) yollar biraz rampa. Örnek verecek olursam TBMM'den Dikmen'e çıkarken Polis Evi yokuşunda kırmızıya yakalanmamak için dua ediyorum. Çünkü kesinlikle el freni çekmeden kalkamıyorum. Araba stop ediyor. Fazla gaz vererek, debriyajı ayarlayarak da denedim ancak araç fazla gazda patinaj çekmeden tıkırırık ederek stop ediyor.

3) Son olarak shift teknolojisi ile tanıştığım ilk aracım beni kendisini yormak için zorluyor. Çünkü benden devirini alamadan vites değiştirmemi istiyor. Örnek olarak, 2. vites ile rampa çıkarken benden 3. vitese atmasını istememi ve nihayetinde arkamdaki araçların selektör, korna ve belki de argo sözlerine maruz kalmam gibi...

Korkular ve meraklar demişken toparlayacak olursam, aracı çok ucuza aldığımı, hediyelerin; acaba bu satış politikasında bir göz boyaması, beni bu aracı almaya ikna etme çabası mı diye düşünmeden edemiyorum. Çünkü sıfır aracın direksiyonunun yamuk olması, rampalarda (dik rampa örneği dışında) beni sağ şeritlerdekilere bile mahcup etmesi ve motordan gelen ses hiç de normal değil gibi...

Garanti kapsamındaki aracımı bu şikayetler ile yetkili servise götürsem yine garanti kapsamında bedelsiz veya sadece muayene bedeli ile yardımcı olurlar mı ?
 
Bende aracımı aynı şekilde aldım. 2012 model ancak mart 2013 tarafımca satın alındı...
SIkıntı yok...
1. Bu durumu anlayamadım bence servise direk sorulması gereken bir konu.
2. Genelde bende el freni ile kalkmayı tercih ederim bilmem neden bana daha güvenli geliyor...herhangi bir stop etme sorunu yaşamadım.
3. shift size yakıt ekonomisi kazandırmak için oraya konulmuş ve kullanım şartlarınıza göre yanmaktadır. illaki o yandı diye vites atmak zorunda değilsiniz bence bu duruma o kadar takılmayın.
 
atalarımız ucuz etin suyu yavan olur demiş
 
0 araçta özellikle ilk bahettiğin şey olan direksiyonun yamuk durması pek olamaz. Çünkü fabrikadan çıkan her araç birkaç km'lik test pistinde kullanılır, düz yolda direksiyonun yamuk olduğunu farkeden test operatörü sorunu hallettirir araç fabrikayı öyle terk eder. Dolayısı ile o sorun, fabrikadan çıktıktan sonra oluşmuş olmalı.
 
olmaz demeyelim. benim aracımın direksiyonuda hafif sola megilliydi aldıgımda.hatta hep saga destekli tutuyordum düz yolda.

1 ci maddenizde söylediginiz direksiyon aynı şekilde sola megilliydi.. servise bıraktım ücretsiz düzelttiler..bu bir sorun değil.hatta benden baskasıda yamuk oldugunu anlayamadı.

2 ci madde ye gelirsek benim aracım 1,6 115 hp..özellikle kalkıslarda 1den 2 ye atana kadar selektör korna bende yiyorum üstelik seri olmayı seven kanı deli bir gencim.arac nazik olmayı istiyor vitesler kemikli.0 arabayı üzmemek lazım degilmi ?

3 cü maddeye gelirsek vites degiştirme gibi bir zorunlulugunuz yok. bu vites teknolojisine dikkat edenide pek görmedim..kadrana odaklanacagıma yola odaklanırım..ayrıca 1,2 motorda bırakınız rampalarda devirli kullanırken ses yapsın.bunları düşünmeniz gerekiyordu..

Servise götürün garantiden bakarlar hepsine merak etmeyin.direksiyon , gaz ayarı ve bir kac sıkıntımı hallettiler..

28 liraya fıstık gibi sapasaglam 0 bir arac almıssınız üstelik 16 jant park sensörü lastiklerde michelin.Keyfinize bakın..:good:
 
Son düzenleme:
olmaz demeyelim. benim aracımın direksiyonuda hafif sola megilliydi aldıgımda.hatta hep saga destekli tutuyordum düz yolda.

1 ci maddenizde söylediginiz direksiyon aynı şekilde sola megilliydi.. servise bıraktım ücretsiz düzelttiler..bu bir sorun değil.hatta benden baskasıda yamuk oldugunu anlayamadı.

2 ci madde ye gelirsek benim aracım 1,6 115 hp..özellikle kalkıslarda 1den 2 ye atana kadar selektör korna bende yiyorum üstelik seri olmayı seven kanı deli bir gencim.arac nazik olmayı istiyor vitesler kemikli.0 arabayı üzmemek lazım degilmi ?

3 cü maddeye gelirsek vites degiştirme gibi bir zorunlulugunuz yok. bu vites teknolojisine dikkat edenide pek görmedim..kadrana odaklanacagıma yola odaklanırım..ayrıca 1,2 motorda bırakınız rampalarda devirli kullanırken ses yapsın.bunları düşünmeniz gerekiyordu..

Servise götürün garantiden bakarlar hepsine merak etmeyin.direksiyon , gaz ayarı ve bir kac sıkıntımı hallettiler..

28 liraya fıstık gibi sapasaglam 0 bir arac almıssınız üstelik 16 jant park sensörü lastiklerde michelin.Keyfinize bakın..:good:
normalde direksiyon ayarında sorun olmaması lazım ama işte araç hangi ülkeden çıkma o önemli,ispanyadan ise biz mercedes vito lardan biliriz çok sorun olurdu....Sizin dediğiniz gibi servise götürsün para almadan hallederler
 
vALLA BENCE SORUNSUZ BEN DİREKSİYONDA SORUN YAŞAMADIM DİK RAMPALARDA BAĞIRMASI NORMAL SIKINTI YOK...
BENDE ARACIMI PARK SENSÖRÜ ÇELİK JANT KARTER KORUYUCU BODY KIT İLE BERABER 29000 ALMIŞTIM.
 
eğer yapılması gereken bir şey varsa hepsini garantiden hallederler merak etme gönül rahatlığıyla git servise
ne demişler korkunun ecele faydası yokmuş :)
 
Hangi bayiden aldınız merak ettim..bi sürüde hediye vermiş..
diğer anlattıklarınız sorun değil zaten..arkadaşlarda açıkladılar..Garanti ne için varki..
 
atalarımız ucuz etin suyu yavan olur demiş

Bence ucuz etle alakası yok. Arkadaş henüz aracına alışamamış ve hernedense sanki servise gitmekten çekiniyor. Yapacağı tek şey servise gidip derdini anlatması kesinlikle halledilir. Ayrıca kullanmakta olduğumuz opel araçlarımız sınıfındaki güya kaliteli geçinen çoğu aracı sırtında taşır. Ihtiyacım olsa 1.2 corsayı gözüm kapalı alırım. Tüplü c kasa easytronic olanının full dolu iken nasıl gittiğini gördüm. Ona buna kafa tutarda demiyorum.
 
Geri
Üst