insignia - LPG sonrası rölanti titremesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aton1981
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aton1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
131
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar.

insignia 2010 180hp 36 bin km.

36 bin km deki aracıma Zavoli süper akıllı kit takıldı. Montaj gayet güzel görünüyordu.

Lakin şöyle bir sorunum var. Rölanti'de birkaç sn de bir, motor one arkaya vuruntu gibi hareket ediyor. İçeriden net hissediliyor. Takıldığı gün tekrar götürdüm. İş satışa kadar mış :D Çok normal olduğunu söylemekteler. Benzinde bu yok diyorum. Var siz hissetmiyorsunuz dediler. Israrlarım sonucu bilgisayara bağladılar. 4 nolu enjektörde sıkıntı görüp değiştirdiler. Sonra vuruntu gider gibi oldu fakat yine hissetmeye başladım. Bu sefer aralıkları uzadı. Sık değil ama 5 - 10 sn de bir motor titrer gibi yapıyor.

4 tane lpg li araç kullandım. Böyle bir sıkıntıya rastlamadım. Henüz 1000 km yi daha doldurmadım.

Önerileri olan varmı. Sinir bozucu bir durum.
 
Opel Zafira B aracım var Zavoli kit var aynı sorunu yazın ben de yaşadım.Benzinde saat gibi maşallah tık yok ama lpg de rölanti tiremesi yapıyordu.Ankara bölge baş bayisine gittim ayar yaptılar düzeldi.Malesef geçende yine tekrarlamaya başladı.Periyodik bakımını yaptırdıktan sonra tekrar ayara sokacam bakalım ... :(
 
Bu durumu en azından kit sebebi ile olduğunu değilde, doğru ayarın yapılamamasından kaynaklı bir durum olduğunu düşünüyorum. Bu gün bir başka servise de gideceğim. Saçmalık....
 
aksatmayın o titreme basınıza iş açabilir...
 
aynı sıkıntı corollamızda vardı. 5 saniyede bir hır hır diye rolantide titriyor enjektörlerde sıkıntı yok tüm sistemde sıkıntı yok. geçen ayar yaptırdım rolantisi düşük çıktı onu ayarladılar sıkıntı kalmadı...
 
Enjektörlere baktım.

PAN / N enjektör takılı. Sitesine baktığımda, 4 silindir 128 kw güce denk geliyor.

insignia 132 kw. buna PAN / S süperpan enjektör olması gerektiği yönünde duyum aldım. Sıkıntı bu olabilir mi?
 
Rolanti dusuk gibi.lpg ve benzin rolanti degerleri esit fakak titreme varsa problem var demektir esit degilse de esitlenmesi lazim

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
İki ayrı servise de gittim. İkisi de 1000 km yada 3 ay'ı doldurmamı ve ondan sonra regülatör basıncını tekrar düzenleyeceklerini söylediler. Hİç bir sıkıntı yok dediler.


en can alıcı soru:

Dedim, diğer bağladığınız insignalar da böyle bir sıkıntı ilk başta yaptımı?

( kendi kitlerini de kötülemeye yanasmadıkları için de olumsuz cvp yok )

böyle bir sıkıntı hiç olmadı dediler. E dedim o zaman bu bir problem dir benim gözümde.. Hayatım boyunca LPG'li araç kullandım. İlk taktırdıklarımda oldu. İlk baslarda çok yakmasının haricinde böyle salak bir durumla karsılasmadım dedim .
Dediler yine 1000 km yi bekleyelim.

Durum kısaca yine bu arkadaşlar. Tahminime göre, LPG nin yanma işi benzine göre zor dur. Bu nedenle araçla alakalı bir problem var sa bu kendisini LPG de göstermiş olabilir.

araç ile alakalı ise,
kelebek, buji ve bobin üzerinde duruyorum. ( bu gün ustam ile bunları açıp bakacağız )

Kit ile alakalı ise,
Problemli regülatör ( buradaki servisin üzerinde durduğu bu ama 1000 km yi görelim dedi )
132 kw ye denk gelen enjektörlerin kullanılmaması veya diğer montaj sıkıntıları....

İtalyan sitesi ve zavoli.com.tr de verilen bilgide, 132 ve üstü için PAN/S ( süper pan enjektör ) kullanılması yönünde bir bilgi mevcut.

Aracıma dediğim gibi, 128 kw ye kadar olan PAN /N enjktör kullanılmıs.

Belki bu durum insignalarda böyledir bilemiyorum. Bu gün birkaç yeri arayıp öğreneceğim.

Yanlıs anlaşılmasın. Gözle baktığımda hayatımda gördüğüm en mükemmel montajı seyrettim. O konuda asla haklarını yemem :)
 
LPG montajı hangi serviste yapıldı.
 
Geri
Üst