İlk Çalıştırmada Geç Çalışma Sorunu

Dizel mi aracınız
Evet 1.3 Cdti 236 bin km'de. Bir de birşey sormak istiyorum. 4 adet buji aldım ancak bunlar sensörlü mü değil mi bilmiyorum. 4 adet Bosch marka buji aldım. Bana pek sensörlü gibi gelmedi.
 
Şuan şüpheliler eksantirik sensörü - mazot geri dönüş valfi - enjektörler hangisinden başlamalı bilemedim :(
Ben eksantrik sensörünü değiştirdim benim için sorun o değil.
 
Kızdırma Rolesi motor soğukken ilk çalıştırmada geç çalışmanın nedeni olabilir mi veya kızdırma buji tesisatı ?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Can1987
Benim aracımda da motor soğukken ilk marşta almıyor biraz zorladıktan sonra çalışıyor ancak bu sefer egzoz dan beyaz duman geliyor.Kontağı kapayıp tekrar çalıştırınca bu sefer tek sefer de çalışıyor. Eksantrik Devir sensöründen kaynaklanabilir gibi bir yorum okumuştum burada değiştirdim ama işe yaramadı. 1 numaralı buji sorunlu dediler değişti ama sorun yine devam ediyor. Enkjektör e bakan ustalardan biri sorun yok demişti ancak bana sorun enjektörmüş gibi geliyor. Bunun dışında 1-1,5 sene önce yakıt pompası değişmişti. Sizce sorun başka ne olabilir ?
selam, sorununuz çözüldü mü? çözüldüyse nasıl çözüldü?
 
selam, sorununuz çözüldü mü? çözüldüyse nasıl çözüldü?
Hayır maalesef çözülmedi :(
 
Hayır maalesef çözülmedi :(

Ben aracı ustaya verdim o da pompacıya göndermiş, mazot kaçağı varmış ve enjektörlere tamir yapıldı. Sorun çözülmüş görünüyordu ama ilk marşta biraz zorlanıyordu. Dün de çalıştırdıktan 2-3 saniye sonra motor istop etti hatta ama onun dışında sorun yok gibi.
 
Ben aracı ustaya verdim o da pompacıya göndermiş, mazot kaçağı varmış ve enjektörlere tamir yapıldı. Sorun çözülmüş görünüyordu ama ilk marşta biraz zorlanıyordu. Dün de çalıştırdıktan 2-3 saniye sonra motor istop etti hatta ama onun dışında sorun yok gibi

Sanırım sıfır enjektör takmak en mantıklısı
 
Sanırım sıfır enjektör takmak en mantıklısı
Aynen tamire 2000 lira verdim yine de çok bir şey farketmedi... Bayramdan sonra tekrar göstereceğim bakalım.
 
Merhaba bu arızayı nasıl çözdünüz.
 
Aracım 2012 model 1.3 cdti Astra J. Aracımın aküsünü 1 ay oldu değiştireli. Bakım yapılalı daha 3 bin km oldu. Mazot filtresi dahil rutin bakım da herşey değişti. Problemim şu araç ilk çalıştırma da zor çalışıyor. Hava sıcaksa 6-7 sn soğuksa bazen ilk marsta almıyor. Kızdırma bujisi arızası verdı bundan 5 ay önce kızdırma bujılerının tamamını değiştirdim. Ne olduysa ondan sonra oldu. Yaz olduğu için çok belli olmuyordu. Şimdi canımı sıkıyor . Acaba neden olur. İlk marstan sonra stop edip tekrar bastım mi hemen çalışıyor araba. Sorunun kaynağı nedir sizce

Benim araç yaz kış fark etmeksizin 8-10 saat bekledikten sonra 2. Veya 3. Marşa sarkıyordu çalışması ve titreme ile çalışıyordu. Fakat 2. Marş çalıştıktan hemen sonra stop edip, 1 saat sonra falan çalıştırdığımda herşey normal tek marş alıyordu, taaaki 8-10 saat beklemede kalana kadar. Benim araç benzin+lpg ustalar benzin pompası tıkalı veya basınç düşük vs dediler, değiştirmeden önce ve buji, bobin vs parçalara girmeden önce usta bunu dene depo, enjektör, yakıt sistemi ve kanallar vs bi temizlensin bakalım ne olacak dedi. würth marka benzinli araçlar için enjektör temizleci depoya dök ve yarım depodan fazla benzin al dedi. Sonra 3. Viteste Yol hız vs şartlarına göre aracı 10-15 dakika arası benzinde harareti takip ederek devirli şekilde zorla sonra yine yaklaşık 5 dakika normal seyir haline alıp kullan, aracını park et sabah tekrar dene dedi ve yaptım, sorun çözüldü araç tek marş ve çok hızlı titremesiz çalıştı. İlk başta bu yöntem banada mantıksız gelmişti ama araç düzelince ustaya tatlı ısmarladım 😂
Aynı zamanda 1.6 T dizel astra j sahibi bir arkadaşım bu gibi çalışma sorununu würth dizel araçlar için enjektör temizleyici ile çözdü, daha önce bana önermişti ama bu kadar işe yaracağını bilmiyordum. Yinede ben her zaman kullanmam ama o arkadaş 5 depoda bir kullanıyormuş. Umarım sizede faydalı olur.
 
Geri
Üst