İnsİgnİa savar . 96|2.0 cdx

Turbo lag kelebekle ne alakasi var ? İki kat hizlanma olayi falan yok nereden uydurdunuz pardon ??

HUAWEI G610-U30 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turbo lag kelebekle ne alakasi var ? İki kat hizlanma olayi falan yok nereden uydurdunuz pardon ??

HUAWEI G610-U30 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Fatih kardeşim o şekilde demek istemedim

Şimdi turbo belli bir seviyeye geldiğinde gaz pedalini bıraktığında emme manifoldundaki gaz kelebeği var o açılıp kapanır kapanıncada halilye turbodan motora giden boruda yüksek bir basınç ortaya gelirbu basınçtan dolayıda turbo pervanesi ters basınçtan dolayı durur bu bir kusurdur .

Benim 2 kat hızlandırır dediğim konu ise Turbo ile gaz kelebeğinin ortasındaki boşluğa bloff off var onu sabitlersin Emme manifoldunda gaz kelebeğiniden sonra alınan bir hortum yarımıyla gaz kelebeği kapandığında motorta oluşan vakumlamadan yararlanarak valf açılır ve açılan valfden turboda oluşan basınç tersine boşalır bu sayede turbo pervanesi aniden durması önlenmiş olur durmayı engellemez ama durma süresini geciktirir o süre zarfında gaza tekrar basıp çektiğinde eski performansına geri döner .

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:58 ----------

Ohooo hocam 14 yılda körelmişsin vallahi sen. Turbo lag motordan salınan egzos gazının turbo hattına tamamen dolamadığı ve turbonun da yeterli dönemeyip motora yeterli basınçlı havayı veremediğinden kaynaklanan bir boşluktur. Motorun en ölü konumdan, turbo dolunca birden ileriye atılması ölülükten normale dönme halidir, ekstradan bir canlılık değildir. Turbo lag bir kusurdur, özellik değildir.

FLea kardeşim o şekilde demek istemedim

Şimdi turbo belli bir seviyeye geldiğinde gaz pedalini bıraktığında emme manifoldundaki gaz kelebeği var o açılıp kapanır kapanıncada halilye turbodan motora giden boruda yüksek bir basınç ortaya gelirbu basınçtan dolayıda turbo pervanesi ters basınçtan dolayı durur bu bir kusurdur .

Benim 2 kat hızlandırır dediğim konu ise Turbo ile gaz kelebeğinin ortasındaki boşluğa bloff off var onu sabitlersin Emme manifoldunda gaz kelebeğiniden sonra alınan bir hortum yarımıyla gaz kelebeği kapandığında motorta oluşan vakumlamadan yararlanarak valf açılır ve açılan valfden turboda oluşan basınç tersine boşalır bu sayede turbo pervanesi aniden durması önlenmiş olur durmayı engellemez ama durma süresini geciktirir o süre zarfında gaza tekrar basıp çektiğinde eski performansına geri döner .
 
Fatih kardeşim o şekilde demek istemedim

Şimdi turbo belli bir seviyeye geldiğinde gaz pedalini bıraktığında emme manifoldundaki gaz kelebeği var o açılıp kapanır kapanıncada halilye turbodan motora giden boruda yüksek bir basınç ortaya gelirbu basınçtan dolayıda turbo pervanesi ters basınçtan dolayı durur bu bir kusurdur .

Benim 2 kat hızlandırır dediğim konu ise Turbo ile gaz kelebeğinin ortasındaki boşluğa bloff off var onu sabitlersin Emme manifoldunda gaz kelebeğiniden sonra alınan bir hortum yarımıyla gaz kelebeği kapandığında motorta oluşan vakumlamadan yararlanarak valf açılır ve açılan valfden turboda oluşan basınç tersine boşalır bu sayede turbo pervanesi aniden durması önlenmiş olur durmayı engellemez ama durma süresini geciktirir o süre zarfında gaza tekrar basıp çektiğinde eski performansına geri döner . Gaza basma esnasında çıkan bu ıslık sesi, turbonun yarattığı fazla basıncın motora dengeli gitmesi için WASTEGATE adlı bir başka basınç ayar vanasından dışarı atıldığı için duyulur. Turbo çok karışık ve güvenlik elemanlarıyla donatılmış bir sistemdir, basit hatalara mahal vermez hele commonrail sistemlerde bu hatalar en aza indirilmiştir :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:58 ----------



FLea kardeşim o şekilde demek istemedim

Şimdi turbo belli bir seviyeye geldiğinde gaz pedalini bıraktığında emme manifoldundaki gaz kelebeği var o açılıp kapanır kapanıncada halilye turbodan motora giden boruda yüksek bir basınç ortaya gelirbu basınçtan dolayıda turbo pervanesi ters basınçtan dolayı durur bu bir kusurdur .

Benim 2 kat hızlandırır dediğim konu ise Turbo ile gaz kelebeğinin ortasındaki boşluğa bloff off var onu sabitlersin Emme manifoldunda gaz kelebeğiniden sonra alınan bir hortum yarımıyla gaz kelebeği kapandığında motorta oluşan vakumlamadan yararlanarak valf açılır ve açılan valfden turboda oluşan basınç tersine boşalır bu sayede turbo pervanesi aniden durması önlenmiş olur durmayı engellemez ama durma süresini geciktirir o süre zarfında gaza tekrar basıp çektiğinde eski performansına geri döner .


Yine yanlış bilgi verdiniz, ters basınç ile turbo pervanesi durmaz. Son 20 yılda üretilen turbo motorlarda bu kusuru önleyen DUMP VALVE adında bir hava tahliye vanası var. Ben gaza bastığımda turbonun dolmasıyla artan ıslık, gaz pedalını bıraktığımda yavaşça piyuuuuvvv diye sönümlüyor kendini. Ters basınç yaratması gereken turbodaki hava dump valve tarafından atılıyor ve hem turboyu hem mevcut havayı koruyor...
 
Son düzenleme:
benım 1,3 astrayada 1,6 dızel motor koydurcam bende geccem hepnızı az kaldı bekleyın adamım :D
 
Turbo lag marka turbonun ithalatcısı olsam bir tane satamazdım herhalde =-O

HTC Desire X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst