işlem görmeyen kaporta çürür mü?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sapelli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hiçbirşey zamana karşı koyamaz, işlem görse de görmese de mutlaka metal aksam bulunduğu ortama bağlı olarak az veya cok korozyona uğrar bu da cok doğal can sıkacak bir hadise değil
 
Cengiz, bu konuda yerden göğe kadar haklısın. İnsan bile günü geldiğinde zamana karşı koyamıyor. Yanlız Mutlu arkadaşın yaşadığı yer gerçekten aşırı nemli bir kent. İzmir veya İstanbul Sakarya'nın yanında kurak kalır.
 
Saol Savaş abi verdiğin bilgiler için...Arka çamurluklarda boya kalkmaları ve paslanmalar var...yalnız bendeki başka problemde araba arka cam fitilinin etrafındaki bayalar atmış inceden..Artı vernik atmaları var bagaj kapagında ve tavanda..Komple kaporta bakımı ve boya istiyor araba...Bunların haricinde veya ilave olrak ne yapmalıyımm boya yaptırırken ve ya kaportada işlem yaptırıkken nelere dikkat etmeliyim ekstra ne istemeliyim ustalardan...?

Aracına kapsamlı bir boya yaptıracaksan özellikle ön ve arka camı söktürmeni tavsiye ederim. Genelde araçların en zayıf olduğu bölgelerin başında bu yerler gelir. Kapıların altında su tahliye delikleri vardır, oraları temizletip açık kalmasını sağla. Boya bittikten sonra yan kapı camlarının fitillerinden eskiyenler varsa değiştir, buralardan kapı içerisine su girer. Motor bölümünden araç kabinine su girebilecek yerler kapanmalı, araç altında bulunan su tahliye tapaları kapalı olmalı. Boya sonucu aracın altını, çamurluk içlerine suya karşı izolasyon maddesi uygulatmanda büyük fayda var. Kısacası ne kadar az suyla temas o kadar kaliteli koruma demektir.
 
Cengiz, bu konuda yerden göğe kadar haklısın. İnsan bile günü geldiğinde zamana karşı koyamıyor. Yanlız Mutlu arkadaşın yaşadığı yer gerçekten aşırı nemli bir kent. İzmir veya İstanbul Sakarya'nın yanında kurak kalır.
abi haklısın sözde ben de aracımı bursadan aldım dıye sevınıyordum oranın havası curumeye en az meyıl veren hava,rutubetsız,nemsiz dıye ama ıs oyle olmuyor aracı cok yıkatmak bıle bu curuklerın olusumunu hızlandırıyor dediğn gibi abi çürürse çürüsün bizler bile zamanla çürüdükten sonra ;) araclarımıza ne yapsak bos zaman herseyın ılacı bazen de aksi ...hele deniz kıyısında oturan arkadaslar hepten perisan tuzlu su buharı araclarını mahfedıyor ve acısı ılerde cıkıyor...
 
Allahtan yeni araçların çoğunun kaportasında pasa karşı takviye var. İçimiz bir nebze rahat. Ama Hacıların kuşların durumu perişan.
 
Aracımı yeni aldım ben uzun bir süre Yavova'da kaldığını söyedi aldığım kişi sanırım normal güzel bir işleme tabi tutmam lazım Allahtan kuzen kaportacı :)
 
Aracına kapsamlı bir boya yaptıracaksan özellikle ön ve arka camı söktürmeni tavsiye ederim. Genelde araçların en zayıf olduğu bölgelerin başında bu yerler gelir. Kapıların altında su tahliye delikleri vardır, oraları temizletip açık kalmasını sağla. Boya bittikten sonra yan kapı camlarının fitillerinden eskiyenler varsa değiştir, buralardan kapı içerisine su girer. Motor bölümünden araç kabinine su girebilecek yerler kapanmalı, araç altında bulunan su tahliye tapaları kapalı olmalı. Boya sonucu aracın altını, çamurluk içlerine suya karşı izolasyon maddesi uygulatmanda büyük fayda var. Kısacası ne kadar az suyla temas o kadar kaliteli koruma demektir.


Savaş abi bu söylediklerine harfiyen uyucam ..Savaş abi ve Cengiz abi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..Arka cam zaten sökülecekti,ön camıda söktürürüz de bu fitil olayı haddinden fazla pahalı sıkıntı oluşturabilir..
Savaş abi bu söylediklerini 1.500 tl ye halledilebilirmi...?
 
bugün 15 yaşındaki aracımın altını ve çamurluk içlerini liftte inceleme fırsatım oldu; en ufak bir çürük bile bulamadım;arabamda 3 parça çizikten dolayı boya var;onun dışında orjinal boya; daha önceki aracım vectra a idi ve dıştan komple boyalıydı; bir çamurluk ağzı kendiliğinden kabarmaya başlamıştı; bu o çamurlukta işlem olduğuna işaret bence; daha önceki aracım 90 model doğandı; komple iç dış kaporta boya yaptırdım; ve bir seneyi doldurmadan bir çamurluk ağzı kabarmaya başladı ,halbuki iç dış hertarafı boyanmış ve ziftlenmişti; benim bu olaylardan çıkardığım sonuç; eskiden yapılan kaporta işçiliğinin şimdikilere göre çok daha kaliteli olduğu ve eskiden daha kaliteli fabrikasyon malzeme kullanıldığı,siz siz olun aracınıza kaporta boya işlemi yaptırırken çok ince eleyip sık dokuyun...
 
Savaş abi bu söylediklerine harfiyen uyucam ..Savaş abi ve Cengiz abi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..Arka cam zaten sökülecekti,ön camıda söktürürüz de bu fitil olayı haddinden fazla pahalı sıkıntı oluşturabilir..
Savaş abi bu söylediklerini 1.500 tl ye halledilebilirmi...?

Yan camların fitillerinin çok pahalı olacağını zannetmiyorum. Zaten hepsini değiştirmene gerek yok. Bozuk/kapı içerisine su alanları değiştirmen yeterli. Sakarya'da boya fiyatlarını bilmiyorum. Enkaz devraldım diye açtığım konudaki aracımın komple kaporta+boya+elektrik ve camların işçiliğini 2650 TL'ye yaptırıyorum. Kıvır zıvırlar + döşeme değişimleri de ilave edilince bu rakam 4000 TL'yi geçer bile. Ama bu araç 46 senelik olduğu için ustaları biraz uğraştırıyor. Sakarya'da işçilik fiyatlarını bilmiyorum ama senin araç bu fiyatları bulmaz.
 
Geri
Üst